Komunikaty PR

Stop finansowaniu przez UE reklam mięsa i nabiału

2021-07-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Barbara Rożyńska
ProVeg

ul. Dygata 2/3
01-748 Warszawa
barbara.rozynska|proveg.com| |barbara.rozynska|proveg.com
668448566
https://proveg.com/pl/

Większość obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach publicznych, chce wykluczyć z promocji produkty, które nie wspierają przejścia w kierunku bardziej roślinnej diety.

Wyniki, przedstawione wczoraj podczas dwudniowego przeglądu polityki rolno-spożywczej w Brukseli, wykazały, że 95% obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych, chciało zakończenia promocji mięsa, nabiału, jaj i ryb, a w szczególności produktów pochodzących z intensywnej produkcji zwierzęcej.

W ramach konsultacji rozpoczętych przez Komisję Europejską w marcu 2021 r. obywatele Europy zostali poproszeni o wyrażenie opinii na temat tego, w jaki sposób program promocji UE wydaje obecnie budżet. Odzew był znacznie wyższy niż zwykle, uzyskano aż 7528 odpowiedzi (z których 7182 to odpowiedzi obywateli i 110 organizacji społeczeństwa obywatelskiego).

 

W ostatnich latach Komisja wydała prawie jedną trzecią swojego 200-milionowego rocznego budżetu na promocję produktów rolnych, na reklamę produktów pochodzenia zwierzęcego. Kampanie, w tym „Porozmawiajmy o wieprzowinie” i „Zostań Beefetarianem”, miały wyraźnie na celu odwrócenie spadku lub utrzymanie wzrostu spożycia mięsa.

Pomimo zdecydowanej większości sprzeciwiających się finansowaniu promocji mięsa i nabiału, Komisja Europejska stwierdziła: „ważne jest, aby pamiętać, że konsultacje społeczne nie są statystycznie reprezentatywnym badaniem”, wywołując oburzenie kilku organizacji pozarządowych w sprawie nadmiernego wpływu jaki mają producenci mięsa i nabiału na decyzje KE.

Oczywiste jest, że obywatele UE chcą, aby zakończono finansowanie promocji mięsa i nabiału, a budżet został przesunięty na promowanie zdrowej i zrównoważonej diety. Tylko kilka firm sprzeciwia się woli Europejczyków. Pytanie brzmi, czy Komisja przychyli się do interesów korporacji, czy dołączy do własnych obywateli w obronie planety i ludzkiego zdrowia? Potrzebujemy zmiany diety, a nie zmiany klimatu. - komentuje Jasmijn de Boo, Viceprezeska ProVeg International

W poniedziałek, stacji Schuman w Brukseli, rozpoczęła się międzynarodowa kampania billboardowa „thismakesnosense.org” zainicjowana przez ProVeg.  Kampania daje obywatelom możliwość bezpośredniego wytknięcia hipokryzji leżącej u podstaw programu promocyjnego UE. UE z jednej strony radzi, że powinniśmy jeść mniej mięsa i nabiału, a jednocześnie zachęca nas do spożywania większej ilości tych samych produktów poprzez miliony euro przeznaczonych na reklamy.

Wchodząc na stronę thismakesnosense.org, już za pięć euro można pomóc sfinansować billboard w jednym z miast UE.

Niedawne badanie Eurobarometru wykazało, że europejczycy uważają zmiany klimatyczne za „najpoważniejszy problem, przed którym stoi świat”. Ufundowanie billboardu jest przesłaniem dla decydentów politycznych: nie można ignorować głosu obywateli Europy.

Odwiedź www.thismakesnosense.org i pomóź ufundować kolejny bilbord.

 

O ProVeg:

ProVeg jest międzynarodową organizacją podnoszącą świadomość żywieniową, która dąży do transformacji światowego systemu żywnościowego, poprzez zastąpienie konwencjonalnych produktów zwierzęcych, roślinnymi i komórkowymi alternatywami. Współpracuje z międzynarodowymi decydentami, rządami, producentami żywności, inwestorami, mediami i opinią publiczną, aby pomóc światu przekształcić się w społeczeństwo i gospodarkę mniej zależne od hodowli zwierząt, a bardziej zrównoważone dla ludzi, zwierząt i planety. ProVeg posiada status stałego obserwatora w UNFCCC, jest akredytowany przez UNEA i otrzymał nagrodę ONZ “Momentum for Change”.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ProVeg
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV Biuro prasowe
2024-10-25 | 16:00

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Zbliżające się wybory prezydenckie w USA to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii nie tylko ale całego świata. Szczególnie dla naszego kraju i
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga
Polityka zagraniczna Teraz wszyscy potrzebujemy spokoju Wywiad z Julią Zahordnią Ukrainką, mieszkają
2024-02-28 | 12:00

Teraz wszyscy potrzebujemy spokoju Wywiad z Julią Zahordnią Ukrainką, mieszkają

O swoich obserwacjach opowiada Julia Zahorodnia, która jest Ukrainką, ale mieszka w Polsce od dziewięciu lat. Julia mówi po polsku, studiuje tutaj i pracuje, prowadzi normalne

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.