Pierwszy Kreuzberg Kraft Kebap poza stolicą – Chajzer postawił na Manufakturę
Łódź to pierwsze miasto poza Warszawą, w którym rozwijająca się sieć Kreuzberg Kraft Kebap Filipa Chajzera znalazła swoją lokalizację. Foodtruck w charakterystycznym berlińskim stylu zadebiutował w Manufakturze, serwując kebapy oparte na autorskich recepturach i najwyższej jakości składnikach.
Filip Chajzer, znany prezenter radiowy i telewizyjny, postanowił zamienić karierę w show-biznesie na gastronomię. Od wiosny tego roku rozwija swoją autorską sieć kebapów – Kreuzberg Kraft Kebap. Nazwa marki nawiązuje do jednej z dzielnic Berlina, słynącej z licznych punktów serwujących kebapy cieszące się ogromną popularnością.
Nowy foodtruck Kreuzberg Kraft Kebap zlokalizowany jest przy głównym wejściu do Manufaktury od strony parkingu (w pobliżu lokalu Rossmann). To pierwszy punkt sieci kebapów Filipa Chajzera poza Warszawą.
– Łódź jest mi bardzo bliska. Mój tata odniósł tutaj wielką karierę, bo przecież program „Idź na całość” był kręcony właśnie w Łodzi. Mam tu też sporo znajomych. Dlatego, myśląc o ekspansji marki Kreuzberg Kraft Kebap, od początku brałem pod uwagę tylko jedną lokalizację – Manufakturę. To jedno z najbardziej prestiżowych miejsc w tym mieście – mówi Filip Chajzer, właściciel Kreuzberg Kraft Kebap.
Filip Chajzer właściciel sieci Kreuzberg Kraft Kebap
Flagowym daniem Kreuzberg Kraft Kebap jest döner gemüse – kebap z mięsem z kurczaka lub wołowiny, podawany ze świeżymi i grillowanymi warzywami, takimi jak pietruszka, cukinia, ziemniaki i papryka. Całość dopełnia autorski sos na bazie jogurtu. Dostępna jest również opcja wegetariańska. W ofercie znajdziemy także lawasz kebap i kebap box. Właściciel marki podkreśla, że jakość składników jest dla niego kluczowa – warzywa dostarczane są z giełdy w Broniszach pod Warszawą, mięso sprowadzane jest z Lubelszczyzny, a bułki – prosto z Berlina.
Skąd pomysł na taki biznes? – Pod koniec lat 80. mój tata, który pracował wtedy w Berlinie Zachodnim, zabrał mnie pierwszy raz na dönera. Przypomniałem sobie smak tamtego kebapa. Szukałem tego smaku w Polsce – na próżno. Niestety nie znalazłem go również w Berlinie, bo od tamtego czasu wiele się zmieniło. Zrobiłem więc tour po Berlinie, by znaleźć najlepszy sos, mięso i bułki. Wróciłem do Warszawy i zacząłem wszystko od podstaw: opracowywałem receptury, szukałem dobrej jakości składników – tak narodziła się moja sieć kebapów i spełniło się jedno z moich marzeń – tłumaczy Filip Chajzer.
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB
KRISHOME nagrodzone tytułem FRIENDLY WORKPLACE 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.