Komunikaty PR

Biznes docenia zaufanie

2020-03-05  |  12:08

Zaufanie to kluczowy element budowania relacji, nie inaczej jest w relacjach biznesowych. Zaufanie zarówno partnerów, klientów i pracowników jest szczególnie ważne, gdy dopiero wkraczamy na rynek. Powszechne zaufanie muszą też zdobyć technologie – szczególnie teraz, gdy wkraczamy w erę biznesu 4.0.

Komentarz przygotowany przez Karolinę Serwańską, dyrektor zarządzającą w Agencji Pośrednictwa Pracy Polski HR

Z uwagi na galopujący biznes 4.0, przedsiębiorcy stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z adaptacją swoich biznesów do współczesnych trendów. Wchodzimy w erę, gdzie wszyscy jesteśmy pionierami w swoich dziedzinach. Zaufanie w budowaniu biznesu w dzisiejszych czasach jest kluczowe. Nie ma zbyt wielu gotowych rozwiązań przy wprowadzaniu nowych technologii, zatem ogrom pracy, prób i błędów musi zostać popełnionych przed finalizacją podjętych przedsięwzięć. Zaufanie wobec, wspólników, partnerów, klientów, doradców czy zespołów wdrażających nowe projekty, niemal definiuje przyszłość firm. Wystarczy określić skalę ryzyka i konsekwencji w sytuacji, gdyby któryś z partnerów biznesowych nie dotrzymał zasad dochowania poufności zaraz po wypracowaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Wówczas dochodzi do subiektywnej oceny moralnej nieuczciwych kontrahentów bądź nieuczciwej konkurencji, a w konsekwencji przeliczenia tych działań na koszty.

Zaufanie jest, było i będzie obecne w budowaniu długofalowych strategii rozwoju każdego biznesu. W każdym obszarze rozwoju biznesu, odpowiedzialny przedsiębiorca powinien przeanalizować zasoby i partnerów do budowania przyszłości firmy. Nie każdemu możemy wystawić mandat zaufania, nawet jeśli współpracujemy z najwyższej klasy specjalistami w danej dziedzinie. Mało tego, nawet nie można w pełni zaufać technologiom, gdyż implementacja biznesu 4.0 dopiero raczkuje i współczesna ekonomia aktualizuje trendy w oparciu o doświadczenia. Pozostaje zatem wskazać obszary, których rozwój jest kluczowy i rzetelnie wytypować narzędzia i zasoby godne zaufania. Brak zaufania również jest istotnym czynnikiem do planowania rozwojowego. Za brakiem zaufania idzie ostrożność, szereg rozwiązań zapobiegawczych oraz większa świadomość względem ryzyka i niepowodzeń, które mogą wystąpić w trakcie realizowania pewnych przedsięwzięć.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości Biuro prasowe
2024-05-09 | 15:08

Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości

Legalność pobytu obywateli Ukrainy w Polsce ma zostać przedłużona do 30 września 2025 roku. Jednak zdaniem ekspertów to za mało, aby powstrzymać odpływ pracowników z naszego
Praca Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność
2024-05-09 | 12:00

Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność

Budowa aktywnej społeczności wciąż spędza sen z powiek operatorom centrów biurowych, tymczasem nieszablonowe i konsekwentnie realizowane działania prowadzą do sukcesu. Właśnie
Praca Jak stworzyć wartościowe środowisko pracy?
2024-05-08 | 10:46

Jak stworzyć wartościowe środowisko pracy?

Co zrobić by pracownicy byli lojalni? Jak zapewnić im najlepsze employee journey? Przede wszystkim zadbać o atmosferę panującą w firmie – to jeden z kluczowych elementów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.