Polscy pionierzy rozwiązań AI z 300 proc. wzrostem przychodów
Założona w 2018 roku spółka Addepto, która w przeważającej mierze realizuje projekty dla międzynarodowych koncernów takich, jak Rolls-Royce, Continental i Porsche, osiągnęła w roku 2022 przychód na poziomie 15,8 mln zł. Udało nam się przeskalować biznes i zdobyć zaufanie klientów, którzy jeszcze nie tak dawno nie byliby chętni do rozmów z nikomu nieznaną spółką z Polski. Dzisiaj – dzięki doświadczeniu naszych specjalistów – widzą w nas globalnego partnera, któremu można zaufać na wszystkich etapach projektowania systemów AI, od konsultacji do opracowania i wdrożenia dedykowanego rozwiązania – mówi Artur Haponik, CEO i co-founder Addepto.
Zaczynaliśmy od tworzenia i implementowania małych rozwiązań np. modeli AI usprawniających działanie systemów ERP, ale szybko zorientowaliśmy się, że wiele firm często nawet nie zdaje sobie sprawy z potencjału, jaki drzemie w danych, które już posiada – mówi Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto. Dziś uczestniczymy w realizacji bardzo różnorodnych, innowacyjnych, a nierzadko nawet eksperymentalnych projektów, które pozwalają nam w praktyce testować pionierskie akademickie założenia – dodaje.
Realizacja projektów wymagających opracowywania zupełnie nowych modeli AI przyciąga do spółki zarówno utalentowanych ekspertów, jak i nowych klientów zainteresowanych realizacją projektów radykalnie usprawniających działalność firm. Faktem jest, że Sztuczna Inteligencja już teraz zmienia świat i my - jako Addepto - chcemy być częścią tej zmiany. AI jest tak dobre jak tworzący ją ludzie, dlatego zatrudnianie tych najlepszych, jest kluczowe dla naszego dalszego rozwoju – podsumowuje Artur Haponik. Jeszcze w tym roku Addepto planuje rozszerzyć swój zespół o nowych specjalistów z zakresu Data Engineering, Computer Vision oraz Data Science.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.