Poznaj Wol - nową funkcjonalność mieszanej rzeczywistości firmy Niantic

Niantic, twórca m.in. Pokemon Go, Peridot i Ingress, prezentuje nową funkcjonalność dla mieszanej rzeczywistości. Wol to urocza, interaktywna sowa, która zabierze cię w podróż po lesie sekwoi oraz odpowie na nurtujące pytania.
Wol to doświadczenie rzeczywistości mieszanej od Niantic, które przedstawia sowę północną, która przez całe życie mieszkała w lesie sekwoi. Ptak dołącza do ciebie w twojej przestrzeni poprzez portal AR, który otwiera drzwi do lasu. Jako sowa z funkcją obsługi sztucznej inteligencji, Wol jest gotowy do naturalnej rozmowy z tobą na temat roślinności lasu, cyklu życia drzewa i stworzeń leśnych.
Ta limitowana wersja, dostępna z poziomu przeglądarki, prezentuje jedną z najważniejszych funkcji 8th Wall - Metaversal Deployment. Został on zaprojektowany dla nowej responsywnej sieci, w której strony internetowe muszą dostosowywać się do ekosystemu urządzeń obejmującego płaskie ekrany i podstawowe zestawy słuchawkowe. Jedną z kluczowych zalet Metaversal Deployment jest umożliwienie użytkownikom dostępu do tej samej strony internetowej z obsługą AR na dowolnym urządzeniu i uzyskaniu nowego doświadczenia - 3D na komputerach, AR na urządzeniach mobilnych oraz rzeczywistość mieszana na urządzeniach obsługujących passthrough. To z kolei daje deweloperom najszerszy możliwy zasięg dla tworzonych przez nich treści.
– Stworzyliśmy Wol, aby zainspirować programistów do tworzenia własnych treści WebAR, które wykorzystują niesamowite możliwości rzeczywistości mieszanej, jednocześnie korzystając z ogromnego zasięgu i skali urządzeń mobilnych. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć co stworzą – powiedział Tom Emrich, dyrektor ds. zarządzania produktami w Niantic.
Wol może być używany na smartfonach z systemami iOS i Android, został też zoptymalizowany do użytku na Meta Quest Pro, który łączy fizyczne i wirtualne środowisko, umożliwiając tym samym przejście do rzeczywistości mieszanej. Dzięki wykorzystaniu funkcji konfiguracji przestrzeni w Quest, Wol odczytuje, gdzie znajdują się ściany i inne powierzchnie, i wykorzystuje tę wiedzę do przekształca pomieszczenie w las sekwoi. Dzięki temu każdy może zaobserwować, jak paprocie i grzyby rosną na powierzchniach własnego pokoju.
Gdy Wol wleci do twojej przestrzeni, możesz z nim porozmawiać, aby dowiedzieć się o ekosystemie lasu, poprosić go o opowiedzenie dowcipów i historii z jego życia, a nawet poprosić Wol, aby zaśpiewał ci kilka swoich ulubionych piosenek. Możliwość pogłaskania Wol oraz dźwięki natury dodają jeszcze więcej realizmu do tego doświadczenia. Gdy wizyta dobiegnie końca, sowa odleci z powrotem do lasu sekwoi.
Wol został opracowany we współpracy z Liquid City, specjalizującym się w XR i AI, z naciskiem na kształtowanie pozytywnej przyszłości dla technologii. Zespół opracował Wol przy użyciu 8th Wall Cloud Editor, opartego na chmurze IDE, które zostało zbudowane od podstaw z myślą o rozwoju WebAR i oferuje wszystkie narzędzia potrzebne zespołom do tworzenia, współpracy i publikowania wciągających doświadczeń na różnych urządzeniach.
Oprócz zaprezentowania możliwości Niantic w rzeczywistości mieszanej, Wol podkreśla również gotowość platformy 8th Wall do wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w celu ulepszenia doświadczeń AR. Wol został stworzony przy użyciu Inworld AI, platformy deweloperskiej dla postaci AI. Silnik Inworld składa się z kilku modeli uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji postaci, które zostały zaprojektowane tak, aby naśladować ludzkie gesty, mowę, bezpieczeństwo, emocje i pamięć. Technologia Inworld została zintegrowana z 8th Wall, aby zapewnić Wol odrębną osobowość i świadomość kontekstową w ramach doświadczenia. Połączenie rzeczywistości mieszanej, GenAI i 8th Wall's Metaversal Deployment sprawia, że to doświadczenie internetowe jest pierwszym tego rodzaju doświadczeniem dedykowanym przeglądarkom.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.