Komunikaty PR

Ponad 7000 franczyzobiorców rozwija swój biznes we współpracy z Żabką

2022-05-16  |  13:45
Biuro prasowe

Przeważającą większość firm w Polsce – aż 99,8% – stanowi sektor MŚP. To głównie osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą, która jest siłą napędową polskiej gospodarki. Mikroprzedsiębiorstwa odpowiedzialne są za niemal jedną trzecią produktu krajowego, przyczyniając się w znacznym stopniu do rozwoju gospodarki dzięki tworzonym miejscom pracy czy płaconym podatkom. Posiadanie własnej działalności to również dobry sposób na rozwój kariery zawodowej. Jednak prowadzenie biznesu w pojedynkę może stanowić spore wyzwanie. Sprawdzoną i pewniejszą formą jest działanie przy wsparciu partnera, na przykład sieci franczyzowej – pozwala to generować oczekiwany przychód, korzystać od samego początku ze wsparcia w wielu obszarach, a przy tym jest gwarancją ciągłego rozwoju. W obecnych, niełatwych dla indywidualnych przedsiębiorców czasach, gdy małe biznesy często są zamykane, model franczyzowy cały czas rośnie w siłę.

Według danych GUS w Polsce działalność gospodarczą prowadzi 2,21 mln osób. Mikroprzedsiębiorstwa generują ponad 30% polskiego PKB.[1] Polacy są bardzo pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości – zajmujemy pod tym względem 2. miejsce w Europie i 9. na świecie. Przedsiębiorcy cieszą się też wysokim uznaniem społecznym, aż 77% Polaków uważa, że przedsiębiorcom należy się uznanie. Aż sześciu na dziesięciu jest zdania, że posiadanie własnego biznesu jest dobrym sposobem na zrobienie kariery.[2] W trzech kluczowych rankingach przedsiębiorczości Polska znajduje się w pierwszej czterdziestce krajów świata. Przedsiębiorczość jest przez Polaków utożsamiana z rozwojem, kreatywnością i innowacyjnością, gotowością do realizacji pomysłów, ale i wytrwałością oraz zaangażowaniem, które prowadzą finalnie do satysfakcji z posiadania czegoś swojego.

Niemal 1/3 polskich przedsiębiorców czerpie dochody z handlu (27%), co wpisuje się w trend ogólnoeuropejski (29%).[3] Przedsiębiorcy generują też najwięcej miejsc pracy. Żabka wraz z siecią franczyzobiorców tworzy obecnie w Polsce ponad 33 tys. miejsc pracy (Raport Odpowiedzialności). Franczyzobiorcy, płacąc podatki, generują wpływy do lokalnych budżetów i przyczyniają się do wzrostu PKB.

Franczyza - pomysł na własny biznes

W całym kraju sklepów jest już ponad 8300, a ich liczba stale rośnie. Wielu indywidualnych przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie biznesu w ramach franczyzy, która jest sprawdzonym i bezpieczniejszym modelem biznesowym niż całkowicie samodzielna działalność gospodarcza. Własny sklep pod zielonym szyldem prowadzi obecnie ponad 7000 ambitnych i przedsiębiorczych osób. Podczas gdy w ubiegłym roku swoją działalność zamknęło ponad 163 tysiące działalności, w Żabce trend jest odwrotny – do sieci dołączają kolejne zmotywowane osoby, które chcą odnieść sukces w kierowaniu własną placówką.

Jesteśmy dumni z tych tysięcy zaangażowanych liderów, którzy wspólnie z nami tworzą siłę naszej sieci i budują etos nowoczesnego przedsiębiorcy. Doceniamy ich motywację i dynamikę w działaniu, a także zdolności przywódcze – cechy, którymi się wyróżniają. Staramy się ich w tym rozwoju wspierać na każdym kroku. Model współpracy z Żabką na jasnych i przejrzystych zasadach jest z pewnością łatwiejszy niż działanie całkowicie na własną rękę. Wszystko, co przy zakładaniu własnego biznesu może przedsiębiorcy przysparzać trudności, w Żabce jest dużo prostsze, ponieważ sieć roztacza nad franczyzobiorcami parasol ochronny przez cały okres współpracy, wsłuchując się jednocześnie w ich bieżące potrzeby i dostosowując ich rozwój do sytuacji rynkowej – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Wsparcie sieci franczyzowej

Przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how i możliwość działania pod znaną powszechnie marką. Mogą liczyć na wsparcie technologiczne, serwisowe czy szkolenia. Żabka wynajmuje dla nich lokal, pokrywa opłaty za czynsz i gaz.

