Komunikaty PR

Stop finansowaniu przez UE reklam mięsa i nabiału

2021-07-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Barbara Rożyńska
ProVeg

ul. Dygata 2/3
01-748 Warszawa
barbara.rozynska|proveg.com| |barbara.rozynska|proveg.com
668448566
https://proveg.com/pl/

Większość obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach publicznych, chce wykluczyć z promocji produkty, które nie wspierają przejścia w kierunku bardziej roślinnej diety.

Wyniki, przedstawione wczoraj podczas dwudniowego przeglądu polityki rolno-spożywczej w Brukseli, wykazały, że 95% obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych, chciało zakończenia promocji mięsa, nabiału, jaj i ryb, a w szczególności produktów pochodzących z intensywnej produkcji zwierzęcej.

W ramach konsultacji rozpoczętych przez Komisję Europejską w marcu 2021 r. obywatele Europy zostali poproszeni o wyrażenie opinii na temat tego, w jaki sposób program promocji UE wydaje obecnie budżet. Odzew był znacznie wyższy niż zwykle, uzyskano aż 7528 odpowiedzi (z których 7182 to odpowiedzi obywateli i 110 organizacji społeczeństwa obywatelskiego).

 

W ostatnich latach Komisja wydała prawie jedną trzecią swojego 200-milionowego rocznego budżetu na promocję produktów rolnych, na reklamę produktów pochodzenia zwierzęcego. Kampanie, w tym „Porozmawiajmy o wieprzowinie” i „Zostań Beefetarianem”, miały wyraźnie na celu odwrócenie spadku lub utrzymanie wzrostu spożycia mięsa.

Pomimo zdecydowanej większości sprzeciwiających się finansowaniu promocji mięsa i nabiału, Komisja Europejska stwierdziła: „ważne jest, aby pamiętać, że konsultacje społeczne nie są statystycznie reprezentatywnym badaniem”, wywołując oburzenie kilku organizacji pozarządowych w sprawie nadmiernego wpływu jaki mają producenci mięsa i nabiału na decyzje KE.

Oczywiste jest, że obywatele UE chcą, aby zakończono finansowanie promocji mięsa i nabiału, a budżet został przesunięty na promowanie zdrowej i zrównoważonej diety. Tylko kilka firm sprzeciwia się woli Europejczyków. Pytanie brzmi, czy Komisja przychyli się do interesów korporacji, czy dołączy do własnych obywateli w obronie planety i ludzkiego zdrowia? Potrzebujemy zmiany diety, a nie zmiany klimatu. - komentuje Jasmijn de Boo, Viceprezeska ProVeg International

W poniedziałek, stacji Schuman w Brukseli, rozpoczęła się międzynarodowa kampania billboardowa „thismakesnosense.org” zainicjowana przez ProVeg.  Kampania daje obywatelom możliwość bezpośredniego wytknięcia hipokryzji leżącej u podstaw programu promocyjnego UE. UE z jednej strony radzi, że powinniśmy jeść mniej mięsa i nabiału, a jednocześnie zachęca nas do spożywania większej ilości tych samych produktów poprzez miliony euro przeznaczonych na reklamy.

Wchodząc na stronę thismakesnosense.org, już za pięć euro można pomóc sfinansować billboard w jednym z miast UE.

Niedawne badanie Eurobarometru wykazało, że europejczycy uważają zmiany klimatyczne za „najpoważniejszy problem, przed którym stoi świat”. Ufundowanie billboardu jest przesłaniem dla decydentów politycznych: nie można ignorować głosu obywateli Europy.

Odwiedź www.thismakesnosense.org i pomóź ufundować kolejny bilbord.

 

O ProVeg:

ProVeg jest międzynarodową organizacją podnoszącą świadomość żywieniową, która dąży do transformacji światowego systemu żywnościowego, poprzez zastąpienie konwencjonalnych produktów zwierzęcych, roślinnymi i komórkowymi alternatywami. Współpracuje z międzynarodowymi decydentami, rządami, producentami żywności, inwestorami, mediami i opinią publiczną, aby pomóc światu przekształcić się w społeczeństwo i gospodarkę mniej zależne od hodowli zwierząt, a bardziej zrównoważone dla ludzi, zwierząt i planety. ProVeg posiada status stałego obserwatora w UNFCCC, jest akredytowany przez UNEA i otrzymał nagrodę ONZ “Momentum for Change”.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ProVeg
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce Biuro prasowe
2024-12-12 | 16:50

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

Warszawa, Polska, grudzień 2024 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce ma zaszczyt ogłosić hojną darowiznę od rządu Republiki Korei,
Polityka zagraniczna WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
2024-10-25 | 16:00

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Zbliżające się wybory prezydenckie w USA to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii nie tylko ale całego świata. Szczególnie dla naszego kraju i
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.