Pepco liderem odpowiedzialności społecznej.
W najnowszym wydaniu raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”, firma Pepco została wyróżniona za swoje innowacyjne podejście do odpowiedzialności społecznej i ekologicznej, demonstrując, jak zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wsparcie społeczności mogą iść w parze z sukcesem biznesowym. Jury raportu doceniło m.in. takie inicjatywy sieci jak kampania „Dom zaczyna się od serca”; „Pepcoolture Masters”, czy wsparcie Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.
Aż 5 dobrych praktyk Pepco zostało ujętych w najnowszej edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”, przygotowywanego od ponad dwudziestu lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
- „To ważne wyróżnienie podkreślające, że nasze zaangażowanie w promowanie odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) jest efektywne i doceniane. Jako firma, która od lat rozwija swoją strategię ESG, zaprezentowaliśmy nasze ostatnie projekty mające realny wpływ na społeczność i środowisko, potwierdzając swoją rolę w kształtowaniu odpowiedzialnego biznesu w kraju” – komentuje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Działania ujęte w raporcie prezentują, w jaki sposób Pepco włącza zasady zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej do realizacji swojej strategii biznesowej, będąc przykładem dla innych przedsiębiorstw.
Innowacje społeczne na rzecz lepszej komunikacji w rodzinie
Jednym z kluczowych projektów, za które Pepco zostało wyróżnione, jest badanie, którego celem było zrozumienie dynamiki komunikacji w polskich rodzinach. Wyzwaniem było zidentyfikowanie barier i potrzeb komunikacyjnych między rodzicami a dziećmi, co zaowocowało kampanią społeczną „Dom zaczyna się od serca” promującą zdrowe relacje rodzinne oraz przygotowaniem raportu z udziałem ekspertów z organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem dzieci i młodzieży. Badanie i kampania uświadamiały media, liderów opinii i klientów Pepco, że dorośli nie zawsze rozumieją skomplikowany świat emocji dzieci, a każde dziecko i nastolatek ma prawo być wysłuchanym, zrozumianym i akceptowanym. Kampanii towarzyszyły karty do gry do pobrania bezpłatnie ze strony kampanii, mające ułatwić domowe rozmowy – jako zachęta do dyskusji i pomoc w odpowiedzi na realny problem społeczny.
Wsparcie dla małych pacjentów
Pepco włączyło się również we wsparcie Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, przekazując dotację w wysokości ćwierć miliona złotych na remont pomieszczenia na oddziale pediatrii. Dzięki temu wsparciu powstała tam nowoczesna świetlica edukacyjna dla dzieci hospitalizowanych. Inicjatywa ta zapewnia dzieciom bezpieczną przestrzeń do nauki i zabawy, pomagając im zapomnieć o trudach związanych z chorobą. Dodatkowo pracownicy sklepów Pepco z rejonu łódzkiego pomogli wyposażyć świetlicę w gry i zabawki edukacyjne, pluszaki, kolorowanki oraz materiały piśmiennicze dla dzieci.
Zaangażowanie w promowanie praw dziecka i etyki biznesowej
Pepco aktywnie uczestniczyło w pracach nad Kartą Praw Dziecka w Biznesie, będąc jednym z jej pierwszych sygnatariuszy. Firma podkreśla również znaczenie etycznych praktyk biznesowych, co znajduje odzwierciedlenie w jej „Ethical Code of Conduct”.
Docenianie Pracowników i Promowanie Różnorodności
Inicjatywa Pepcoolture Masters to kolejny przykład na to, że Pepco stawia na rozwój i docenianie pracowników, promując wartości firmy i budując pozytywną kulturę organizacyjną. Celem corocznego programu jest wyróżnienie osób, które w wyjątkowy sposób realizują w pracy działania zgodne z wartościami Pepco.
Łączenie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju
We wszystkich krajach, w których działa Pepco, firma inwestuje w projekty społeczne skierowane do dzieci, finansując je ze sprzedaży toreb zakupowych i misiów charytatywnych przy czym oferuje klientom torby zakupowe wielokrotnego użytku i z materiałów z recyklingu (np. torby EcoLoop wykonane z przetworzonych odpadów foliowych zawierają co najmniej 80% surowców z recyklingu). Dzięki temu co roku kilkanaście milionów złotych trafia do lokalnych organizacji pożytku publicznego zajmujących się rozwojem i edukacją dzieci.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.