Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO
Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO i PiS
Konfederacja wzbudziła największe zainteresowanie mediów internetowych w powyborczym tygodniu, osiągając ponad 6,8 tys. wzmianek, co stanowi prawie 19% całościowej liczby publikacji na temat komitetów wyborczych startujących do Europarlamentu. Na drugim miejscu znalazła się Lewica z prawie 18% udziałem (6,4 tys. publikacji), a na trzecim miejscu Trzecia Droga z 15% udziałem (ponad 5,5 tys. publikacji), wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa.
Instytut Przywództwa przygotował zestawienie udziału komitetów wyborczych w publikacjach na portalach internetowych w powyborczym tygodniu. Objęło ono okres czasu od godz. 21:00 w dniu 9.06.2024 r., czyli od godziny zakończenia ciszy wyborczej, do końca dnia 15.06.2024 r. Łącznie odnotowano przeszło 32 tysiące wzmianek dotyczących komitetów startujących w eurowyborach.
Zaskakujący wyborczy wynik Konfederacji przyciągnął zainteresowanie mediów
Pierwsze miejsce w zestawieniu zainteresowania mediów zajęła Konfederacja, która uzyskała rekordowy dla tej partii wynik wyborczy i do Europarlamentu wprowadziła 6 kandydatów. Pojawiła się w ponad 6,8 tys. wzmianek na portalach internetowych.
– Konfederacja, osiągając w powyborczym tygodniu największe zainteresowanie medialne, zyskała dodatkowy impet i w oczach wyborców będzie mogła umocnić swoją pozycję. Dysponując zainteresowaniem mediów, ma szansę docierać ze swoim przekazem do coraz większego grona odbiorców i budować coraz większą rozpoznawalność swoich europosłów. Czy tak się jednak stanie, pokażą najbliższe tygodnie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.
Duże zainteresowanie mediów komitetami Lewicy i Trzeciej Drogi
Na podium rankingu zainteresowania mediów znalazły się również Lewica z 6,4 tys. publikacji i Trzecia Droga z 5,5 tys. publikacji, wyprzedając komitety zdobywające najwięcej głosów w wyborach – Koalicję Obywatelską z 5,3 tys. wzmianek oraz Prawo i Sprawiedliwość z 4,4 tys. publikacji. Duża obecność Lewicy oraz Trzeciej Drogi w doniesieniach medialnych wskazuje na to, że zainteresowanie wzbudziły zaskakująco niskie wyniki wyborcze wspomnianych komitetów, które szczególnie dla liderów koalicji Polska 2050 - PSL były sporą niespodzianką.
Komitet Trzeciej Drogi uzyskiwał w przedwyborczych sondażach trzeci wynik. Wybory do Europarlamentu nie potwierdziły przewidywań sondażowych. Niespodziewane wyniki wyborcze mogą być wyzwaniem dla liderów, którzy muszą szybko reagować i dostosowywać swoje strategie. Liderzy Trzeciej Drogi i Lewicy będą musieli stawić czoła zaistniałej sytuacji. Prezes Instytutu Przywództwa wskazuje na to, jakie wymagania stoją przed liderami obu komitetów.
– W kontekście niespodziewanych słabych wyników wyborczych ważne są trzy kluczowe aspekty efektywnego przywództwa. Po pierwsze są to zdolności adaptacyjne. Szybka analiza wyników i dostosowanie strategii działania są kluczowe. Liderzy muszą być elastyczni i gotowi do modyfikacji swoich planów w oparciu o uzyskane wyniki. Ważna jest komunikacja z wyborcami. Wyjaśnienie przyczyn słabych wyników i przedstawienie planu na przyszłość są niezbędne, aby utrzymać zaufanie. Transparentność i otwartość mogą znacząco przyczynić się do odbudowy poparcia. W utrzymaniu poparcia może też pomóc zainteresowanie mediów. Jest ono szansą na komunikowanie się z wyborcami. Ważna jest przy tym umiejętność dostrzeżenia i nazwania popełnionych błędów. Zrzucanie odpowiedzialności na wyborców nie jest w żadnym wypadku dobrym rozwiązaniem. Należy również zwrócić uwagę na motywację członków komitetu. Utrzymanie wysokiego zaangażowania po niższych niż oczekiwane wynikach jest niezwykle ważne. Liderzy muszą umieć inspirować i motywować swoich współpracowników do dalszej pracy, a także nie zrażać się porażkami, które są naturalnym doświadczeniem na arenie politycznej – podsumowuje Piotr Gąsiorowski.

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.