Kancelaria Mentzen wypracowała rekordowe 21,5 mln zł przychodów w 2023
Kancelaria Mentzen sp z o.o. – wspierająca klientów w doradztwie podatkowym, prawnym i obsłudze księgowej – zwiększyła swoje przychody o 28 proc. r/r. Wzrost biznesu firmy opiera się m.in. na modelu subskrypcyjnym, który daje dostęp małym i średnim firmom do profesjonalnego doradztwa podatkowego i prawnego. Obecnie Kancelaria zatrudnia prawie 120 osób i jest jedną z największych, niezależnych firm tego typu w Polsce.
Kancelaria Mentzen to firma doradcza, która w ciągu kilku lat wypracowała pozycję czołowego doradcy dla polskich przedsiębiorców. Pełny profesjonalizm członków zespołu, połączony ze zdalnym modelem pozyskania i obsługi klienta, wytworzył unikatową usługę na naszym rynku.
- Dzisiaj jesteśmy naprawdę dużą i doświadczoną firmą z ponad setką specjalistów i tysiącami zadowolonych klientów, którym zapewniamy stałą opiekę podatkową i prawną. Ponieważ zależy nam na jak najdłuższej współpracy z klientami, a nie na jednorazowych konsultacjach, musimy działać klientocentrycznie. Dzięki przyjętemu modelowi możemy oferować polskim przedsiębiorcom profesjonalne doradztwo budując zaufanie i długoterminowe relacje, a nasze działania mieszczą się w budżecie, który jest dla nich dostępny. Koszt naszej pomocy jest znacznie mniejszy niż uzyskiwane przez klientów oszczędności. Cieszy nas każda złotówka, która zostaje w kieszeni klienta, zamiast trafić na zmarnowanie do państwa – mówi Kamil Wielewicki, wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen.
Kancelaria w latach 2019 i 2020 koncentrowała się na uldze IP BOX przeznaczonej dla branży IT, obsługując w tym czasie prawdopodobnie najwięcej firm korzystających z tej ulgi. W 2021 roku powstała usługa Mentzen+, oferująca nielimitowaną liczbę konsultacji podatkowych a także wiele innych usług podatkowych w modelu subskrypcyjnym. Obecnie Kancelaria świadczy kompleksowe usługi dla szerokiego rynku ze znaczącym naciskiem na doradztwo podatkowe. Wszelkie zmiany w przepisach, m.in. takie jak Nowy Ład, to szansa dla skokowego rozwoju usług spółki.
- Oferujemy doradztwo podatkowe i prawne w najnowocześniejszy sposób w Polsce. Subskrypcja Mentzen+ pozwala na nielimitowane konsultacje prawne i podatkowe. To działa jak Netflix. Klient podaje nam dane swojej karty kredytowej i ma dostęp do takiej ilości konsultacji, jakiej tylko potrzebuje, w zamian za stałą miesięczną opłatę. Nie mamy żadnych okresów wypowiedzenia, nie wiążemy klienta umowami, może zrezygnować z naszych usług kiedy tylko chce. Nie prowadzimy aktywnej sprzedaży, klienci sami do nas trafiają dzięki naszej obecności w Internecie oraz rekomendacjom – mówi Marta Stempniewska, wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen.
Obecnie Kancelaria świadczy usługi podatkowe, księgowe i doradcze. Plany spółki zakładają poszerzenie oferty o doradztwo biznesowe, marketingowe, pośrednictwo finansowe i pozyskiwanie dotacji.
- Nasza wizja to: Miejsce przyszłych wielkich firm. Chcemy pomagać naszym klientom w rozwoju poprzez oferowanie możliwie kompleksowych usług i utrzymywaniu wieloletniej relacji. Będziemy oferować tysiącom naszych klientów dodatkowe usługi w ramach posiadanych przez nich subskrypcji. Możemy pozyskiwać dla nich dotacje, finansowanie, oferować szkolenia, a także doradztwo biznesowe i marketingowe. Żeby rozwinąć firmę nie wystarczy mieć najlepszego księgowego, prawnika i doradcę podatkowego. Potrzeba znaczniej więcej i zamierzamy to naszym klientom dostarczyć, tak by mogli jak najbardziej urosnąć. Moim marzeniem jest zobaczyć na okładce Forbesa twarz naszego klienta, któremu założyliśmy pierwszą spółkę i któremu cały czas towarzyszyliśmy w trakcie budowy wielkiej firmy – mówi Sławomir Mentzen, prezes zarządu Kancelarii.
Strategia Kancelarii Mentzen zakłada dalszy dynamiczny wzrost biznesu, którego ważnym elementem jest rozbudowany model świadczonych usług subskrypcyjnych i zwiększanie rozpoznawalności wśród nowych odbiorców.
Na zdjęciu od lewej: Marta Stempniewska – wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen, Sławomir Mentzen – prezes zarządu Kancelarii Mentzen, Kamil Wielewicki, wiceprezes zarządu Kancelarii Mentzen.

Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków

BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku

Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.