PPG: Laboratorium Politechniki Śląskiej zyskało nowe kolory!
GLIWICE, Polska, 9 sierpnia, 2022 - PPG (NYSE:PPG) ogłosiło dziś, że Laboratorium chemiczne Katedry Technologii Chemicznej, Organicznej i Petrochemii na Politechnice Śląskiej w Gliwicach przeszło metamorfozę. W ramach projektu COLORFUL COMMUNITIES® pracownia została w całości wyremontowana i wyposażona w nowe meble
i sprzęty laboratoryjne. Dodatkowo, dzięki muralom, wnętrze zyskało nowe kolory. Projekt renowacji laboratorium rozpoczął się w 2017 i realizowany był w kilku etapach. Łączna wartość inwestycji wyniosła 420 tys. zł, a jej fundatorem była firma PPG, która od lat współpracuje z Uczelnią na różnych polach.
- Wieloletnia współpraca z firmą PPG obejmuje zarówno obszar dydaktyczny, jak i badawczy. Ta kooperacja jest dla nas bardzo ważna, nie tylko ze względu na wsparcie finansowe. Cieszymy się, że dzięki wspólnemu działaniu nasza Uczelnia ma możliwość uczestnictwa w tzw. edukacji nieformalnej. Program Colorful Communities jest niezwykle inspirujący. Daje możliwość do integracji, a w efekcie stworzenia nowoczesnej i przyjaznej przestrzeni, która na lata posłuży studentom – mówi, dr hab. inż. profesor Politechniki Śląskiej, Beata Orlińska, kierownik Katedry Technologii Chemicznej, Organicznej
i Petrochemii.
Remont laboratorium na Politechnice Śląskiej – współpraca uczelni i firmy PPG
PPG w swojej strategii zobowiązuje się do aktywnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firma od rozpoczęcia działalności realizuje tę zasadę, także poprzez zaangażowanie w kwestie społeczne i wspieranie ważnych, perspektywicznych inicjatyw. W tym celu PPG współpracuje z godnymi zaufania partnerami, wnoszącymi właściwą wiedzę merytoryczną
i doświadczenie.
- Głównym celem dofinansowania uczelni przez PPG we wcześniejszych latach było doposażanie laboratoriów w ramach działań wspierających rozwój STEM. Dotacja na lata 2020-2022 przeznaczona została na remont jednego z najgorzej wyglądających laboratoriów, w którym docelowo znalazły się ufundowane wcześniej sprzęty – mówi Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager, PPG & Tikkurila.
Finalnym elementem gliwickiego projektu było wspólne malowanie murali przez pracowników-wolontariuszy z firmy PPG oraz przedstawicieli uczelni. Do ich wykonania użyto farb SIGMA COATINGS™ oraz DEKORAL® Professional - serii wyrobów opracowanych z myślą o profesjonalnych wykonawcach, które dzięki zaawansowanym rozwiązaniom gwarantują doskonałą ochroną oraz trwałość powłoki. Prace nadzorowała artystka Magdalena Kapela.
- Zależało mi, aby finalnie stworzyć projekt, który będzie inspirował młodych chemików do działania i twórczej pracy,
a jednocześnie wpisywał się w atmosferę miejsca. Dlatego na muralach pojawiły się elementy wyposażenia pracowni. Intensywne barwy, duże formy i szerokie kąty dodatkowo wpływają na pobudzenie wyobraźni. Pomocne w realizacji zamysłu artystycznego były specjalnie wyselekcjonowane farby PPG. Farby mają bardzo mocny pigment, to bardzo ważne z uwagi na jakość pracy i finalnego odbioru – komentuje pani Magdalena Kapela.
Stworzenie murali na uczelni wpisało się w kampanię „New Paint for a New Start”, dedykowaną placówkom edukacyjnym, a będącą częścią globalnego programu PPG Colorful Communities. W ramach projektu, tylko w lipcu br. pomalowanych zostało 25 szkół na całym świecie. Celem akcji jest ułatwienie uczniom i studentom powrotu do nauki stacjonarnej po pandemii.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.