Komunikaty PR

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO

2024-06-29  |  20:30
Biuro prasowe

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO i PiS

Konfederacja wzbudziła największe zainteresowanie mediów internetowych w powyborczym tygodniu, osiągając ponad 6,8 tys. wzmianek, co stanowi prawie 19% całościowej liczby publikacji na temat komitetów wyborczych startujących do Europarlamentu. Na drugim miejscu znalazła się Lewica z prawie 18% udziałem (6,4 tys. publikacji), a na trzecim miejscu Trzecia Droga z 15% udziałem (ponad 5,5 tys. publikacji), wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa.

Instytut Przywództwa przygotował zestawienie udziału komitetów wyborczych w publikacjach na portalach internetowych w powyborczym tygodniu. Objęło ono okres czasu od godz. 21:00 w dniu 9.06.2024 r., czyli od godziny zakończenia ciszy wyborczej, do końca dnia 15.06.2024 r. Łącznie odnotowano przeszło 32 tysiące wzmianek dotyczących komitetów startujących w eurowyborach.

Zaskakujący wyborczy wynik Konfederacji przyciągnął zainteresowanie mediów

Pierwsze miejsce w zestawieniu zainteresowania mediów zajęła Konfederacja, która uzyskała rekordowy dla tej partii wynik wyborczy i do Europarlamentu wprowadziła 6 kandydatów. Pojawiła się w ponad 6,8 tys. wzmianek na portalach internetowych.

Konfederacja, osiągając w powyborczym tygodniu największe zainteresowanie medialne, zyskała dodatkowy impet i w oczach wyborców będzie mogła umocnić swoją pozycję. Dysponując zainteresowaniem mediów, ma szansę docierać ze swoim przekazem do coraz większego grona odbiorców i budować coraz większą rozpoznawalność swoich europosłów. Czy tak się jednak stanie, pokażą najbliższe tygodnie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Duże zainteresowanie mediów komitetami Lewicy i Trzeciej Drogi

Na podium rankingu zainteresowania mediów znalazły się również Lewica z 6,4 tys. publikacji i Trzecia Droga z 5,5 tys. publikacji, wyprzedając komitety zdobywające najwięcej głosów w wyborach – Koalicję Obywatelską z 5,3 tys. wzmianek oraz Prawo i Sprawiedliwość z 4,4 tys. publikacji. Duża obecność Lewicy oraz Trzeciej Drogi w doniesieniach medialnych wskazuje na to, że  zainteresowanie wzbudziły zaskakująco niskie wyniki wyborcze wspomnianych komitetów, które szczególnie dla liderów koalicji Polska 2050 - PSL były sporą niespodzianką.

Komitet Trzeciej Drogi uzyskiwał w przedwyborczych sondażach trzeci wynik. Wybory do Europarlamentu nie potwierdziły przewidywań sondażowych. Niespodziewane wyniki wyborcze mogą być wyzwaniem dla liderów, którzy muszą szybko reagować i dostosowywać swoje strategie. Liderzy Trzeciej Drogi i Lewicy będą musieli stawić czoła zaistniałej sytuacji. Prezes Instytutu Przywództwa wskazuje na to, jakie wymagania stoją przed liderami obu komitetów.

–  W kontekście niespodziewanych słabych wyników wyborczych ważne są trzy kluczowe aspekty efektywnego przywództwa. Po pierwsze są to zdolności adaptacyjne. Szybka analiza wyników i dostosowanie strategii działania są kluczowe. Liderzy muszą być elastyczni i gotowi do modyfikacji swoich planów w oparciu o uzyskane wyniki. Ważna jest komunikacja z wyborcami. Wyjaśnienie przyczyn słabych wyników i przedstawienie planu na przyszłość są niezbędne, aby utrzymać zaufanie. Transparentność i otwartość mogą znacząco przyczynić się do odbudowy poparcia. W utrzymaniu poparcia może też pomóc zainteresowanie mediów. Jest ono szansą na komunikowanie się z wyborcami. Ważna jest przy tym umiejętność dostrzeżenia i nazwania popełnionych błędów. Zrzucanie odpowiedzialności na wyborców nie jest w żadnym wypadku dobrym rozwiązaniem. Należy również zwrócić uwagę na motywację członków komitetu. Utrzymanie wysokiego zaangażowania po niższych niż oczekiwane wynikach jest niezwykle ważne. Liderzy muszą umieć inspirować i motywować swoich współpracowników do dalszej pracy, a także nie zrażać się porażkami, które są naturalnym doświadczeniem na arenie politycznej – podsumowuje Piotr Gąsiorowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza Biuro prasowe
2024-11-21 | 14:00

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem opiniodawczo-doradczym, którego rolą jest konsultowanie i opiniowanie dokumentów dla potrzeb organu jednostki administracyjnej,
Polityka Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?
2024-11-12 | 16:00

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Pierwsze czytanie projektu ujawnia podziały. W czwartek w Sejmie odbyła się intensywna debata nad projektem ustawy antyhejterskiej, stworzonym zgłoszonym przez Polski 2050 i Trzecią
Polityka Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
2024-10-25 | 10:00

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja

Stowarzyszenie Młody Dolny Śląsk we współpracy z Powiatem Wrocławskim ogłasza wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego. W listopadzie rozpocznie się proces wyborczy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.