Komunikaty PR

Informacji o II Wojnie Światowej najczęściej poszukają Norwegowie

2021-08-31  |  16:30
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Norwegia jest krajem, z którego Google odnotowało najwięcej zapytań o II Wojną Światową.
Na 1 zapytanie z Norwegii przypada 0,63 zapytania z Polski i 0,42 z Francji – podaje Instytut Przywództwa na podstawie analizy Google Trends. W związku z nadchodzącą rocznicą wybuchu II Wojny Światowej, Instytut Przywództwa postanowił sprawdzić, w jakich krajach najczęściej poszukiwane są informacje o największym konflikcie zbrojnym XX wieku.

Wyniki analizy mogą być zaskakujące dla odbiorców, a także interesujące dla socjologów i historyków. Nowa Zelandia (0,81), znalazła się w zestawieniu wyżej od Polski (0,63). Niemcy uzyskały indeks 0,47, a Izrael – 0,34.

Narody mogą w różny sposób przeżywać i pielęgnować pamięć o tragicznej historii II Wojny Światowej. Przejawia się to w różnych formach podejmowanych aktywności m.in.: edukacji szkolnej, publikacjach dziennikarskich, wydarzeniach upamiętniających poległych, spotkaniach i warsztatach edukacyjnych czy literaturze i filmie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Jak wskazuje, liczba zapytań jest jednym z wielu aspektów i przez jej pryzmat nie możemy oceniać pamięci o wojnie poszczególnych narodów. – W przypadku niektórych państw niższy wynik może przeciwnie oznaczać, że temat II Wojny Światowej jest na tyle dobrze im znany, że nie wyszukują na jego temat dodatkowych informacji – mówi Gąsiorowski.
– W Polsce pamiętamy żywo o historii, wspominając kolejne rocznice wybuchu wojny czy Powstania Warszawskiego – kontynuuje.

Chociaż każdy kraj w inny sposób odnosi się do tragicznych wydarzeń ze swojej historii, jedna kwestia łączy wszystkie narody – potrzeba posiadania liderów, którzy będą o niej pamiętali. – Jeżeli przywódcy nie będą dawali wzoru pamięci o przeszłości swoim rodakom, kolejne pokolenia mogą zapomnieć o lekcjach przodków. Zadaniem liderów, w tym polityków, jest to, aby do tego nie dopuścić – podkreśla prezes Instytutu Przywództwa. To bardzo ważna sprawa, którą można skonkludować słowami Normana Davies’a – „Aby człowiek wiedział, dokąd idzie, musi wiedzieć, skąd przychodzi. Naród bez historii błądzi, jak człowiek bez pamięci”.

Należy zauważyć, że dane wyszukiwań dla państw pochodzą z serwisu Google. Choć globalny udział wyszukiwarki wynosi 92 proc., to w poszczególnych państwa jest on zróżnicowany. Dla przykładu w Polsce, Norwegii oraz Izraelu wynosi 97%, a w Rosji - 53% (za dużą część rynku odpowiada tam Yandex – 44%).

 

 

Indeks wyszukiwań na podstawie wskaźnika Google Trends

Norwegia

1

Wielka Brytania

0,97

Stany Zjednoczone, Australia

0,84

Nowa Zelandia

0,81

Dania

0,76

Kanada

0,73

Szwecja, Czechy, Irlandia

0,68

Boliwia, Urugwaj

0,65

Meksyk, Holandia, Polska

0,63

Węgry, Słowacja

0,55

Ekwador

0,52

Peru, Chorwacja, Kostaryka, Serbia, Austria, Kolumbia

0,5

Dominikana, Ukraina, Niemcy, Argentyna, Litwa, Belgia

0,47

Bułgaria, Włochy, Filipiny, Szwajcaria, Finlandia, Hiszpania, Gwatemala, Chile

0,44

Francja, Singapur

0,42

Rumunia, Białoruś, Rosja, Hongkong, Portugalia

0,39

Brazylia

0,36

Kazachstan, Grecja, Izrael

0,34

Republika Południowej Afryki

0,28

Informacje o analizie:

Instytut Przywództwa sprawdził popularność wyszukiwań hasła konflikt zbrojny: II Wojny Światowa w Google w okresie ostatnich 5 lat, od 28 sierpnia 2016 do 27 sierpnia 2021 r. Analiza została zrealizowana w oparciu o Google Trends. Podane w indeksie wartości nie są liczba bezwzględnymi. Stanowią one odsetek zapytań z danego kraju, gdzie kraj o przypisanej wartości „1” miał największą liczbę zapytań, a kraj z przypisaną wartością „0,5” o połową mniejszy procent wyszukiwań. Nie uwzględniono regionów o małej liczbie zapytań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce Biuro prasowe
2024-12-12 | 16:50

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

Warszawa, Polska, grudzień 2024 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce ma zaszczyt ogłosić hojną darowiznę od rządu Republiki Korei,
Polityka zagraniczna WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
2024-10-25 | 16:00

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Zbliżające się wybory prezydenckie w USA to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii nie tylko ale całego świata. Szczególnie dla naszego kraju i
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.