Komunikaty PR

Informacji o II Wojnie Światowej najczęściej poszukają Norwegowie

2021-08-31  |  16:30
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Norwegia jest krajem, z którego Google odnotowało najwięcej zapytań o II Wojną Światową.
Na 1 zapytanie z Norwegii przypada 0,63 zapytania z Polski i 0,42 z Francji – podaje Instytut Przywództwa na podstawie analizy Google Trends. W związku z nadchodzącą rocznicą wybuchu II Wojny Światowej, Instytut Przywództwa postanowił sprawdzić, w jakich krajach najczęściej poszukiwane są informacje o największym konflikcie zbrojnym XX wieku.

Wyniki analizy mogą być zaskakujące dla odbiorców, a także interesujące dla socjologów i historyków. Nowa Zelandia (0,81), znalazła się w zestawieniu wyżej od Polski (0,63). Niemcy uzyskały indeks 0,47, a Izrael – 0,34.

Narody mogą w różny sposób przeżywać i pielęgnować pamięć o tragicznej historii II Wojny Światowej. Przejawia się to w różnych formach podejmowanych aktywności m.in.: edukacji szkolnej, publikacjach dziennikarskich, wydarzeniach upamiętniających poległych, spotkaniach i warsztatach edukacyjnych czy literaturze i filmie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Jak wskazuje, liczba zapytań jest jednym z wielu aspektów i przez jej pryzmat nie możemy oceniać pamięci o wojnie poszczególnych narodów. – W przypadku niektórych państw niższy wynik może przeciwnie oznaczać, że temat II Wojny Światowej jest na tyle dobrze im znany, że nie wyszukują na jego temat dodatkowych informacji – mówi Gąsiorowski.
– W Polsce pamiętamy żywo o historii, wspominając kolejne rocznice wybuchu wojny czy Powstania Warszawskiego – kontynuuje.

Chociaż każdy kraj w inny sposób odnosi się do tragicznych wydarzeń ze swojej historii, jedna kwestia łączy wszystkie narody – potrzeba posiadania liderów, którzy będą o niej pamiętali. – Jeżeli przywódcy nie będą dawali wzoru pamięci o przeszłości swoim rodakom, kolejne pokolenia mogą zapomnieć o lekcjach przodków. Zadaniem liderów, w tym polityków, jest to, aby do tego nie dopuścić – podkreśla prezes Instytutu Przywództwa. To bardzo ważna sprawa, którą można skonkludować słowami Normana Davies’a – „Aby człowiek wiedział, dokąd idzie, musi wiedzieć, skąd przychodzi. Naród bez historii błądzi, jak człowiek bez pamięci”.

Należy zauważyć, że dane wyszukiwań dla państw pochodzą z serwisu Google. Choć globalny udział wyszukiwarki wynosi 92 proc., to w poszczególnych państwa jest on zróżnicowany. Dla przykładu w Polsce, Norwegii oraz Izraelu wynosi 97%, a w Rosji - 53% (za dużą część rynku odpowiada tam Yandex – 44%).

 

 

Indeks wyszukiwań na podstawie wskaźnika Google Trends

Norwegia

1

Wielka Brytania

0,97

Stany Zjednoczone, Australia

0,84

Nowa Zelandia

0,81

Dania

0,76

Kanada

0,73

Szwecja, Czechy, Irlandia

0,68

Boliwia, Urugwaj

0,65

Meksyk, Holandia, Polska

0,63

Węgry, Słowacja

0,55

Ekwador

0,52

Peru, Chorwacja, Kostaryka, Serbia, Austria, Kolumbia

0,5

Dominikana, Ukraina, Niemcy, Argentyna, Litwa, Belgia

0,47

Bułgaria, Włochy, Filipiny, Szwajcaria, Finlandia, Hiszpania, Gwatemala, Chile

0,44

Francja, Singapur

0,42

Rumunia, Białoruś, Rosja, Hongkong, Portugalia

0,39

Brazylia

0,36

Kazachstan, Grecja, Izrael

0,34

Republika Południowej Afryki

0,28

Informacje o analizie:

Instytut Przywództwa sprawdził popularność wyszukiwań hasła konflikt zbrojny: II Wojny Światowa w Google w okresie ostatnich 5 lat, od 28 sierpnia 2016 do 27 sierpnia 2021 r. Analiza została zrealizowana w oparciu o Google Trends. Podane w indeksie wartości nie są liczba bezwzględnymi. Stanowią one odsetek zapytań z danego kraju, gdzie kraj o przypisanej wartości „1” miał największą liczbę zapytań, a kraj z przypisaną wartością „0,5” o połową mniejszy procent wyszukiwań. Nie uwzględniono regionów o małej liczbie zapytań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce Biuro prasowe
2024-12-12 | 16:50

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

Warszawa, Polska, grudzień 2024 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce ma zaszczyt ogłosić hojną darowiznę od rządu Republiki Korei,
Polityka zagraniczna WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
2024-10-25 | 16:00

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Zbliżające się wybory prezydenckie w USA to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii nie tylko ale całego świata. Szczególnie dla naszego kraju i
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.