„Pociąg do Kultury” wraca na tory
W ostatni weekend czerwca, na tory wraca popularne połączenie, umożliwiające bezpośredni dojazd z Wrocławia do Berlina. W związku z ograniczeniami spowodowanymi epidemią koronawirusa, liczba sprzedawanych biletów będzie jednak ograniczona.
Od piątku, 26 czerwca podróżni ponownie będą mogli skorzystać z połączenia kolejowego, łączącego stolice Niemiec i Dolnego Śląska. Koleje Dolnośląskie we współpracy z Deutsche Bahn przywracają weekendowe przewozy w ramach projektu „Kulturzug – Pociąg do Kultury”.
– Cieszymy się, że możemy poinformować o pełnym przywróceniu pierwszego połączenia międzynarodowego, czyli relacji Berlin – Wrocław – komentuje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich – Jednak ze względu na trwający stan epidemii oraz wdrożone procedury bezpieczeństwa, musieliśmy ograniczyć liczbę sprzedawanych biletów – dodał.
Chcąc skorzystać z połączenia do stolicy Niemiec, warto zaplanować podróż z odpowiednim wyprzedzeniem. Za bilet normalny w jedną stronę podróżni zapłacą 79 zł, natomiast cena biletu ulgowego to 39,50 zł.
Weekendowa podróż „Pociągiem do Kultury”
Połączenie z Berlina do Wrocławia zadebiutowało w 2016 roku, umożliwiając zachodnim sąsiadom odwiedzenie ówczesnej Europejskiej Stolicy Kultury. Duża popularność połączenia spowodowała wprowadzenie „Pociągu do Kultury” do stałego rozkładu jazdy.
– „Pociąg do Kultury” to doskonały przykład jak może wyglądać efektywna współpraca międzynarodowa na szczeblu samorządowym. Potwierdzają to niedawne – czwarte już, choć obchodzone w cieniu koronawirusa – urodziny tego połączenia; projektu, który w zamyśle miał trwać tylko przez rok, a tymczasem funkcjonuje nadal i jest bardzo popularny wśród podróżnych z obu krajów. Dlatego cieszę się, że jest to jedno z pierwszych kolejowych połączeń transgranicznych, które przywracamy po otwarciu granic przez rządy – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Za realizację „Kulturzug – Pociąg do Kultury” po stronie polskiej odpowiadają Koleje Dolnośląskie, natomiast po stronie niemieckiej – Deutsche Bahn. W 2019 roku z połączenia skorzystało ponad 18 tysięcy pasażerów.
Zamek Janów Podlaski rusza z jesienno-zimową ofertą MICE
Nickelodeon Fandays w Majaland Warszawa!
Hotel Bristol Art & Medical SPA obchodzi dziesięciolecie działalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.