Platige Image laureatem konkursu „The Best Annual Report 2022”
Raport finansowy studia Platige Image otrzymał wyróżnienie w konkursie dla spółek giełdowych notowanych na rynku New Connect za rok 2022. Celem, organizowanego od blisko dwóch dekad przez Instytut Rachunkowości i Podatków wydarzenia, jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów.
Platige Image obecny jest na rynku New Connect od 2011 r. Od tego czasu spółka nieustannie się rozwija, pozyskując projekty na wszystkich kontynentach i obszarach kulturowych - Ameryki Północnej i Południowej, Azji, Afryki, Australii oraz Europy. Zespół międzynarodowych specjalistów pracujących dla polskiego studia liczy już ponad 350 osób i przez ostanie 4 lata powiększył się ponad dwukrotnie. Grupa Platige Image zamknęła 2022 rok rekordowym wynikiem finansowym w ponad 25 letniej historii firmy.
– Platige Image to nie tylko najwyższa światowa jakość produkcji oraz postprodukcji, grafiki i animacji komputerowej. Jako spółka giełdowa stale podnosimy nasze standardy dotyczące raportowania. Jest to dla nas niezwykle ważne, gdyż tylko prawidłowe komunikowanie się z inwestorami pozwala na zrozumienie naszej długoterminowej strategii rozwoju oraz podejmowanych przez nas działań biznesowych. Przyznane nam wyróżnienie to wyraz uznania dla wysiłków podejmowanych w tym zakresie przez Platige – mówi Artur Małek, CFO Platige Image.
Organizowany od 18. lat Konkurs „The Best Annual Report” przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa rynku kapitałowego w Polsce oraz kształtowania dobrych praktyk w sprawozdawczości finansowej spółek. Konkurs „The Best Annual Report 2022 dla NewConnect” został zorganizowany po raz jedenasty.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.