Aktualny system rozliczeń bazuje na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Założeniem jest, aby miesięczny przychód pokrywał estymowane koszty prowadzenia działalności, w tym pensje pracownicze czy składki ZUS, ale także ewentualne straty. Wszyscy przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabka mają możliwość generowania dodatkowego przychodu w zależności m.in. od podejmowanych przez nich działań sprzedażowych i poziomu obsługi klienta, a po trzech latach czeka na nich premia lojalnościowa. Przedsiębiorcy współpracujący z siecią, chronieni są też na wypadek niepowodzenia biznesu, mogąc skorzystać z tzw. „Polisy na biznes” – to specjalne ubezpieczenie, które pozwala uniknąć zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem, w przypadku wystąpienia ewentualnych strat w znacznej części pokrywane są przez TUW PZUW. Żabka wprowadziła niedawno także „Kodeks etyki i postępowania”, który ma za zadanie wspierać franczyzobiorców i ich pracowników w podejmowaniu decyzji zgodnych moralnie ze standardami etycznymi przyjętymi w sieci. Dokument ten ma być stosowany jako cenne źródło informacji i moralny kompas w codziennej pracy.

Franczyzobiorczyni Klaudia Laskowska to siedmiotysięczna przedsiębiorczyni, która dołączyła do sieci. Przyznaje, że wsparcie sieci otrzymała już na początku współpracy.

Nigdy wcześniej nie pracowałam w sklepie Żabka, ale przyglądałam się sieci, obserwując jak „gładko” przechodzi przez pandemię i mimo niej nadal prężnie się rozwija. Do otwarcia biznesu w ramach franczyzy bezpośrednio przekonał mnie znajomy, który wcześniej rozpoczął działalność w Żabce. Jego sukces oraz wsparcie oferowane przez sieć zachęciły także i mnie do podjęcia tego wyzwania i spróbowania swoich sił jako franczyzobiorczyni. Niemałe znaczenie miał niski wkład własny przy rozpoczęciu działalności. Ostatecznie w słuszności wyboru utwierdziło mnie szkolenie wewnętrzne zorganizowane przez Żabkę, zwłaszcza jego idealna organizacja i ogrom przekazanej wiedzy. Pomyślałam, że prowadzenie Żabki to bezpieczny biznes, sprawdzony przez tysiące innych osób – mówi Klaudia Laskowska, franczyzobiorczyni z Warszawy.

Sieć buduje ponad 7000 różnych franczyzobiorców, każdy ma inne doświadczenie, pasje czy wykształcenie, ale łączą ich wspólne przedsiębiorcze predyspozycje – ponadprzeciętna motywacja do działania i rozwoju swoich biznesów z myślą o klientach i ich zadowoleniu.

Aby dołączyć do sieci, wszyscy franczyzobiorcy muszą pozytywnie przejść etap rekrutacji i szkoleń, a także wnieść wkład własny, obecnie wynoszący ok. 5 tys. zł.

Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając  ponad 4000 nowych sklepów  w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509


[1] Dane GUS za2018 r.

[2] Źródło: GEM Global Report 2019/20, Global Entrepreneurship Monitor. Raport dostępny na stronie GEM: www.

gemconsortium.org oraz na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/

gem-polska-raport-z-badania-przedsiebiorczosci-2020.

[3] J.w.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc

Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.

Prawo

Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.

Polityka

W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji

W rosyjskiej niewoli przebywa około 10 tys. obywateli Ukrainy, z czego ponad 8 tys. to żołnierze. Łącznie jednak może ich być nawet kilkukrotnie więcej. ONZ podaje, że ponad 95 proc. ukraińskich jeńców wojennych jest poddawanych torturom. – Pogarszająca się sytuacja międzynarodowego bezpieczeństwa i wzrost wpływów do budżetu Federacji Rosyjskiej ze względu na wzrost cen ropy mogą się negatywnie odbić na planowanych wymianach jeńców – ocenia Michał Dworczyk, wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Obrony w Parlamencie Europejskim.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.