Komunikaty PR

Po emigracji to pandemia najszybciej rozwija rynek przelewów międzynarodowych

2022-01-26  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Robert Lewandowski, Prezes Zarządu EasySend

Ograniczenia w podróżowaniu i spotkaniach sprawiły, że ludzie zaczęli intensywniej szukać sposobów na szybki i bezpieczny transfer środków. Rozwojowi branży sprzyja również rosnąca emigracja zarobkowa. Już na początku tego roku liczba cudzoziemców ubezpieczonych w ZUS przekroczy 1 mln, a liczba Polaków za granicą szacowana jest na 2,2 mln. Chcąc wykorzystać ten potencjał w 2022 roku wdrażamy strategię, która pozwoli nam urosnąć o 50-60%. Zakłada ona rozwój technologiczny, podwojenie bazy lojalnych klientów i ekspansję na nowe rynki, w tym Azji i Afryki.

Rynek z potencjałem

Globalny rynek transferów finansowych już w pierwszym roku pandemii warty był ponad 700 mld dolarów – wynika z danych Banku Światowego. Natomiast według danych Allied Market Research do 2026 rok urośnie do 930 mld dolarów. Wzrost widzimy też w naszych danych – rosną przekazywane kwoty i liczba aktywnych klientów. 

Sprzyjające otoczenie

Zapoczątkowana w 2004 roku emigracja zarobkowa Polaków do Wielkiej Brytanii była pierwszym impulsem do rozwoju nowych metod cyfrowych przelewów międzynarodowych. Na początku pieniądze przekazywano rodzinom głównie osobiście lub przez zaprzyjaźnionych imigrantów. Tak powstała nasza firma, która miała wspomóc tych, którzy z tych tradycyjnych metod korzystali. Przez lata powiększaliśmy naszą bazę lojalnych klientów, głównie przez system poleceń. Obecnie na Wyspach przebywa ok. 700 tys. naszych rodaków. Ich liczba powoli się zmniejsza, ale obserwujemy znaczne przyspieszenie innych kierunków emigracji zarobkowej. Od niemal 8 lat w Polsce przybywa imigrantów głównie z Ukrainy, ale także z innych krajów zza wschodniej granicy. Już na początku tego roku liczba Ukraińców nad Wisłą zarejestrowanych w ZUS przekroczy 1 mln, podczas gdy jeszcze w kwietniu 2021 roku było to 780 tys. Zwiększa się również emigracja z Azji czy Afryki. Tylko w I połowie 2021 roku wydano 43 tys. zezwoleń na pracę dla obywateli krajów azjatyckich – wynika z danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. W analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11 tys. mniej.

Podsumowanie i plany na kolejny rok

Rosnący potencjał rynku to dla nas idealny moment na wdrożenie nowej strategii działania. Przez 15 lat działalności EasySend rozwijaliśmy się organicznie, średnio o 8% w ciągu roku, stawiając na jakościową obsługę klienta, realizowaną w jego języku. Dzięki nowej strategii już w tym roku planujemy urosnąć o 50-60%. Z usług Easy Send korzysta regularnie 35 tys. lojalnych klientów. Naszym celem na najbliższe miesiące jest podwojenie tej grupy do 70 tys. osób. Planujemy też ekspansję na rynki całej Europy, Indii, Azji oraz Afryki. Chcemy jednak, żeby nasz rozwój odbywał się przy utrzymaniu jakości obsługi klienta, który oczekuje wygodnych, szybkich, bezpiecznych i tanich przelewów. Dlatego cały czas wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne. Już wkrótce wprowadzimy na rynek naszą ulepszoną aplikację, która zapewni klientom najwyższy komfort wykonywania przelewów zagranicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach? Biuro prasowe
2025-07-17 | 08:00

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Pożyczki online a emigracja – dlaczego warto o nich mówić?  Coraz więcej Polaków wybiera życie za granicą, szukając stabilizacji, lepszych zarobków
Finanse Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.