Droga po życie. Polska Misja Medyczna pomaga wenezuelskim uchodźcom w Kolumbii.
PMM
ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Od 2016 r. trwa największy trwający obecnie kryzys migracyjny w Ameryce Południowej. Z dziećmi na rękach, bez oszczędności i jasnego celu, codziennie Wenezuelę opuszcza od 500 do 700 osób. Szacuje się, że do listopada 2020 r. kraj opuściło ok 5.4 mln Wenezuelczyków[1], z czego blisko 1.7 mln przebywa w Kolumbii. Wśród nich często matki i kobiety w ciąży, które nie są w stanie uzyskać niezbędnej opieki medycznej w kraju.
Aby wyruszyć, matki musiały kupić buty, żywność, wózek dla dziecka, ubrania na deszczowe noce, często leki. Organizacja Save The Children, która współpracuje w Kolumbii z Polską Misją Medyczną szacuje, że koszt przejścia 1 km dla 4-osobowej rodziny to ok. 5 USD. To niewyobrażalna kwota w kraju, w którym minimalne wynagrodzenie to około 1 dolara na miesiąc. A podróż odbywa się najczęściej jedynym dostępnym transportem – parą nóg. Dla tysięcy Wenezuelczyków celem nadrzędnym jest dotarcie do regionu La Guajira, w Kolumbii. Przed nimi nawet 250 kilometrów pieszej wędrówki. Uchodźcy mogą liczyć na pomoc organizacji humanitarnych, które na miejscu spotykają się z niewyobrażalną skalą niezaspokojonych potrzeb.
„Mierzymy się w brakiem najbardziej podstawowych leków, sprzętu medycznego i szczepień. Do tego dochodzi osłabienie spowodowane niedożywieniem i długą wędrówką, szczególnie niebezpieczne dla kobiet w ciąży. Bez zapewnienia minimum pomocy, rodziny nie mogą liczyć na rozpoczęcie nowego życia w Kolumbii, w której najczęściej nie są objęci żadną formą wsparcia medycznego.” - mówi Małgorzata Olasińska-Chart, która koordynuje pomoc dla Wenezueli Polskiej Misji Medycznej.
Polska Misja Medyczna wraz z Save The Children Colombia zapewniają pomoc w dostarczeniu środków higieny, żywności i wyprawek dla noworodków wenezuelskim uchodźcom w kolumbijskim regionie La Guajira.
Wesprzyj uchodźców wykupując im bezpieczne kilometry Drogi Po Życie na stronie: https://pmm.org.pl/droga-po-zycie,
lub dołącz do darczyńców Polskiej Misji Medycznej:
· przekaż 1% podatku wpisując KRS 0000162022
· wpłać datek przez stronę https://pmm.org.pl/chce-pomoc#wenezuela
· ustaw płatność cykliczną w Twoim banku na działania PMM lub na https://pmm.org.pl/chce-pomoc
· przekaż darowiznę na numer konta Polskiej Misji Medycznej: 62 1240 2294 1111 0000 3718 5444 z dopiskiem Wenezuela.
[1] http://rmrp.r4v.info/

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Polska przyciąga obcokrajowców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.