Komunikaty PR

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO

2024-06-29  |  20:30
Biuro prasowe

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO i PiS

Konfederacja wzbudziła największe zainteresowanie mediów internetowych w powyborczym tygodniu, osiągając ponad 6,8 tys. wzmianek, co stanowi prawie 19% całościowej liczby publikacji na temat komitetów wyborczych startujących do Europarlamentu. Na drugim miejscu znalazła się Lewica z prawie 18% udziałem (6,4 tys. publikacji), a na trzecim miejscu Trzecia Droga z 15% udziałem (ponad 5,5 tys. publikacji), wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa.

Instytut Przywództwa przygotował zestawienie udziału komitetów wyborczych w publikacjach na portalach internetowych w powyborczym tygodniu. Objęło ono okres czasu od godz. 21:00 w dniu 9.06.2024 r., czyli od godziny zakończenia ciszy wyborczej, do końca dnia 15.06.2024 r. Łącznie odnotowano przeszło 32 tysiące wzmianek dotyczących komitetów startujących w eurowyborach.

Zaskakujący wyborczy wynik Konfederacji przyciągnął zainteresowanie mediów

Pierwsze miejsce w zestawieniu zainteresowania mediów zajęła Konfederacja, która uzyskała rekordowy dla tej partii wynik wyborczy i do Europarlamentu wprowadziła 6 kandydatów. Pojawiła się w ponad 6,8 tys. wzmianek na portalach internetowych.

Konfederacja, osiągając w powyborczym tygodniu największe zainteresowanie medialne, zyskała dodatkowy impet i w oczach wyborców będzie mogła umocnić swoją pozycję. Dysponując zainteresowaniem mediów, ma szansę docierać ze swoim przekazem do coraz większego grona odbiorców i budować coraz większą rozpoznawalność swoich europosłów. Czy tak się jednak stanie, pokażą najbliższe tygodnie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Duże zainteresowanie mediów komitetami Lewicy i Trzeciej Drogi

Na podium rankingu zainteresowania mediów znalazły się również Lewica z 6,4 tys. publikacji i Trzecia Droga z 5,5 tys. publikacji, wyprzedając komitety zdobywające najwięcej głosów w wyborach – Koalicję Obywatelską z 5,3 tys. wzmianek oraz Prawo i Sprawiedliwość z 4,4 tys. publikacji. Duża obecność Lewicy oraz Trzeciej Drogi w doniesieniach medialnych wskazuje na to, że  zainteresowanie wzbudziły zaskakująco niskie wyniki wyborcze wspomnianych komitetów, które szczególnie dla liderów koalicji Polska 2050 - PSL były sporą niespodzianką.

Komitet Trzeciej Drogi uzyskiwał w przedwyborczych sondażach trzeci wynik. Wybory do Europarlamentu nie potwierdziły przewidywań sondażowych. Niespodziewane wyniki wyborcze mogą być wyzwaniem dla liderów, którzy muszą szybko reagować i dostosowywać swoje strategie. Liderzy Trzeciej Drogi i Lewicy będą musieli stawić czoła zaistniałej sytuacji. Prezes Instytutu Przywództwa wskazuje na to, jakie wymagania stoją przed liderami obu komitetów.

–  W kontekście niespodziewanych słabych wyników wyborczych ważne są trzy kluczowe aspekty efektywnego przywództwa. Po pierwsze są to zdolności adaptacyjne. Szybka analiza wyników i dostosowanie strategii działania są kluczowe. Liderzy muszą być elastyczni i gotowi do modyfikacji swoich planów w oparciu o uzyskane wyniki. Ważna jest komunikacja z wyborcami. Wyjaśnienie przyczyn słabych wyników i przedstawienie planu na przyszłość są niezbędne, aby utrzymać zaufanie. Transparentność i otwartość mogą znacząco przyczynić się do odbudowy poparcia. W utrzymaniu poparcia może też pomóc zainteresowanie mediów. Jest ono szansą na komunikowanie się z wyborcami. Ważna jest przy tym umiejętność dostrzeżenia i nazwania popełnionych błędów. Zrzucanie odpowiedzialności na wyborców nie jest w żadnym wypadku dobrym rozwiązaniem. Należy również zwrócić uwagę na motywację członków komitetu. Utrzymanie wysokiego zaangażowania po niższych niż oczekiwane wynikach jest niezwykle ważne. Liderzy muszą umieć inspirować i motywować swoich współpracowników do dalszej pracy, a także nie zrażać się porażkami, które są naturalnym doświadczeniem na arenie politycznej – podsumowuje Piotr Gąsiorowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka Kampania NASK: Nie dajmy kłamać o wyborach Biuro prasowe
2024-06-05 | 13:00

Kampania NASK: Nie dajmy kłamać o wyborach

Treści o charakterze dezinformacyjnym można zgłaszać przez formularz na stronie bezpiecznewybory.pl. Apelujemy do mediów, by przekazywały tę informację swoim
Polityka Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024
2024-04-24 | 13:00

Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie
Polityka Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
2024-04-03 | 15:00

Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej

Ministerstwo do spraw Społeczeństwa Obywatelskiego ogłosiło pod koniec marca, zakończenie naboru do trzech grup roboczych, których zadaniem będzie wypracowanie rozwiązań prawnych i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.