Komunikaty PR

CV NA MIARĘ NOWYCH CZASÓW

2020-04-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania RK ( 0.04 MB )

Nie wszystkich recesja dotknie w podobny sposób – dla części osób poszukiwanie nowej pracy będzie związane z zupełną zmianą ścieżki kariery, szczególnie w branżach eventowej, hotelarskiej czy turystycznej. Czy zaktualizowanie ostatniej wersji CV o nowe doświadczenia zawodowe i wysłanie go do pracodawców zapewni nam sukces w postaci zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną?  

– Niestety nie. Poprzednie CV przygotowywane było w zupełnie innej rzeczywistości. Odnosiło się do innych opisów stanowisk, inne były też oczekiwania pracodawców wobec pracowników. Warto napisać swój zawodowy życiorys od początku, kierując się logiką obecnego otoczenia gospodarczego – mówi Renata Kałużna, pomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute.

Przywykliśmy już, że w CV wymieniamy zdobyte wykształcenie, ścieżkę kariery, najlepsze projekty, co oczywiście jest kluczowe dla pracodawcy. Ale coraz popularniejsze jest również wskazywanie najważniejszych umiejętności miękkich. To one pozwalają stwierdzić, czy sprawdzimy się jako menadżer, czy bardziej pasujemy do pracy indywidualnej.

– To bardzo słuszny kierunek, biorąc pod uwagę, że w ciągu całego życia kilkukrotnie zmieniamy profesję, uczymy się nowych rzeczy, ale charyzma czy umiejętności przywódcze pozostają bez zmian i są uniwersalne. Wskazując nasze osiągnięcia nie bójmy się podkreślać zbudowania pozytywnej atmosfery w zespole, zdolności budowania relacji nie tylko z klientami, ale też z każdym pracownikiem – dodaje ekspertka.

Praca zdalna – czy stanie się normą?

Część zawodów może na stałe przenieść się do kategorii pracy zdalnej. Pracodawcy obserwują obecnie, w jakim stopniu są w stanie pozwolić pracownikom na wykonywanie zadań z dowolnego miejsca. Aplikując powinniśmy dobrze przemyśleć, czy dobrze czujemy się w takich warunkach, czy bezpośredni kontakt z resztą zespołu jest nam potrzebny do zachowania dobrego samopoczucia.    

Czego poszukują pracodawcy na stanowiska pracy on-line? Głównie umiejętności obsługi programów/ serwisów z których pracownik będzie korzystać albo umiejętności szybkiego nauczenia się nowych systemów, wysokiej motywacji wewnętrznej, efektywnej organizacji warsztatu swojej pracy, umiejętności z korzystania z narzędzi wspomagających pracę zdalną np. MS Teams, umiejętności komunikacji z innymi ludźmi głównie przez telefon, czat, e-mail, komunikatory. Czy nasze ubiegłoroczne CV odnosiły się do tych cech? Zapewne w większości nie. Postarajmy się zrozumieć oczekiwania pracodawcy wobec naszej pracy zdalnej, przeanalizować, w których elementach dodajemy wartość i opisać w CV co oferujemy w tym zakresie. Umiejętności miękkie można „udowodnić” referencjami, raportami na nasz temat z narzędzi identyfikujących osobisty potencjał i talenty np. Gallup, FRIS itp.

Mimo trwającej sytuacji, unikajmy tworzenia uniwersalnego CV i wpisywania w nim wszystkich informacji, a starajmy się dopasowywać je do konkretnej oferty pracy na którą aplikujemy. Jeśli pracodawca podkreśla konieczność codziennej obecności w zakładzie, zaznaczmy naszą dyspozycyjność i elastyczność. Jeśli natomiast mówimy o całkowitym lub częściowym wykonywaniu obowiązków zdalnie, skupmy się na wskazaniu konkretnych narzędzi, które w tym celu wykorzystujemypodsumowuje Renata Kałużna.

 

 

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute oraz powermeetings.eu., promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

International Happiness at Work Institute – międzynarodowy zespół pasjonatów zajmujący się szeroko rozumianym tematem szczęścia w pracy. Misją Instytutu jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w zakresie tworzenia ‘happinessowej’ kultury pracy w organizacji.

powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji kongresów, warsztatów i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.