Pierwszy Kreuzberg Kraft Kebap poza stolicą – Chajzer postawił na Manufakturę
Łódź to pierwsze miasto poza Warszawą, w którym rozwijająca się sieć Kreuzberg Kraft Kebap Filipa Chajzera znalazła swoją lokalizację. Foodtruck w charakterystycznym berlińskim stylu zadebiutował w Manufakturze, serwując kebapy oparte na autorskich recepturach i najwyższej jakości składnikach.
Filip Chajzer, znany prezenter radiowy i telewizyjny, postanowił zamienić karierę w show-biznesie na gastronomię. Od wiosny tego roku rozwija swoją autorską sieć kebapów – Kreuzberg Kraft Kebap. Nazwa marki nawiązuje do jednej z dzielnic Berlina, słynącej z licznych punktów serwujących kebapy cieszące się ogromną popularnością.
Nowy foodtruck Kreuzberg Kraft Kebap zlokalizowany jest przy głównym wejściu do Manufaktury od strony parkingu (w pobliżu lokalu Rossmann). To pierwszy punkt sieci kebapów Filipa Chajzera poza Warszawą.
– Łódź jest mi bardzo bliska. Mój tata odniósł tutaj wielką karierę, bo przecież program „Idź na całość” był kręcony właśnie w Łodzi. Mam tu też sporo znajomych. Dlatego, myśląc o ekspansji marki Kreuzberg Kraft Kebap, od początku brałem pod uwagę tylko jedną lokalizację – Manufakturę. To jedno z najbardziej prestiżowych miejsc w tym mieście – mówi Filip Chajzer, właściciel Kreuzberg Kraft Kebap.
Filip Chajzer właściciel sieci Kreuzberg Kraft Kebap
Flagowym daniem Kreuzberg Kraft Kebap jest döner gemüse – kebap z mięsem z kurczaka lub wołowiny, podawany ze świeżymi i grillowanymi warzywami, takimi jak pietruszka, cukinia, ziemniaki i papryka. Całość dopełnia autorski sos na bazie jogurtu. Dostępna jest również opcja wegetariańska. W ofercie znajdziemy także lawasz kebap i kebap box. Właściciel marki podkreśla, że jakość składników jest dla niego kluczowa – warzywa dostarczane są z giełdy w Broniszach pod Warszawą, mięso sprowadzane jest z Lubelszczyzny, a bułki – prosto z Berlina.
Skąd pomysł na taki biznes? – Pod koniec lat 80. mój tata, który pracował wtedy w Berlinie Zachodnim, zabrał mnie pierwszy raz na dönera. Przypomniałem sobie smak tamtego kebapa. Szukałem tego smaku w Polsce – na próżno. Niestety nie znalazłem go również w Berlinie, bo od tamtego czasu wiele się zmieniło. Zrobiłem więc tour po Berlinie, by znaleźć najlepszy sos, mięso i bułki. Wróciłem do Warszawy i zacząłem wszystko od podstaw: opracowywałem receptury, szukałem dobrej jakości składników – tak narodziła się moja sieć kebapów i spełniło się jedno z moich marzeń – tłumaczy Filip Chajzer.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.