93% pracowników Pepco to kobiety!

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. Aż 93% załogi Pepco w całej Europie stanowią panie. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę kochaną przez miliony kobiet - klientek w Polsce i Europie.
W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Panie pełnią różnorodne role w firmie, są m.in. kasjerkami, kierowniczkami, projektantkami, kupcami czy doradczyniami klientów. Jak przyznaje Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director, otwartość firmy i wspieranie rozwoju kobiet zatrudnionych w Pepco, przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań.
- Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas – kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję aż 80% zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju – podkreśla Agnieszka Jaworska.
Obecnie tylko w Pepco w Polsce zatrudnionych jest ponad 10.000 kobiet. W większości działów panie stanowią średnio 2/3 załogi. Na czele zestawienia jest Dział Marketingu, gdzie 86% zatrudnionych, to kobiety. Równie dużo pań jest w Dziale Operacyjnym czy HR. Kobiety mają swoją silną reprezentację również w obszarze logistyki. Pepco na kobiety stawia w sklepach, bo najlepiej obsługują i rozumieją klientki, którymi same są. Tylko w Polsce ponad 1300 managerek sklepów, kieruje kilkuosobowymi zespołami, złożonymi głównie z pań. Rozumieją one doskonale, jak istotna dla klientów jest rodzinna, spokojna i ciepła atmosfera w sklepach oraz otwartość na ich potrzeby.
Klienci Pepco to także głównie kobiety!
Jak wynika z badań firmy średnio aż 87% klientów Pepco to kobiety. Wśród nich większość stanowią panie około 39. roku życia, z jednym lub dwójką dzieci. 55% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze. Aż 90-96% kobiet na większości rynków, na których Pepco jest obecne, zna tę markę. W badaniu przeprowadzonym w 2023 roku, klientki sklepów podkreślały, że zakupy w sklepach Pepco to świetna odskocznia:
„Uważam, że zakupy w Pepco pozwalają zapomnieć o rzeczywistości i właściwie mogę powiedzieć, że pomagają mi naładować baterie" – komentuje Anna, klientka sieci Pepco w Polsce.
„Wizyty w Pepco pozwalają mi na spontaniczność i możliwość kupowania dekoracji bez wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy” dodaje Alejandra, klientka sieci Pepco w Hiszpanii[1].
Pepco posiada bardzo zróżnicowaną ofertę – łącznie to ok. 530 kategorii produktów. Spośród niej 23% to odzież i akcesoria dla dorosłych, do tego dochodzą ubrania dla dzieci – stanowiące ok 30% oferty sieci i akcesoria dla domu, stanowiące około 27% asortymentu. Firma regularnie aktualizuje i zmienia sprzedawany asortyment, wprowadzając ok 250 nowych produktów tygodniowo i 130 nowych kolekcji w każdym sezonie.
- Różnorodność ale zawsze w niezwykle niskich cenach – to właśnie znajdą w naszych sklepach klientki. W jednym miejscu mogą kupić ubrania dla siebie i bliskich, a także dodatki do domu. Rozumiemy, jak ważna jest atmosfera, dlatego w sklepach dbamy o przyjemny nastrój, a pracownicy zawsze służą pomocą i radą. Jestem pracowniczką Pepco, ale jednocześnie klientką sklepu i ta podwójna perspektywa pozwala mi lepiej rozumieć i odpowiadać na oczekiwania odwiedzających sklep osób – zauważa Joanna, kierowniczka sklepu w Poznaniu.
Rabaty, wyprawki, programy pomocowe – pakiet dla pracowników sieci
Swoim pracownikom sieć oferuje specjalne rabaty zakupowe. Dodatkowo centrala w Polsce wprowadziła „pakiet powitalny", obejmujący artykuły z asortymentu firmy dla niemowląt. To ukłon w stronę pań, które spodziewają się narodzin dziecka i które przygotowują wyprawkę dla noworodka.
Pepco wdrożyło również inicjatywy mające na celu pomoc pracowniczkom i pracownikom w kwestiach osobistych, prawnych i finansowych, takie jak anonimowa, całodobowa infolinia wsparcia oraz Program Pomocy Pracownikom, który oferuje anonimowe i bezpłatne usługi doradztwa specjalistycznego nie tylko dla wszystkich zatrudnionych w Pepco, ale też dla ich rodzin.
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 31 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.