Wicepremier J. Gowin spotkał się z polskimi przedsiębiorcami we Włoszech
Polska delegacja rządowa spotkała się z krajowymi inwestorami i przedsiębiorcami działającymi na włoskim rynku w Ambasadzie RP w Rzymie. Podczas spotkania przedstawiciele Grupy Selena przybliżyli plany rozwoju działalności we Włoszech. Spotkanie z wicepremierem Jarosławem Gowinem oraz prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztofem Dryndą pomogło wskazać wyzwania oraz specyfikę działania polskich firm na Półwyspie Apenińskim.
Delegacja przedstawicieli rządu spotkała się z przedsiębiorcami, eksporterami oraz inwestorami z Polski, którzy od lat rozwijają swoją działalność we Włoszech. Organizatorem spotkania była Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wspiera ekspansję zagraniczną krajowych firm.
Podczas wizyty w Rzymie wicepremierowi towarzyszyli między innymi Anna Maria Anders, ambasador Polski we Włoszech, Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii. Wśród omawianych tematów poruszono zagadnienia związane ze specyfiką rozwoju działalności gospodarczej we Włoszech oraz barierami, przed jakimi stają polscy przedsiębiorcy.
- Włochy są bardzo ważnym rynkiem dla Grupy Selena. Od lat prowadzimy tu nie tylko działalność handlową, ale również produkcyjną i badawczo-rozwojową. Mamy tutaj dwie spółki Selena Italia oraz Uniflex. Chcemy się rozwijać, również poprzez kolejne akwizycje – zapowiadał Robert Kalarus, prezes włoskiej spółki Uniflex, wchodzącej w skład Grupy Selena – Duże polskie firmy są w stanie prowadzić efektywną ekspansję międzynarodową, która będzie skutecznie łączyć zwiększanie udziałów rynkowych w poszczególnych krajach oraz przejęcia pozwalające na skokowy rozwój działalności. Praktyką dojrzałych gospodarek zachodnich jest wspieranie rodzimych firm w ekspansji międzynarodowej. Selena z zadowoleniem obserwuje wzrost takiego wsparcia ze strony kolejnych rządów w Polsce na przestrzeni ostatnich 15 lat.
Wizyta Jarosława Gowina, wicepremiera i ministra rozwoju, pracy i technologii ma na celu zintensyfikowanie współpracy gospodarczej między Polską i Włochami. Spotkanie z przedstawicielami polskich firm, które od lat rozwijają swoją działalność na Półwyspie Apenińskim, służyło zdiagnozowaniu nowych obszarów i wyzwań, w których rząd mógłby wesprzeć przedsiębiorców. Podczas spotkań międzyrządowych członkowie delegacji będą wnioskować o ułatwienie procedur oraz wypracowanie mechanizmów wsparcia.
- Dzisiejsze spotkanie to najlepszy dowód na to, jak duże znaczenie ma dla nas polsko-włoskie partnerstwo i rozwój tej współpracy. Włochy to trzeci partner handlowy Polski pod względem wartości obrotów handlowych. Sukcesy od lat odnoszą tam duże firmy z Polski, które przecierają szlaki średnim i mniejszym przedsiębiorcom, ale też innowacyjnym startupom czy firmom z sektorów niszowych. Jako PAIH deklarujemy wsparcie w zakresie prezentowania polskiej oferty eksportowej, jak i informowania o warunkach inwestowania w Polsce. Ale naszą rolą jest również niwelowanie ryzyka związanego z obecnością na rynkach zagranicznych polskich firm. Dzisiejsze wydarzenie to niewątpliwie okazja dla przedstawicieli polskiego i włoskiego biznesu do nawiązania i podtrzymania wartościowych relacji biznesowych i do bezpośrednich spotkań z gronem potencjalnych partnerów – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Grupa Selena jest obecna we Włoszech od 18 lat, kiedy w 2003 roku założyła spółkę Selena Italia. Sprzedaje ona wiele produktów Grupy pod marką Tytan Professonal, m.in.: piany poliuretanowe, kleje, produkty hydroizolacyjne oraz uszczelniacze. Dynamiczny rozwój, który wzmocnił pozycję Seleny na rynku włoskim, ale też w Europie Zachodniej, nastąpił w 2017 roku, kiedy przejęła Uniflex, czołowego producenta uszczelniaczy.
- Uniflex jest jednym z największych producentów akrylu w tej części Europy. Większość naszej sprzedaży we Włoszech stanowi sprzedaż produkowanych przez niego uszczelniaczy – podkreślał Robert Kalarus, reprezentujący Grupę Selena podczas spotkania z polską delegacją rządową.
Działalność Grupy Selena na Półwyspie Apenińskim jest realizowana przez ponad stuosobowy zespół pracowników i współpracowników. W zakładzie w Mezzocoronie produkowane są uszczelniacze akrylowe sprzedawane do kilkunastu krajów w Europie i na świecie. Grupa Selena od kilkunastu lat współpracuje także z jedną z najstarszych i najsłynniejszych włoskich uczelni – Uniwersytet w Pizie w obszarze badań rozwojowych.
W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii, Kazachstanie i we Włoszech. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Polska przyciąga obcokrajowców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.