Komunikaty PR

Wicepremier J. Gowin spotkał się z polskimi przedsiębiorcami we Włoszech

2021-07-14  |  16:20
Biuro prasowe

Polska delegacja rządowa spotkała się z krajowymi inwestorami i przedsiębiorcami działającymi na włoskim rynku w Ambasadzie RP w Rzymie. Podczas spotkania przedstawiciele Grupy Selena przybliżyli plany rozwoju działalności we Włoszech. Spotkanie z wicepremierem Jarosławem Gowinem oraz prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztofem Dryndą pomogło wskazać wyzwania oraz specyfikę działania polskich firm na Półwyspie Apenińskim.

Delegacja przedstawicieli rządu spotkała się z przedsiębiorcami, eksporterami oraz inwestorami z Polski, którzy od lat rozwijają swoją działalność we Włoszech. Organizatorem spotkania była Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wspiera ekspansję zagraniczną krajowych firm.

Podczas wizyty w Rzymie wicepremierowi towarzyszyli między innymi Anna Maria Anders, ambasador Polski we Włoszech, Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii. Wśród omawianych tematów poruszono zagadnienia związane ze specyfiką rozwoju działalności gospodarczej we Włoszech oraz barierami, przed jakimi stają polscy przedsiębiorcy.

- Włochy są bardzo ważnym rynkiem dla Grupy Selena. Od lat prowadzimy tu nie tylko działalność handlową, ale również produkcyjną i badawczo-rozwojową. Mamy tutaj dwie spółki Selena Italia oraz Uniflex. Chcemy się rozwijać, również poprzez kolejne akwizycje – zapowiadał Robert Kalarus, prezes włoskiej spółki Uniflex, wchodzącej w skład Grupy Selena – Duże polskie firmy są w stanie prowadzić efektywną ekspansję międzynarodową, która będzie skutecznie łączyć zwiększanie udziałów rynkowych w poszczególnych krajach oraz przejęcia pozwalające na skokowy rozwój działalności. Praktyką dojrzałych gospodarek zachodnich jest wspieranie rodzimych firm w ekspansji międzynarodowej. Selena z zadowoleniem obserwuje wzrost takiego wsparcia ze strony kolejnych rządów w Polsce na przestrzeni ostatnich 15 lat.

Wizyta Jarosława Gowina, wicepremiera i ministra rozwoju, pracy i technologii ma na celu zintensyfikowanie współpracy gospodarczej między Polską i Włochami. Spotkanie z przedstawicielami polskich firm, które od lat rozwijają swoją działalność na Półwyspie Apenińskim, służyło zdiagnozowaniu nowych obszarów i wyzwań, w których rząd mógłby wesprzeć przedsiębiorców. Podczas spotkań międzyrządowych członkowie delegacji będą wnioskować o ułatwienie procedur oraz wypracowanie mechanizmów wsparcia.

- Dzisiejsze spotkanie to najlepszy dowód na to, jak duże znaczenie ma dla nas polsko-włoskie partnerstwo i rozwój tej współpracy. Włochy to trzeci partner handlowy Polski pod względem wartości obrotów handlowych. Sukcesy od lat odnoszą tam duże firmy z Polski, które przecierają szlaki średnim i mniejszym przedsiębiorcom, ale też innowacyjnym startupom czy firmom z sektorów niszowych. Jako PAIH deklarujemy wsparcie w zakresie prezentowania polskiej oferty eksportowej, jak i informowania o warunkach inwestowania w Polsce. Ale naszą rolą jest również niwelowanie ryzyka związanego z obecnością na rynkach zagranicznych polskich firm. Dzisiejsze wydarzenie to niewątpliwie okazja dla przedstawicieli polskiego i włoskiego biznesu do nawiązania i podtrzymania wartościowych relacji biznesowych i do bezpośrednich spotkań z gronem potencjalnych partnerów – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Grupa Selena jest obecna we Włoszech od 18 lat, kiedy w 2003 roku założyła spółkę Selena Italia. Sprzedaje ona wiele produktów Grupy pod marką Tytan Professonal, m.in.: piany poliuretanowe, kleje, produkty hydroizolacyjne oraz uszczelniacze. Dynamiczny rozwój, który wzmocnił pozycję Seleny na rynku włoskim, ale też w Europie Zachodniej, nastąpił w 2017 roku, kiedy przejęła Uniflex, czołowego producenta uszczelniaczy.

- Uniflex jest jednym z największych producentów akrylu w tej części Europy. Większość naszej sprzedaży we Włoszech stanowi sprzedaż produkowanych przez niego uszczelniaczy – podkreślał Robert Kalarus, reprezentujący Grupę Selena podczas spotkania z polską delegacją rządową.

Działalność Grupy Selena na Półwyspie Apenińskim jest realizowana przez ponad stuosobowy zespół pracowników i współpracowników. W zakładzie w Mezzocoronie produkowane są uszczelniacze akrylowe sprzedawane do kilkunastu krajów w Europie i na świecie. Grupa Selena od kilkunastu lat współpracuje także z jedną z najstarszych i najsłynniejszych włoskich uczelni – Uniwersytet w Pizie w obszarze badań rozwojowych.

W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii, Kazachstanie i we Włoszech. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce Biuro prasowe
2024-12-12 | 16:50

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

Warszawa, Polska, grudzień 2024 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce ma zaszczyt ogłosić hojną darowiznę od rządu Republiki Korei,
Polityka zagraniczna WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
2024-10-25 | 16:00

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Zbliżające się wybory prezydenckie w USA to jedno z najważniejszych i najbardziej emocjonujących wydarzeń w historii nie tylko ale całego świata. Szczególnie dla naszego kraju i
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.