Komunikaty PR

Pierwszy Powerpack Tesla w Polsce

2021-01-14  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt

Anna Dylińska
Inmedia

Grójecka 43/20
02-031 warszawa
anna.dylinska|inmedia.net.pl| |anna.dylinska|inmedia.net.pl
601258717
www.inmedia.net.pl
Do pobrania docx ( 1.08 MB )

W 2017 roku został oddany do użytku pierwszy komercyjny i największy na świecie wówczas magazyn energii w Australii oparty o technologię TESLA Powerpack o mocy 100MW i pojemności  129 MWh. Tego typu magazyny energii zaprojektowano do funkcjonowania w sieci energetycznej w celu usprawniania jej pracy m.in. poprzez magazynowanie energii i jej uwolnienie w sytuacji przerw w dostawach. Instalacja w Rzepedzi o mocy ok. 2,1 MW i pojemności 4,2 MWh została zaprojektowana w celu wspierania niezawodności lokalnej sieci dystrybucyjnej. Inwestycja ta daje początek budowie systemu magazynów energii w Grupie PGE, zapowiedzianego w nowej strategii Grupy.
„Postępowanie przetargowe PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., na realizację magazynu energii, zawierało bardzo konkretnie sprecyzowane zapotrzebowanie i zdefiniowane funkcje celu. Musieliśmy wybrać i dopasować do niego technologię, która najefektywniej zrealizowałaby założone zadania. Projekt zakładał wykorzystanie magazynu w celach biznesowych (do tej pory większość wykonanych inwestycji magazynowych to projekty o charakterze naukowo-badawczym), zatem w poszukiwaniu odpowiedniego partnera technologicznego zwracaliśmy szczególną uwagę na odpowiednie referencje, z wykonanych w podobnym celu instalacji.” mówi Dariusz Wawrzynów, Wiceprezes Zarządu Griffin Group Energy S.A. „Szukaliśmy sprawdzonego i rzetelnego partnera. Chcieliśmy również zredukować ilość poddostawców komponentów. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, iż tego typu projekt najefektywniej można zrealizować ograniczając do minimum listę dostawców. Wykorzystaliśmy też nasze doświadczenie - Griffin Group Energy, jako jeden z pierwszych podmiotów na naszym rynku, ponad 3 lata temu zaczął aktywnie promować technologię magazynowania energii, jak również pokazywać regulacje prawne jakie z powodzeniem funkcjonują na rynkach zachodnich. Dzięki temu mogliśmy przeprowadzić głęboką analizę rynku i na jej podstawie nasz wybór padł na firmę o światowej renomie, której technologia najlepiej odpowiadała na zapotrzebowania tego projektu.” – uzupełnia Adam Zalewski Dyrektor Strategii i Rozwoju firmy.
„Wybraliśmy firmę Tesla, której instalacje magazynowania energii świadczą usługi w światowym biznesie od lat. Technologia zastosowana w Powerpack Tesla o pojemności 4 MWh, najlepiej odpowiadała na zapotrzebowania projektu dla PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. i spełniała założone przez nas warunki oraz standardy” kontynuuje Dariusz Wawrzynów, Wiceprezes Zarządu Griffin Group Energy S.A. „Nie było to proste zadanie - dodaje Adam Zalewski Dyrektor Strategii i Rozwoju - musieliśmy przystosować produkt do naszych, lokalnych wymogów. Na potrzeby realizacji tego projektu, dokumentacja techniczna dotycząca Powerpack Tesla została przez Griffin Group Energy zaadoptowana oraz dostosowana do potrzeb i norm wymaganych przez polskie regulacje i prawo energetyczne. W ten sposób umożliwiliśmy wykorzystania rozwiązań modułowych Powerpack Tesla w lokalnej, polskiej sieci elektroenergetycznej.”
***     
Griffin Group S.A. Energy Sp. k. to polska firma z wieloletnim doświadczeniem, w branży energetycznej. Głównym obszarem działania firmy jest segment magazynów energii, inteligentnych sieci i liczników. Działająca  w obszarze magazynowania energii Griffin Group S.A. Energy może pochwalić się doświadczeniem w  zrealizowanych projektach na terenie Europy oraz realizacji projektów w Polsce.
Griffin Group Energy jest partnerem czołowych światowych dostawców z sektora energetycznego na rynku polskim. Działa w sektorze energetycznym – zarówno w segmencie publicznym jak i komercyjnym. Specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu projektami w zakresie analizy, studium wykonalności, instalacji, konfiguracji i utrzymania – projekty „end to end”.  Oferta firmy obejmuje: inteligentne sieci i liczniki, magazyny energii

Dodatkowe informacje dla mediów:
Anna Dylińska, PR Department, Griffin Energy Group
+48601258717, adylinska@griffin-energy.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Energetyka w Europie coraz bardziej zielona. Biuro prasowe
2021-01-04 | 13:30

Energetyka w Europie coraz bardziej zielona.

