Wicepremier J. Gowin spotkał się z polskimi przedsiębiorcami we Włoszech
Polska delegacja rządowa spotkała się z krajowymi inwestorami i przedsiębiorcami działającymi na włoskim rynku w Ambasadzie RP w Rzymie. Podczas spotkania przedstawiciele Grupy Selena przybliżyli plany rozwoju działalności we Włoszech. Spotkanie z wicepremierem Jarosławem Gowinem oraz prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztofem Dryndą pomogło wskazać wyzwania oraz specyfikę działania polskich firm na Półwyspie Apenińskim.
Delegacja przedstawicieli rządu spotkała się z przedsiębiorcami, eksporterami oraz inwestorami z Polski, którzy od lat rozwijają swoją działalność we Włoszech. Organizatorem spotkania była Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wspiera ekspansję zagraniczną krajowych firm.
Podczas wizyty w Rzymie wicepremierowi towarzyszyli między innymi Anna Maria Anders, ambasador Polski we Włoszech, Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii. Wśród omawianych tematów poruszono zagadnienia związane ze specyfiką rozwoju działalności gospodarczej we Włoszech oraz barierami, przed jakimi stają polscy przedsiębiorcy.
- Włochy są bardzo ważnym rynkiem dla Grupy Selena. Od lat prowadzimy tu nie tylko działalność handlową, ale również produkcyjną i badawczo-rozwojową. Mamy tutaj dwie spółki Selena Italia oraz Uniflex. Chcemy się rozwijać, również poprzez kolejne akwizycje – zapowiadał Robert Kalarus, prezes włoskiej spółki Uniflex, wchodzącej w skład Grupy Selena – Duże polskie firmy są w stanie prowadzić efektywną ekspansję międzynarodową, która będzie skutecznie łączyć zwiększanie udziałów rynkowych w poszczególnych krajach oraz przejęcia pozwalające na skokowy rozwój działalności. Praktyką dojrzałych gospodarek zachodnich jest wspieranie rodzimych firm w ekspansji międzynarodowej. Selena z zadowoleniem obserwuje wzrost takiego wsparcia ze strony kolejnych rządów w Polsce na przestrzeni ostatnich 15 lat.
Wizyta Jarosława Gowina, wicepremiera i ministra rozwoju, pracy i technologii ma na celu zintensyfikowanie współpracy gospodarczej między Polską i Włochami. Spotkanie z przedstawicielami polskich firm, które od lat rozwijają swoją działalność na Półwyspie Apenińskim, służyło zdiagnozowaniu nowych obszarów i wyzwań, w których rząd mógłby wesprzeć przedsiębiorców. Podczas spotkań międzyrządowych członkowie delegacji będą wnioskować o ułatwienie procedur oraz wypracowanie mechanizmów wsparcia.
- Dzisiejsze spotkanie to najlepszy dowód na to, jak duże znaczenie ma dla nas polsko-włoskie partnerstwo i rozwój tej współpracy. Włochy to trzeci partner handlowy Polski pod względem wartości obrotów handlowych. Sukcesy od lat odnoszą tam duże firmy z Polski, które przecierają szlaki średnim i mniejszym przedsiębiorcom, ale też innowacyjnym startupom czy firmom z sektorów niszowych. Jako PAIH deklarujemy wsparcie w zakresie prezentowania polskiej oferty eksportowej, jak i informowania o warunkach inwestowania w Polsce. Ale naszą rolą jest również niwelowanie ryzyka związanego z obecnością na rynkach zagranicznych polskich firm. Dzisiejsze wydarzenie to niewątpliwie okazja dla przedstawicieli polskiego i włoskiego biznesu do nawiązania i podtrzymania wartościowych relacji biznesowych i do bezpośrednich spotkań z gronem potencjalnych partnerów – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Grupa Selena jest obecna we Włoszech od 18 lat, kiedy w 2003 roku założyła spółkę Selena Italia. Sprzedaje ona wiele produktów Grupy pod marką Tytan Professonal, m.in.: piany poliuretanowe, kleje, produkty hydroizolacyjne oraz uszczelniacze. Dynamiczny rozwój, który wzmocnił pozycję Seleny na rynku włoskim, ale też w Europie Zachodniej, nastąpił w 2017 roku, kiedy przejęła Uniflex, czołowego producenta uszczelniaczy.
- Uniflex jest jednym z największych producentów akrylu w tej części Europy. Większość naszej sprzedaży we Włoszech stanowi sprzedaż produkowanych przez niego uszczelniaczy – podkreślał Robert Kalarus, reprezentujący Grupę Selena podczas spotkania z polską delegacją rządową.
Działalność Grupy Selena na Półwyspie Apenińskim jest realizowana przez ponad stuosobowy zespół pracowników i współpracowników. W zakładzie w Mezzocoronie produkowane są uszczelniacze akrylowe sprzedawane do kilkunastu krajów w Europie i na świecie. Grupa Selena od kilkunastu lat współpracuje także z jedną z najstarszych i najsłynniejszych włoskich uczelni – Uniwersytet w Pizie w obszarze badań rozwojowych.
W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii, Kazachstanie i we Włoszech. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Polska przyciąga obcokrajowców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.