Stop finansowaniu przez UE reklam mięsa i nabiału
Barbara Rożyńska
ProVeg
ul. Dygata 2/3
01-748 Warszawa
barbara.rozynska|proveg.com| |barbara.rozynska|proveg.com
668448566
https://proveg.com/pl/
Większość obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach publicznych, chce wykluczyć z promocji produkty, które nie wspierają przejścia w kierunku bardziej roślinnej diety.
Wyniki, przedstawione wczoraj podczas dwudniowego przeglądu polityki rolno-spożywczej w Brukseli, wykazały, że 95% obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych, chciało zakończenia promocji mięsa, nabiału, jaj i ryb, a w szczególności produktów pochodzących z intensywnej produkcji zwierzęcej.
W ramach konsultacji rozpoczętych przez Komisję Europejską w marcu 2021 r. obywatele Europy zostali poproszeni o wyrażenie opinii na temat tego, w jaki sposób program promocji UE wydaje obecnie budżet. Odzew był znacznie wyższy niż zwykle, uzyskano aż 7528 odpowiedzi (z których 7182 to odpowiedzi obywateli i 110 organizacji społeczeństwa obywatelskiego).
W ostatnich latach Komisja wydała prawie jedną trzecią swojego 200-milionowego rocznego budżetu na promocję produktów rolnych, na reklamę produktów pochodzenia zwierzęcego. Kampanie, w tym „Porozmawiajmy o wieprzowinie” i „Zostań Beefetarianem”, miały wyraźnie na celu odwrócenie spadku lub utrzymanie wzrostu spożycia mięsa.
Pomimo zdecydowanej większości sprzeciwiających się finansowaniu promocji mięsa i nabiału, Komisja Europejska stwierdziła: „ważne jest, aby pamiętać, że konsultacje społeczne nie są statystycznie reprezentatywnym badaniem”, wywołując oburzenie kilku organizacji pozarządowych w sprawie nadmiernego wpływu jaki mają producenci mięsa i nabiału na decyzje KE.
Oczywiste jest, że obywatele UE chcą, aby zakończono finansowanie promocji mięsa i nabiału, a budżet został przesunięty na promowanie zdrowej i zrównoważonej diety. Tylko kilka firm sprzeciwia się woli Europejczyków. Pytanie brzmi, czy Komisja przychyli się do interesów korporacji, czy dołączy do własnych obywateli w obronie planety i ludzkiego zdrowia? Potrzebujemy zmiany diety, a nie zmiany klimatu. - komentuje Jasmijn de Boo, Viceprezeska ProVeg International
W poniedziałek, stacji Schuman w Brukseli, rozpoczęła się międzynarodowa kampania billboardowa „thismakesnosense.org” zainicjowana przez ProVeg. Kampania daje obywatelom możliwość bezpośredniego wytknięcia hipokryzji leżącej u podstaw programu promocyjnego UE. UE z jednej strony radzi, że powinniśmy jeść mniej mięsa i nabiału, a jednocześnie zachęca nas do spożywania większej ilości tych samych produktów poprzez miliony euro przeznaczonych na reklamy.
Wchodząc na stronę thismakesnosense.org, już za pięć euro można pomóc sfinansować billboard w jednym z miast UE.
Niedawne badanie Eurobarometru wykazało, że europejczycy uważają zmiany klimatyczne za „najpoważniejszy problem, przed którym stoi świat”. Ufundowanie billboardu jest przesłaniem dla decydentów politycznych: nie można ignorować głosu obywateli Europy.
Odwiedź www.thismakesnosense.org i pomóź ufundować kolejny bilbord.
O ProVeg:
ProVeg jest międzynarodową organizacją podnoszącą świadomość żywieniową, która dąży do transformacji światowego systemu żywnościowego, poprzez zastąpienie konwencjonalnych produktów zwierzęcych, roślinnymi i komórkowymi alternatywami. Współpracuje z międzynarodowymi decydentami, rządami, producentami żywności, inwestorami, mediami i opinią publiczną, aby pomóc światu przekształcić się w społeczeństwo i gospodarkę mniej zależne od hodowli zwierząt, a bardziej zrównoważone dla ludzi, zwierząt i planety. ProVeg posiada status stałego obserwatora w UNFCCC, jest akredytowany przez UNEA i otrzymał nagrodę ONZ “Momentum for Change”.
UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce
WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
Polska przyciąga obcokrajowców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.