Komunikaty PR

Platyna dla Żabki w rankingu EcoVadis 2022!

2022-01-21  |  16:35
Biuro prasowe

Żabka Polska, wypełniając strategiczne zobowiązania, kontynuuje certyfikację EcoVadis, rozpoczętą w 2020 roku. Na podstawie otrzymanych wcześniej wyników, Żabka opracowała plan profesjonalizujący działania firmy, który dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu departamentów, został z sukcesem wdrożony w organizacji. W efekcie wprowadzonych zmian, już w drugim procesie certyfikacji Żabka otrzymała platynowe – najwyższe możliwe do zdobycia – wyróżnienie. Tym samym, Żabka Polska znalazła się w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i operacjach. 

- Jesteśmy dumni z platynowego medalu przyznanego Żabce przez EcoVadis. Wynik ten udało nam się osiągnąć dzięki profesjonalnemu podejściu do działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. W Żabce, Strategia Odpowiedzialności jest integralną częścią naszej strategii biznesowej i punktem odniesienia przy podejmowaniu kluczowych decyzji – powiedziała Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Żabka Polska.

Strategia odpowiedzialności Żabki opiera się na czterech filarach: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja i zielona planeta (więcej o strategii: Strona główna - Raport Odpowiedzialności Żabka Polska (zabka.pl)). Dzięki współpracy wielu osób z różnych departamentów Żabki, firmie udało się osiągnąć wysoki wzrost oceny EcoVadis z roku na rok, dzięki czemu Żabka zanotowała skok od brązu do platyny i znalazła się w gronie 1% najlepiej ocenianych przez EcoVadis firm na świecie. Weryfikacji przez EcoVadis dotychczas poddanych zostało więcej niż 75 000 firm z ponad 160 krajów świata, reprezentujących około 200 branż.

Żabka udowodniła jak poważnie traktuje swoje zobowiązania zawarte w raporcie odpowiedzialności „Wygodnie i Odpowiedzialnie” (który otrzymał nagrodę główną w kategorii Raport Zrównoważonego Rozwoju w Konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju 2021), poprawiając swoją ocenę w każdym wymiarze – środowisko, miejsce pracy i prawa człowieka, etyka czy odpowiedzialne zakupy. W obszarze zarządzania redukcją śladu węglowego Żabka jest liderem, z najlepszym w swojej klasie systemem zarządzania śladem węglowym oraz celami redukcyjnymi zweryfikowanymi i zatwierdzonymi przez Science Based Targets initiative.

EcoVadis (https://ecovadis.com) jest jedną z najbardziej zaufanych w świecie agencji ratingowych dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wspierane przez potężną platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów z wielu dziedzin, łatwe w użyciu i praktyczne karty wyników zrównoważonego rozwoju EcoVadis zapewniają szczegółowy wgląd w zagrożenia środowiskowe, społeczne i etyczne dla ponad 200 branż, w ponad 160 krajach.

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7900 placówek prowadzonych przez ponad 6600 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.