Komunikaty PR

Paryż nie jest przypadkowym kierunkiem dla podlaskich firm

2022-04-13  |  01:00
Biuro prasowe

Spotkania z francuskimi partnerami, ustalenia na temat rozszerzenia współpracy i oferty – to efekty udziału alu-frost, podlaskiej firmy specjalizującej się w obróbce metalu, w seminarium biznesowym w Paryżu.


Wizytę zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Trwała od 4 do 8 kwietnia. Kulminacyjnym momentem był 6 kwietnia, kiedy w centrum biznesowym Pullman Paris La Défense podlaskie firmy zaprezentowały swój potencjał gospodarczy francuskim partnerom. Plany, zasoby i możliwości przedstawiło ośmiu przedsiębiorców z branży metalowej i FMCG. Wśród nich była firma alu-frost z Sowlan, znana na francuskim rynku głównie z produkcji akcesoriów samochodowych.

- Z kontrahentami z Francji współpracujemy od kilku lat. To ważni dystrybutorzy naszych artykułów, z którymi znaliśmy się jednak głównie internetowo. Teraz mogliśmy się spotkać, porozmawiać w końcu na żywo i lepiej się poznać – mówi Monika Piłasiewicz, kierownik działu marketingu w alu-frost, która wzięła udział w wizycie - Pozwoliło nam to dokładniej zdiagnozować potrzeby, wsłuchać się oczekiwania partnerów z Francji, omówić bieżącą ofertę. Rozmawialiśmy też o tym, jak zmienia się rynek akcesoriów samochodowych i nad czym należy popracować, by nadal być w jego głównym nurcie. Przyznam, że usłyszeliśmy też sporo miłych słów, co utwierdziło nas w przekonaniu, że to co robimy, robimy dobrze.

Paryż nie jest przypadkowym kierunkiem. Mariusz Dąbrowski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku podkreślił podczas seminarium, że dla naszego regionu Francja jest trzecim rynkiem zbytu, zaraz po Niemczech i Litwie. Nad Loarę eksportujemy w głównej mierze maszyny rolnicze, jachty, meble i produkty spożywcze.

Potwierdził to uczestniczący w spotkaniach Rafał Hryniewiecki, szef Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w Paryżu. Powiedział on, że wartość wymiany handlowej między Francją a Polską w zeszłym roku wyniosła ponad 26 mld zł. Na krajowym rynku funkcjonuje około 1,3 tys. francuskich firm, które stale poszukują pracowników, nowych kontaktów i technologii.  Dodał także, że w sytuacji konfliktu na wschodzie Polska staje się szczególnie cenionym partnerem, jako państwo stabilne i przewidywalne gospodarczo.


  Spotkanie było zorganizowane w ramach projektu Promocja Gospodarcza Województwa Podlaskiego pn. „Podlaskie – naturalna droga rozwoju”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa I Wzmocnienie potencjału i konkurencyjności gospodarki regionu, Działania 1.4. Promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa, Podziałanie 1.4.1. Promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian

Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.