Polski nabiał w Lidl Polska – kto stoi za marką Pilos?
Lidl Polska chętnie wspiera rodzimych dostawców, sprzedając ich produkty we wszystkich swoich sklepach. Dzięki współpracy z siecią, polscy producenci zyskują również szerokie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. Jedną ze znanych i lubianych marek własnych Lidl Polska jest marka Pilos, obejmująca nabiał. Współpraca z polskimi dostawcami oraz sprzedaż ich asortymentu za granicą to jeden z celów sieci.
Lidl Polska troszczy się o rozwój rodzimego rynku, dlatego sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Lidl dba również o rozwój marek własnych, które są produkowane m.in. przez polskie przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest Pilos – marka własna obejmująca nabiał.
Szeroki asortyment marki Pilos
Marka Pilos jest tworzona we współpracy m.in. z polskimi mleczarniami, a w jej portfolio dostępnych jest ponad 150 produktów z kategorii nabiału, które dostępne są w ramach asortymentu stałego, produktów sezonowych oraz oferty akcyjnej, tzw. in-out. Większość produktów marki Pilos pochodzi od polskich dostawców3, a duża część asortymentu posiada oznaczenie „Produkt polski”.
Sieć w swoim szerokim portfolio posiada pod marką Pilos m.in. mleko (w tym świeże mleko w szklanej butelce prosto od rolnika), sery, twarogi, masło, kefiry, maślanki, śmietany czy jogurty. Co ważne, w ofercie znajdziemy także specjalne linie: Pilos Pure – o prostym składzie, Pilos Piratki – dla dzieci czy Pilos High Protein – wysokobiałkowe.
Lidl Polska dbając o różnorodność oferty i potrzeby konsumentów, ma w swojej ofercie akcyjnej jak i stałej różne gramatury opakowań – np. mniejsze dla singli i małych gospodarstw domowych oraz rozmiar XXL dla dużych rodzin, m.in. sery XXL w porcjach rodzinnych (np. carski w plastrach XXL 500 g, salami w plastrach XXL 800 g, gouda w plastrach 1 kg XXL), mleko 1,5l XXL Pilos UHT oraz masło osełka XXL 500 g.
Współpraca z polskimi mleczarniami
Podstawą większości wyrobów marki Pilos jest polskie mleko, pochodzące z dużych mleczarni, które są strategicznymi partnerami przy tworzeniu marki własnej – m.in. takich jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Koło, OSM Piątnica i SM Spomlek, a także tych mniejszych i lokalnych: Agrocoop, OSM Siedlce, Ciechanowska SM i MSM Mońki.
Innowacyjne gospodarstwo Agrocoop jest dostawcą świeżego mleka prosto od rolnika, sprzedawanego w sklepach Lidl Polska w szklanych butelkach, w ramach marki Pilos.
– Cieszymy się, że dzięki współpracy z Lidl Polska, nasze mleko jest dostępne w całym kraju. Wyróżnia się ono naturalnością – mleko poddawane jest jedynie procesowi pasteryzacji, którego wymagają regulacje prawne. Dostawy do Lidl Polska realizujemy codziennie – rano udojone mleko już wieczorem jest transportowane do magazynów. Ta współpraca daje nam rozwój. Obecnie każdego dnia produkujemy aż 12 tysięcy litrów mleka – pół roku temu zaczynaliśmy od 5 tysięcy litrów tygodniowo – mówi Paweł Zatylny, kierownik mleczarni Agrocoop.
Produkty Pilos cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – ich popularność stale wzrasta. Ser carski – za produkcję którego odpowiada m.in. SM Spomlek – jest najczęściej kupowanym serem szwajcarskim marki własnej w Polsce4.
– Nasze produkty powstają z wysokiej jakości surowca pochodzącego z najlepszych, polskich gospodarstw. To wszystko ma ogromny wpływ na smak i aromat serów, które produkujemy. Dzięki współpracy m.in. z Lidl Polska jeszcze więcej konsumentów może spróbować naszych specjałów – dodaje Jakub Piwoński, Dyrektor Handlu i Marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.
Rozwój polskich firm zagranicą
Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie sprzedaży polskich wyrobów zagranicą w ramach marek własnych Lidl. W 2023 roku wartość ich eksportu, dzięki współpracy z siecią, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.
Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.
Asortyment marki Pilos jest także szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Nabiał – obok polskich wędlin i mięsa – cieszy się największym zainteresowaniem za granicą. Jednym z dostawców tych wyrobów jest SM Mlekpol:
– Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy w Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – komentuje Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.
Jak wygląda współpraca z siecią?
Strategią Lidl Polska jest współpraca z polskimi dostawcami zawsze, gdy jest to tylko możliwe. Kooperacja z siecią daje polskim dostawcom wiele możliwości rozwoju. Lidl Polska umożliwia eksport oraz promocję polskich produktów w innych krajach w Europie. Partnerskie relacje i strategiczna współpraca pozwoliły na potężny produkcyjny, technologiczny oraz jakościowy rozwój dostawców Lidl Polska na przestrzeni ostatnich lat.
O tym, jak wygląda kooperacja z Lidl Polska, będą mogli przekonać się we wrześniu br. uczestnicy i wystawcy Targów POLAGRA. Sieć została partnerem głównym wydarzenia i jednym z kluczowych wystawców. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska, będzie możliwe poznanie praktycznej strony współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.
O kampanii
Sieć podkreśla, że artykuły Pilos mają wyjątkowy smak i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów. W celu promowania produktów sieć Lidl Polska rozpoczęła kampanię marketingową marki Pilos, która potrwa od 5 sierpnia br. do końca sierpnia. Jej nośnikami są: telewizja, gazetki oraz digital. W ramach kampanii we współpracy z agencją GPD powstał spot telewizyjny, w którym lektorką jest Krystyna Czubówna. Kampanii towarzyszą również specjalne oferty promocyjne.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób
Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.
Konsument
Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.
Bankowość
Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.