Komunikaty PR

Podsumowanie spotkania branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw

2021-05-27  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Podsumowanie spotkania ekspertów z branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw

13 maja odbyło się branżowe spotkanie online pt. „Bezpieczeństwo ładunku i transportu - koszt czy zysk w łańcuchu dostaw?”, w którym wzięło udział prawie 200 przedstawicieli branży TSL. Wśród palących tematów, które poddano dyskusji, był problem zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa przewożonych towarów przy dużej presji cenowej na usługi przewozowe, a także kwestia zaangażowania kierowców w ochronę przewozów. 

Zapewnienie należytego poziomu bezpieczeństwa ładunku i transportu to powszechne wyzwanie, z jakim mierzy się branża transportowa. Wszystkie wystąpienia i dyskusje skupiały się na poszukiwaniu rozwiązań, które pozwolą zabezpieczyć towar i utrzymać jego jakość.

Wybór zabezpieczeń to wyzwanie

Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju z firmy Silny&Salamon i Jakub Kownacki, dyrektor techniczny z ISS RFID, na przykładach konkretnych klientów, tj. firmy transportowej, sieci handlowej, czy zakładu produkcji nawozów sztucznych opowiedzieli o możliwościach, jakie niesie projektowanie indywidualnie dopasowanych zabezpieczeń i kiedy warto po nie sięgnąć, a w jakich sytuacjach wystarczy skorzystać z katalogowych rozwiązań.

Jak pokazały dane z ankiety przeprowadzonej w trakcie spotkania, dla ponad 80% głosujących najważniejszym parametrem przy wyborze zabezpieczenia transportu i ładunku był poziom bezpieczeństwa jaki on zapewnia, podczas kiedy tylko niespełna 8% osób wskazało cenę jak główny czynnik wyboru. Badanie pokazało też spore zainteresowanie zabezpieczeniami high security, gdzie po plomby elektroniczne z platformą online sięgnęłoby ponad 35% ankietowanych, a po zabezpieczające z RFID ponad 12%.

W gąszczu wielu możliwości łatwo się pogubić, dlatego eksperci z naszej firmy przygotowali „Przewodnik po plombach 2021”, który przeprowadza krok po kroku przez najważniejsze aspekty doboru zabezpieczeń. W dokumencie zawarliśmy wiedzę zebraną na bazie wieloletniej praktyki, co pomoże dobrać optymalne zabezpieczenia w łańcuchu dostaw. Udostępniamy go nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym – podsumowała Dagmara Puścikowska z Silny&Salamon. Po wspomnianą publikację można zgłaszać się na adres mailowy dagmara.puscikowska@plomby.biz.

Jakub Kownacki z firmy ISS RFID podkreślił, że warto szukać rozwiązań customizowanych, szczególnie w sytuacjach, gdy klient identyfikuje wysoki poziom ryzyka ze względu na wartościowy towar czy pokonywane trasy. Zaawansowane rozwiązania zabezpieczające sprawdzą się także wtedy, gdy użytkownikowi zależy na dodatkowych funkcjach jak śledzenie pojazdu, kontrola parametrów transportu (np. temperatury), udzielanie zdalnego dostępu i innych możliwościach. Na pytanie czy warto inwestować w elektroniczne plomby wielorazowego użytku podał przykłady klientów, sieci retail, które korzystają z nich od lat w liczbie kilkuset sztuk, ale i małych firm, którym wystarczy kilka.

– Plomby elektroniczne cieszą się coraz zwiększą popularnością, ale trzeba mieć na uwadze opłacalność takiej inwestycji. Czasem może się okazać, że problem zabezpieczenia rozwiąże już przejście z plomby plastikowej na metalową. Z chęcią podzielimy się doświadczeniem, dzięki któremu jesteśmy w stanie wesprzeć klienta przy dobraniu właściwego zabezpieczenia, a także w wyliczeniu zwrotu z takiej inwestycji – podkreślił.

Technologia wsparciem dla człowieka

Innym szeroko dyskutowanym aspektem bezpieczeństwa była kwestia błędów ludzkich. Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer, Webfleet Solutions Poland & EE podzielił się danymi, które wskazały, że do 90% wypadków dochodzi na skutek tego właśnie czynnika. Zaprezentował rozwiązania z kategorii telematyki, dzięki którym łatwiej jest dochodzić roszczeń, ale także cały wachlarz możliwości systemów związanych z bezpieczeństwem floty, tj. informacje o bezpiecznych parkingach, awariach samochodu, ocena zachowań kierowców. Prelegent podkreślił konieczność przekonania kierowców do instalacji kamer w kabinach, które rejestrują jedynie wydarzenia niebezpieczne i niejednokrotnie zwalniają ich z odpowiedzialności za dany wypadek.

Wiedzę o najważniejszych przyczynach powstawania szkód zebrał Jerzy Różyk z firmy CDS Odszkodowania. Nieodpowiednie opakowanie i zabezpieczenie towaru, wypadki drogowe, kradzieże z włamaniem do naczep w trakcie postojów, przedostawanie się emigrantów do przestrzeni ładunkowej i napady rozbójnicze, przyczyniają się do zniszczenia lub utraty przewożonego towaru czy środka transportu. Trzeba mieć świadomość, że żaden rodzaj dostępnych zabezpieczeń całkowicie nie ochroni przewozu. Niemniej jednak zabezpieczenia mechaniczne i elektroniczne utrudnią wejście czy naruszenie produktu, ale też skutecznie odstraszą, a przede wszystkich zasygnalizują próbę wejścia do pojazdu – powiedział.

Wyścig technologiczny niczym wojna

Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager, w podsumowaniu spotkania porównał bezpieczeństwo przewożonych towarów do wyścigu technologicznego w sztuce wojennej. Na nowe sposoby obrony wymyślane są kolejne metody ich pokonywania, ale działa to i w drugą stronę, na nowe sposoby dokonywania zniszczeń znajdowane są nowe zabezpieczenia. – W transporcie wyścig ten toczy się pomiędzy przewoźnikami a światem przestępczym, niemniej istotne jest eliminowanie zagrożeń drogowych podczas przewozu. Właściciele firm transportowych muszą uczestniczyć w tej wojnie tylko dlatego, że wobec klientów mają dwa elementarne zobowiązania - towar musi dotrzeć od załadowcy do adresata w niezmienionym stanie i na czas – zakończył puentą.

Aby otrzymać jedyny na rynku, opracowany w maju bezpłatny materiał „Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie – przewodnik po plombach 2021” należy skontaktować się z Dagmarą Puścikowską pisząc pod adres dagmara.puscikowska@plomby.biz. Pełne nagranie ze spotkania online dostępne jest tutaj.

Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.

* * *

O firmie

Firma Silny&Salamon dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: PCC Intermodal, Grupa Azoty, Carrefour, Poczta Polska czy Neuca.  

Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego Biuro prasowe
2024-09-27 | 01:00

Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego

29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm
Transport CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce
2024-09-26 | 16:00

CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce

Afryka jest rynkiem wschodzącym o bogatych zasobach naturalnych i rosnącym eksporcie. CEVA Logistics, globalny dostawca usług logistycznych, wspiera tu rozwój regionalnego i
Transport Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
2024-09-24 | 12:00

Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą

Girteka, największy w Europie przewoźnik drogowy z własną flotą, przy współpracy z Nestlé, Volvo, Schmitz Cargobull i BP Pulse, przeprowadziła pilotażowy program testowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.