Kancelaria Mentzen wypracowała rekordowe 21,5 mln zł przychodów w 2023
Kancelaria Mentzen sp z o.o. – wspierająca klientów w doradztwie podatkowym, prawnym i obsłudze księgowej – zwiększyła swoje przychody o 28 proc. r/r. Wzrost biznesu firmy opiera się m.in. na modelu subskrypcyjnym, który daje dostęp małym i średnim firmom do profesjonalnego doradztwa podatkowego i prawnego. Obecnie Kancelaria zatrudnia prawie 120 osób i jest jedną z największych, niezależnych firm tego typu w Polsce.
Kancelaria Mentzen to firma doradcza, która w ciągu kilku lat wypracowała pozycję czołowego doradcy dla polskich przedsiębiorców. Pełny profesjonalizm członków zespołu, połączony ze zdalnym modelem pozyskania i obsługi klienta, wytworzył unikatową usługę na naszym rynku.
- Dzisiaj jesteśmy naprawdę dużą i doświadczoną firmą z ponad setką specjalistów i tysiącami zadowolonych klientów, którym zapewniamy stałą opiekę podatkową i prawną. Ponieważ zależy nam na jak najdłuższej współpracy z klientami, a nie na jednorazowych konsultacjach, musimy działać klientocentrycznie. Dzięki przyjętemu modelowi możemy oferować polskim przedsiębiorcom profesjonalne doradztwo budując zaufanie i długoterminowe relacje, a nasze działania mieszczą się w budżecie, który jest dla nich dostępny. Koszt naszej pomocy jest znacznie mniejszy niż uzyskiwane przez klientów oszczędności. Cieszy nas każda złotówka, która zostaje w kieszeni klienta, zamiast trafić na zmarnowanie do państwa – mówi Kamil Wielewicki, wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen.
Kancelaria w latach 2019 i 2020 koncentrowała się na uldze IP BOX przeznaczonej dla branży IT, obsługując w tym czasie prawdopodobnie najwięcej firm korzystających z tej ulgi. W 2021 roku powstała usługa Mentzen+, oferująca nielimitowaną liczbę konsultacji podatkowych a także wiele innych usług podatkowych w modelu subskrypcyjnym. Obecnie Kancelaria świadczy kompleksowe usługi dla szerokiego rynku ze znaczącym naciskiem na doradztwo podatkowe. Wszelkie zmiany w przepisach, m.in. takie jak Nowy Ład, to szansa dla skokowego rozwoju usług spółki.
- Oferujemy doradztwo podatkowe i prawne w najnowocześniejszy sposób w Polsce. Subskrypcja Mentzen+ pozwala na nielimitowane konsultacje prawne i podatkowe. To działa jak Netflix. Klient podaje nam dane swojej karty kredytowej i ma dostęp do takiej ilości konsultacji, jakiej tylko potrzebuje, w zamian za stałą miesięczną opłatę. Nie mamy żadnych okresów wypowiedzenia, nie wiążemy klienta umowami, może zrezygnować z naszych usług kiedy tylko chce. Nie prowadzimy aktywnej sprzedaży, klienci sami do nas trafiają dzięki naszej obecności w Internecie oraz rekomendacjom – mówi Marta Stempniewska, wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen.
Obecnie Kancelaria świadczy usługi podatkowe, księgowe i doradcze. Plany spółki zakładają poszerzenie oferty o doradztwo biznesowe, marketingowe, pośrednictwo finansowe i pozyskiwanie dotacji.
- Nasza wizja to: Miejsce przyszłych wielkich firm. Chcemy pomagać naszym klientom w rozwoju poprzez oferowanie możliwie kompleksowych usług i utrzymywaniu wieloletniej relacji. Będziemy oferować tysiącom naszych klientów dodatkowe usługi w ramach posiadanych przez nich subskrypcji. Możemy pozyskiwać dla nich dotacje, finansowanie, oferować szkolenia, a także doradztwo biznesowe i marketingowe. Żeby rozwinąć firmę nie wystarczy mieć najlepszego księgowego, prawnika i doradcę podatkowego. Potrzeba znaczniej więcej i zamierzamy to naszym klientom dostarczyć, tak by mogli jak najbardziej urosnąć. Moim marzeniem jest zobaczyć na okładce Forbesa twarz naszego klienta, któremu założyliśmy pierwszą spółkę i któremu cały czas towarzyszyliśmy w trakcie budowy wielkiej firmy – mówi Sławomir Mentzen, prezes zarządu Kancelarii.
Strategia Kancelarii Mentzen zakłada dalszy dynamiczny wzrost biznesu, którego ważnym elementem jest rozbudowany model świadczonych usług subskrypcyjnych i zwiększanie rozpoznawalności wśród nowych odbiorców.
Na zdjęciu od lewej: Marta Stempniewska – wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen, Sławomir Mentzen – prezes zarządu Kancelarii Mentzen, Kamil Wielewicki, wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen.

Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków

BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku

Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.