Komunikaty PR

Po roku od wybuchu wojny w Ukrainie klienci sieci Lidl Polska nadal pomagają

2023-02-24  |  10:00

24 lutego 2022 roku rosyjskie wojska zaatakowały Ukrainę. Od wybuchu wojny mija dokładnie rok. Na pomoc sąsiadom zza wschodniej granicy Grupa, do której należy Lidl Polska, przeznaczyła rekordową kwotę ponad 47 mln zł. Jednocześnie, od pierwszych dni, w sklepach sieci prowadzone są zbiórki najpotrzebniejszych produktów – do tej pory przekazano ponad 960 000 kg żywności oraz środków ochrony osobistej. W rocznicę wybuchu wojny firma przypomina, że pomoc nadal jest potrzebna.

Lidl Polska od początku z uwagą śledzi rozwój wydarzeń w Ukrainie. Dzięki skróconym procedurom i wieloletniemu partnerstwu z organizacjami pomocowymi, sieć zdołała zaangażować się we wsparcie obywatelom Ukrainy już od pierwszych dni. Do tej pory, dzięki zbiórkom prowadzonym w sklepach w całej w Polsce, klienci Lidl Polska zebrali ponad 961 471 kg produktów (stan na 17 lutego 2023 r.). Są to m.in. najbardziej potrzebne: trwała żywność, tekstylia domowe i artykuły higieniczne, które na bieżąco przekazywane są do Banków Żywności, Caritas oraz innych organizacji, a dalej – do potrzebujących. Część z nich stanowi znaczący wkład w zaopatrzenie uchodźców: rodzin, kobiet i dzieci, na obszarach przy granicy z  Ukrainą. Dodatkowo, w 16 sklepach położonych najbliżej granicy, od 3 marca obowiązywały specjalne programy przecen, aby jak najskuteczniej pomóc osobom dotkniętym kryzysem migracyjnym oraz Polakom, którzy niosą im wsparcie. Równocześnie, grupa, która jest właścicielem sieci Lidl, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętym wojną oraz kryzysem uchodźczym równowartość 47 milionów złotych. To do tej pory największa darowizna przekazana przez firmę.

- Wśród pracowników Lidl Polska jest wielu obywateli Ukrainy – naszych Koleżanek i Kolegów. To z myślą o nich oraz ich rodzinach, wspólnie z grupą, której jesteśmy częścią, zdecydowaliśmy się przeznaczyć na pomoc ponad 47 000 000 złotych. Regularnie wysyłamy też do organizacji pomocowych w Ukrainie, m.in. do Caritas Ukraina, tiry wypełnione żywnością, pieluchami i  pozostałymi środkami higieny osobistej.. Należy jednak pamiętać, że wojna nadal trwa, dlatego gorącą zachęcamy do dalszego pomagania – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of  Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Życie w cieniu wojny

Poza pomocą materialną i finansową, pracownicy Lidl Polska narodowości ukraińskiej mogą też korzystać z profesjonalnej, poufnej i bezpłatnej pomocy udzielanej przez wykwalifikowanych psychologów, prawników i doradców finansowych, posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim. Przyszłym pracownikom z Ukrainy Lidl Polska oferuje natomiast pomoc w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń. Jednocześnie, od początku wojny, firma podejmuje wiele działań, aby obywatele Ukrainy, którzy dotarli do Polski, poczuli się bezpiecznie i komfortowo. Nie tylko pomaga im w znalezieniu pracy, ale też podejmuje działania ułatwiające uchodźcom codzienne funkcjonowanie i robienie zakupów w sklepach. W tym celu na język ukraiński przetłumaczono m.in.: komunikaty w miejscu sprzedaży, interfejs kas samoobsługowych oraz aplikację Lidl Plus. Wszystkie reklamy Lidl Polska emitowane w telewizji mają także napisy w języku ukraińskim.

Choć wiele zostało już zrobione, w związku z trwającą wojną, potrzeby obywateli Ukrainy nie maleją. W sklepach Lidl Polska nadal prowadzone są specjalne zbiórki. Klienci, chcący wesprzeć potrzebujących poprzez organizacje NGO działające w Polsce i za granicą, mogą przekazywać produkty, wkładając je do oznakowanych koszy, ustawionych za linią kas.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.