Komunikaty PR

Biznes i podatki. Ekspert radzi, jak rozliczyć świąteczne upominki w firmie

2021-12-29  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Czy wigilię firmową i świąteczne prezenty dla pracowników można odliczyć od podatku? A co z kontrahentami - czy upominki dla partnerów biznesowych mogą być kosztem uzyskania przychodu?

O to, jak rozliczyć świąteczne wydatki w firmie zapytaliśmy Eryka Skłodowskiego, członka zarządu kancelarii podatkowej Skłodowscy:

- Prezenty dla pracowników, dla współpracowników – ta pierwsza grupa jest stosunkowo najmniej wdzięczna, ponieważ - jeżeli wręczamy coś pracownikowi, to jest to traktowane, jak wynagrodzenie - dlatego płacimy od tego składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz podatek. Jedynym wyłączeniem z tego jest sytuacja, kiedy wręczamy coś pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych – wtedy oczywiście składek ZUS i podatku nie odprowadzamy, o ile jest to zgodne z regulaminem tego funduszu.

Zupełnie inaczej jest, kiedy wręczamy coś naszemu partnerowi biznesowemu. Jeśli chcemy taki prezent wrzucić w koszty – musi on być związany z naszą działalnością gospodarczą. Jak to zrobić ? -  wystarczy na darowanym produkcie lub jego opakowaniu  zamieścić nasze logo. Nie ma z tym większego problemu – wielu producentów np. słodyczy robi taką usługę na zamówienie. Wszelkie gadżety o niewielkiej wartości – kalendarze, długopisy, notatniki, albumy, zaopatrzone w firmowe logo -  to wszystko wrzucamy w koszty uzyskania przychodu i odliczamy podatek VAT, ponieważ ten wydatek będzie potraktowany jako koszt reklamy firmy.

Często w charakterze upominku wręczany jest alkohol – butelka wykwintnej wódki, dobrej whisky lub markowego wina. Oczywiście alkoholu nie możemy potraktować jako kosztu i nie możemy odliczyć od niego VAT-u. Natomiast jeśli nasz księgowy otrzyma fakturę na zestaw upominkowy, jak najbardziej może ją zaksięgować w koszty podatkowe, jeśli na upominku umieścimy nasze logo.

Podsumowując: wszystko, co jest związane z działalnością gospodarczą, jest  kosztem uzyskania przychodu w firmie. A więc wszelkie prezenty dla naszych partnerów biznesowych – naszych dostawców i partnerów handlowych, a także wigilie, imprezy firmowe, szkolenia  – wszystko to, jeśli ma związek z naszą działalnością gospodarczą, jest kosztem – za wyjątkiem alkoholu. Natomiast świadczenia dla pracowników, realizowane z bieżących środków firmy, są ozusowane i opodatkowane. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podatki Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków Biuro prasowe
2024-12-19 | 13:00

Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków

Dzisiaj przeprowadzka do innego kraju Europy jest dla wielu Polaków krokiem wymuszonym. Wiąże się to jednak nie tylko z trudnościami związanymi z legalizacją
Podatki BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku
2024-12-16 | 08:00

BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku

Rok 2024 z pewnością zapadnie w pamięć podatnikom – zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym – jako czas pełen wyzwań. Liczne zmiany legislacyjne, dynamiczne
Podatki Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym
2024-12-13 | 11:00

Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym

Zgodnie z najnowszymi regulacjami księgowymi i podatkowymi przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe rozliczanie korekt. To pozwoli im uniknąć

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.