Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”
Pepco zostało uhonorowane tytułem „Dobroczyńca Roku 2024” w kategorii Pomoc Społeczna i Charytatywna. To prestiżowe wyróżnienie, przyznane przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, jest potwierdzeniem efektywnego zaangażowania firmy w pomoc najbardziej potrzebującym. Pepco doceniła i nominowała w tym roku Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – za wsparcie działania telefonu zaufania 116 111 dla dzieci i młodzieży. Dzięki pomocy odebrano około 8,5 tysiąca połączeń od dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia.
Uroczystość wręczenia wyróżnień
Oficjalne ogłoszenie laureatów konkursu „Dobroczyńca Roku 2024” oraz wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się 6 czerwca 2024 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.
– Nagroda „Dobroczyńca Roku 2024” jest dla nas ogromnym zaszczytem. Jesteśmy dumni ze współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i wsparcia tak ważnej inicjatywy, jaką jest telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. To wyróżnienie jest dowodem na to, że nasze działania mają realny wpływ na życie młodych ludzi w Polsce. Bardzo cieszy nas fakt, że Pepco kojarzone jest nie tylko jako sklep dla rodzin, z ofertą niedrogich produktów, ale również jako partner oferujący pomoc na rzecz funkcjonowania społeczności lokalnych, doceniany w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśliła Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.
Współpraca Pepco z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę
Pepco rozpoczęło współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w 2021 roku, zobowiązując się do finansowego wsparcia telefonu zaufania 116 111. Jest to anonimowy telefon ogólnopolski, który działa 24 godziny na dobę. Konsultanci telefonu świadczą bezpłatną pomoc dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia. Najczęściej poruszane tematy związane są z szeroko pojętym zdrowiem psychicznym, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi. Po sukcesach pierwszego roku współpracy, firma zdecydowała o kontynuacji wsparcia w kolejnych latach. Łącznie do tej pory Pepco przekazało na działalność linii 116 111 ponad 1,5 mln złotych.
W tym przypadku odbiorcami pomocy przekazanej przez Pepco byli młodzi ludzie, którzy zwrócili się o pomoc, kontaktując się ze specjalistami telefonicznie lub online.
– Dzieci dzwonią do nas z różnymi sprawami – od typowych problemów związanych z okresem dojrzewania po ważniejsze kwestie, takie jak przemoc i kryzys zdrowia psychicznego. W ubiegłym roku dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu od Pepco udało się opłacić ponad 6 tysięcy godzin pracy konsultantów oraz ponad 700 godzin pracy osób zarządzających projektem w okresie od stycznia do września. Środki te pozwoliły również na przeprowadzenie ponad 40 godzin warsztatów dla konsultantów, co zwiększyło ich kompetencje w niesieniu pomocy. W efekcie odebrano około 8,5 tysiąca połączeń oraz odpowiedziano na około tysiąc wiadomości od dzieci i młodzieży. Konsultanci podjęli również około 110 interwencji w sytuacjach, gdy zdrowie lub życie dziecka było zagrożone. Wsparcie firmy Pepco pozwoliło nam znacząco rozszerzyć naszą działalność i wspierać dzieci w najtrudniejszych chwilach. Jesteśmy niezwykle wdzięczni Pepco za zaangażowanie i pomoc oraz za to, że razem z nami dają dzieciom siłę – komentuje Maciej Piekarz, koordynator zespołu fundraisingu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
25 lat promowania dobroczynności
Konkurs „Dobroczyńca Roku” powstał z inicjatywy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Jego celem jest promowanie prospołecznych działań firm i organizacji. Konkurs ten jest największym i najdłużej działającym tego typu wydarzeniem w kraju, które w 2022 roku obchodziło swoje 25-lecie. Konkurs pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich firm, które angażują się społecznie. Dzięki różnym kategoriom, konkurs ukazuje szeroki zakres społecznego zaangażowania firm – od działań na rzecz społeczności lokalnych, przez edukację, kulturę, promocję zdrowia, po pomoc osobom najbardziej potrzebującym oraz programy wolontariatu pracowniczego.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie około 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, firma współpracuje z ponad 50 europejskimi organizacjami pomagając dzieciom i młodzieży, chronić ich prawa, wspierać rozwój, czy ułatwiać dostęp do edukacji.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 1991 roku chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Zapewnia dzieciom i ich opiekunom wsparcie oraz kompleksową pomoc – psychologiczną, medyczną i prawną. Organizacja uczy dorosłych, jak mądrze i skutecznie reagować na przemoc wobec dzieci, prowadzi ogólnopolskie kampanie społeczne, uczula na niebezpieczeństwa czyhające w Internecie. Wspiera i angażuje rodziców, by wychowywali dzieci z miłością i szacunkiem. Wpływa na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka, bo każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.