Już teraz na mapie Starego Kontynentu pojawiają się ośrodki, które wyraźnie odbiegają od średniej europejskiej w sektorze OZE. Trend na odnawialne źródła energii zyskuje na
Energetyka Energa Operator z systemem TETRA od Motoroli Solutions
2020-12-15 | 12:00

Energa Operator z systemem TETRA od Motoroli Solutions

Kluczowy personel Energa Operator, zapewniając bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej, wykorzystuje w codziennej pracy cyfrową sieć radiową TETRA. System łączności TETRA
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2020-12-14 | 11:03

Za nami holenderska, wirtualna misja handlowa w Polsce

10 i 11 grudnia odbyła się holenderska, tym razem wirtualna, misja handlowa w Polsce. Przedstawiciele władz i biznesu obu krajów miały okazję przedyskutować korzyści i wyzwania wynikające z rozwoju morskiej energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Prawie 450 tys. seniorów 80+ zarejestrowanych na szczepienia przeciw COVID-19. Wciąż duża grupa społeczeństwa jest nastawiona sceptycznie

– Szczepionka przeciwko COVID-19 jest bezpieczna i skuteczna. Dowiodły tego badania prowadzone przed wejściem szczepionki do użytku. Wszelkie dywagacje na temat różnych działań niepożądanych, które można znaleźć w internecie, są bezpodstawne – mówi lekarz Michał Sutkowski. Liczba zaszczepionych do tej pory pacjentów z grupy zero to prawie pół miliona. Jak wskazują dane resortu zdrowia, w tej grupie odnotowano 133 niepożądane odczyny poszczepienne. Chętnych na szczepienia przybywa, ale wciąż duża grupa społeczeństwa pozostaje sceptyczna.

Handel

Federacja Przedsiębiorców Polskich: Kolejne zmiany stawek akcyz na papierosy i wyroby nowatorskie nie są potrzebne. Trzeba brać pod uwagę również politykę zdrowotną państwa

Federacja Przedsiębiorców Polskich krytykuje podnoszenie stawek akcyzy na nowatorskie wyroby tytoniowe. Z wyliczeń wynika, że po uwzględnieniu zawartości tytoniu w opakowaniu opodatkowanie VAT i akcyzą 1 g w tradycyjnych papierosach wynosi w tej chwili 82 gr, natomiast w podgrzewaczach tytoniu – 76 gr. – To oznacza, że nie ma potrzeby kolejnej zmiany stawek – podkreślają eksperci FPP i zwracają też uwagę na potencjalnie niższą szkodliwość nowatorskich wyrobów tytoniowych. – Polityka akcyzowa państwa też powinna to uwzględniać – dodają. 

Handel

Polacy nie doceniają ryb z Bałtyku. Częściej trafiają one na stoły w Skandynawii i Europie Zachodniej

Statystyczny Polak zjada rocznie ok. 14,5 kg ryb, czyli nawet trzykrotnie mniej niż mieszkańcy krajów śródziemnomorskich. Co istotne, rzadko też sięgamy po ryby z Bałtyku. Rodzime gatunki, takie jak śledź, szprot, flądra, łosoś, turbot czy sandacz, częściej trafiają na stoły w Skandynawii czy Europie Zachodniej, gdzie są lubiane i cenione przez konsumentów ze względu na swoje prozdrowotne właściwości: dużą zawartość białka, witamin A i D czy kwasów omega-3. Z kolei w Polsce wciąż jeszcze pokutuje mit dotyczący zanieczyszczenia chemikaliami bałtyckich ryb. Badania wykazują jednak, że ryby odławiane w Bałtyku spełniają rygorystyczne normy unijne.

Sport

W czasie lockdownu rozgrywki e-sportowe zyskały na popularności. Branża walczy jednak ze spadkiem przychodów

E-sport był jedną z form rozrywki, która w dobie pandemii i lockdownu znacząco zyskała na popularności. Wprawdzie wiele stacjonarnych wydarzeń przełożono lub odwołano, co wpłynęło na globalne przychody branży, ale te, które w całości odbywały się online’owo, przyciągnęły rzeszę nowych graczy, również z grup do tej pory niemających związku z e-sportem. Dla wielu młodych ludzi staje się on rozrywką numer jeden, co powoduje, że również część budżetów mediowych jest przesuwana do tej branży ze sportu tradycyjnego.