PR i SEO. W jaki sposób mogą pracować na sukces Twojej marki?
Im wyższa pozycja marki w wyszukiwarce Google, tym większy ruch generuje dana firma. Badania pokazują, że pierwsza pozycja na liście zapewnia współczynnik klikalności na poziomie 27,5 proc[1]. Co to oznacza? Liczbę osób, która zobaczy daną stronę w swojej kategorii. Działania wizerunkowe można połączyć z odpowiednim pozycjonowaniem firmy w Internecie. Które narzędzia są najskuteczniejsze? Informacja prasowa, wywiad, artykuł sponsorowany, a także raporty.
Celem SEO PR jest budowanie marki za pomocą łączenia działań SEO (pozycjonowania) i PR (public relations). W ramach tych działań marki publikują treści o charakterze pozycjonującym, które jednocześnie budują ich pozytywny wizerunek.
Działania wizerunkowe – moc informacji prasowej
Dzięki nowo zintegrowanemu i stale ewoluującemu krajobrazowi cyfrowemu, kanały marketingu i komunikacji współpracują ze sobą ściślej niż kiedykolwiek wcześniej.
– Dobra treść i zasięgi są integralną częścią budowania wizerunku firmy. Odpowiednio skrojona komunikacja powinna także pozycjonować markę, nie tylko budować wizerunek – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Specjaliści od PR nie zawsze posiadają odpowiednią wiedzę, jak tworzyć treści zoptymalizowane pod SEO. Zadaniem firm są szkolenia w tym zakresie bądź skorzystanie z usług zewnętrznej agencji. Tak jak PR nie uczy się SEO, SEO nie jest nauczone PR-u.
Zespół SEO powinien ściśle współpracować z zespołem PR w celu optymalizacji linków we wszystkich publikacjach — takich jak informacje prasowe firmy lub artykuły sponsorowane.
Optymalizacja treści dla mediów
Klasyczne media relations ewaluowało. Dziś redakcje są bardziej wymagające. Tworzenie informacji prasowych to za mało. W jaki sposób marki powinny budować relacje z mediami, a przy tym łączyć PR i SEO?
– Przygotowanie ciekawej informacji prasowej to dopiero początek drogi do uzyskania publikacji w mediach. Dziś redakcje żyją głównie tematami politycznymi. W jaki sposób zachęcić dziennikarzy do współpracy? Kluczem jest tworzenie spersonalizowanych informacji prasowych. Wiele redakcji wymaga treści skrojonych pod SEO, co tylko potwierdza, jak istotne jest pozycjonowanie – dodaje Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace.
Ponadto zespoły PR i SEO powinny działać w myśl jednej taktyki i strategii. Przekaz PR musi być zbieżny z pozycjonowaniem marki.
Dziennikarze sami poszukują informacji prasowych
Pozycjonowanie informacji prasowych jest istotne z punktu widzenia agencji, a także klienta. Dobrze napisany news działa jak wędka. Badania pokazują, że aż 77 proc. dziennikarzy samodzielnie wyszukuje informacje prasowe, a także korzysta z tych wysyłanych przez instytucje czy agencje PR[2].
Jak tworzyć angażujące treści SEO PR? Aż 89 proc. dziennikarzy oczekuje od PR-owców angażujących treści, które zawierają unikalne dane. Mogą to być raporty wewnętrzne firm bądź publikacje dedykowane. 86 proc. redakcji ceni, gdy komunikat zawiera wypowiedzi niezależnych ekspertów, a także dane kontaktowe do nich. Z kolei 80 proc. przyznaje, że wybiera newsy, które dokładnie opisują dane produkty, a także rozwiązania komercyjne. A co stanowi barierę w publikacji treści od PR-owców? Co drugi dziennikarz wskazuje zbyt marketingowe treści w komunikatach, a także brak personalizacji treści. SEO PR powinien wziąć te kwestie pod uwagę.
[1] Advanced Web Ranking CTR
[2] Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej, raport PAP

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.