Komunikaty PR

Obozy dla uchodźców nie wytrzymują zimy – pilnie potrzebna pomoc

2022-02-01  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Po Turcji i Grecji zima uderzyła w Syrię, Liban, Jordanię i Izrael. Dla ich obywateli niskie temperatury są znacznym utrudnieniem, szczególnie w związku ze wzrostem cen za ogrzewanie. Dla Syryjczyków mieszkających w obozach dla uchodźców to prawdziwa walka o przeżycie.

Kryzys humanitarny związany z wojną w Syrii jest jednym z najbardziej złożonych z trwających obecnie na świecie. Składają się na niego przedłużające się wysiedlenia, ciągłe działania wojenne i spontaniczne powroty mieszkańców, ale można długo wymieniać problemy społeczne i ekonomiczne z nim związane. Zima to kolejny przeciwnik. Podczas mrozów matki jedzą zwykle jako ostatnie, a dzieci zwykle marzną jako pierwsze. Każdej zimy obecne na miejscu organizacje dostarczają podstawową pomoc w postaci koców, ciepłych ubrań i butów, które jednak wystawione na wszechobecną wilgoć nie stanowią wystarczającego zabezpieczenia przed temperaturami.

– Wielu przesiedlonych Syryjczyków przybyło do tych prowizorycznych obozów jedynie z tymi ubraniami, które mieli na sobie – mówi Elizabeth Sohail, kierowniczka programu pomocy w Baitulmaal. Staramy się dotrzeć z zimowymi produktami do jak największej liczby osób, zanim nadejdzie zimno. Te rodziny już żyją w ekstremalnie trudnych warunkach. Posiadanie podstawowych zimowych rzeczy ma kluczowe znaczenie dla ich bezpieczeństwa.

Choć powszechne obozach dla uchodźców na całym świecie namioty powinny być wykorzystywane maksymalnie rok i zapewnić schronienie pięciu osobom, w wielu miejscach są one przez całe lata zamieszkiwane przez wieloosobowe rodziny. Nie spełniają też warunku ochrony przed ujemnymi temperaturami, które obecnie występują na Bliskim Wchodzie. Grupą szczególnie dotkniętą są Syryjczycy uciekający przez trwającą w ich kraju wojną, zamieszkujący wspomniane kraje, którzy stanowią większość mieszkańców obozów.

Kiedy dorośli usuwają zalegający śnieg, dzieci chodzą po okolicy w poszukiwaniu drewna i śmieci, które można spalić w niewielkich piecykach stojących w namiotach. Ograniczone zapasy paliwa i stosowanie niebezpiecznych dla zdrowia materiałów w celu utrzymania ciepła zagrażają zdrowiu mieszkańców. Ale w obliczu zimna nie widzą innego rozwiązania. Część dzieci boi się wychodzić na zewnątrz wiedząc, że jeśli zmarzną, nie będą mogły się ogrzać.

– Deszcz w nocy zamienił się w śnieg. Po opadach, runęły na nas namioty. W środku spały kobiety i dzieci – mówi Mohammed Hisham, mieszkaniec jednego z obozów. Część rodzin, które straciły schronienie w wyniku złej pogody, zamieszkała z innymi mieszkańcami obozów, dzieląc niewielką przestrzeń. W samej Syrii nowych namiotów potrzebują aż dwa miliony ludzi, jednak najważniejsze na ten moment jest odbudowanie przynajmniej 1700 z nich. Polska Misja Medyczna rozpoczęła zbiórkę środków na pomoc najbardziej potrzebującym mieszkańcom syryjskiej prowincji Idlib.

Wesprzyj działania Polskiej Misji Medycznej dla Syrii:

  • wpłać datek przez stronę https://pmm.org.pl/chce-pomoc#syria
  • przekaż darowiznę na numer konta PMM dla Syrii: 08 1240 4650 1111 0010 4607 7315
  • przekaż 1% podatku wpisując KRS 0000162022
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce Biuro prasowe
2024-12-12 | 16:50

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

Warszawa, Polska, grudzień 2024 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce ma zaszczyt ogłosić hojną darowiznę od rządu Republiki Korei,
Polityka zagraniczna WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
2024-10-25 | 16:00

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Zbliżające się wybory prezydenckie w USA to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii nie tylko ale całego świata. Szczególnie dla naszego kraju i
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.