Komunikaty PR

Rowery kurierskie wyjechały na ulice Poznania

2022-09-28  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Mogą pomieścić nawet kilkadziesiąt paczek. Są ekologiczne i nie hałasują. Rowery kurierskie w barwach GLS wyjechały na ulice Poznania. Stolica Wielkopolski jest kolejnym miastem, gdzie przesyłki będą dostarczane jednośladami. W których rejonach Poznania zobaczymy rowery kurierskie?

 

Jeden kursuje po Jeżycach, a drugi - w rejonie Starego Miasta. Rowery kurierskie w barwach GLS po raz pierwszy wyjechały na ulice Poznania. Firma zdecydowała, że paczki będą rozwożone w gęsto zabudowanym rejonie miasta i na terenie z dobrze rozwiniętą infrastrukturą rowerową. – Jeżyce to piękna i zabytkowa dzielnica Poznania, jednak ze względu na gęstą zabudowę ciężko zaparkować tam busem. Dlatego pomyśleliśmy o alternatywnym, a do tego ekologicznym sposobie dostarczania przesyłek, czyli właśnie o rowerze – mówi Małgorzata Knajdek-Zomrowska, manager oddziału GLS Poland w Poznaniu. Jak dodaje, na Jeżycach i Starym Mieście rowery są bardzo popularne: – Transportowi rowerowemu sprzyja tam rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin.

Paczki rowerami rozwożą dwaj kurierzy GLS, prywatnie zapaleni rowerzyści, którzy dodatkowo uwielbiają serwisować jednoślady.

 

Jak wygląda rower kurierski?

Rower kurierski ma elektryczny napęd i tonaż do 200 kg. Może jednorazowo przewieźć kilkadziesiąt paczek. Kuriera chroni specjalny daszek, a paczki – szczelnie zamykana skrzynia. Dzięki temu przesyłki można przewozić rowerem kurierskim przez cały rok. Najważniejszy atut roweru kurierskiego to zeroemisyjność. Ten środek transportu nie produkuje spalin, co pozwala na zaoszczędzenie nawet 1 kg emisji CO2 na każdej paczce. Kolejnym atutem roweru jest również brak hałasu, a dodatkowo małe gabaryty roweru pozwalają na sprawniejszą dostawę.

 

GLS rozwija flotę rowerową w Polsce

Poznań jest już kolejnym miastem, w którym GLS uruchomił rowery kurierskie. Pilotaż programu rozpoczął się w Krakowie w 2020 roku. Potem do kolejnych „rowerowych” miast GLS dołączyły Wrocław i Warszawa. W tym roku rowery kurierskie wyjechały na ulice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Gdańska, Władysławowa, Łodzi, Gliwic i Oświęcimia. Rowery są idealnym środkiem transportu w rejonach miast o gęstej zabudowie. Rower kurierski nie stoi  w korkach, nie musi szukać specjalnego miejsca do zaparkowania i przede wszystkim chroni środowisko – taki pojazd oszczędza w ciągu roku 12,5 ton emisji CO2.

Rower kurierski to jeden z wielu ekologicznych pojazdów, które GLS wprowadza do przewozu przesyłek. W 2019 roku do floty dołączyły samochody ciężarowe napędzane LNG. Firma stale też zwiększa liczbę e-vanów.

 

Emisja CO2 równa zeru w 2045 roku

Ambicją GLS jest zerowa emisja do 2045 roku. Najpierw jednak operator chce, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie transportowej miało napęd nisko- lub zeroemisyjny, a w 2035 roku - by każdy nowy pojazd transportowy spełniał te warunki. – W ramach programu Climate Protect, który stanowi integralny element nowej, ale już wdrażanej strategii rozwoju GLS, priorytetem są kwestie związane z ochroną klimatu i szerzej z ekologią. Działamy w branży transportowej, więc zdajemy sobie sprawę zarówno z naszej odpowiedzialności, jak i z faktu, że możemy wiele zrobić dla ograniczenia emisji – deklaruje Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.

Już teraz 85 proc. wykorzystywanej energii przez GLS pochodzi z OZE. Operator korzysta z biomasy, wody i energii słonecznej. Największe obiekty GLS w kraju, czyli sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią działają, korzystając z OZE.

Cała Grupa GLS stale kompensuje też swoją emisję CO2 poprzez udział m.in. w programach,  które chronią zagrożoną część Amazonii i wspierają budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.

 

 


O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.