Cyfrowi giganci muszą poczekać na decyzję w sprawie minimalnej stawki podatkowej

Bogdan Setlak
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy SKA
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
bogdan.setlak@kwkr.pl; marketing@kwkr.pl
+48504034729; +48123957161
https://koniecznywierzbicki.pl/
Do tej pory, ze względu na konflikt z Komisją Europejską, to Polska opierała się reformie. Powodem była blokada wypłaty funduszy w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Jednak po osiągnięciu porozumienia z KE na mocy decyzji premiera Matusza Morawieckiego nasz kraj wycofał swój sprzeciw.
Cel projektu i propozycje stawek
Przypominamy, że celem reformy jest uniknięcie sytuacji, w której międzynarodowe korporacje nie odprowadzają podatków w miejscu uzyskania zysków, ale przenoszą zyski do miejsc których jurysdykcje umożliwiają skorzystanie z preferencyjnego opodatkowania.
Węgry domagają się dalszych prac nad treścią dyrektywy zarzucając KE, że projekt nie jest gotowy i wymaga optymalizacji. Przedsiębiorcy, którzy chcą na bieżąco monitorować rozwój sytuacji, mogą przeczytać szerzej na temat tego zagadnienie na stronie krakowskiej kancelarii "KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy".

Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków

BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku

Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.