Komunikaty PR

CV NA MIARĘ NOWYCH CZASÓW

2020-04-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania RK ( 0.04 MB )

Nie wszystkich recesja dotknie w podobny sposób – dla części osób poszukiwanie nowej pracy będzie związane z zupełną zmianą ścieżki kariery, szczególnie w branżach eventowej, hotelarskiej czy turystycznej. Czy zaktualizowanie ostatniej wersji CV o nowe doświadczenia zawodowe i wysłanie go do pracodawców zapewni nam sukces w postaci zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną?  

– Niestety nie. Poprzednie CV przygotowywane było w zupełnie innej rzeczywistości. Odnosiło się do innych opisów stanowisk, inne były też oczekiwania pracodawców wobec pracowników. Warto napisać swój zawodowy życiorys od początku, kierując się logiką obecnego otoczenia gospodarczego – mówi Renata Kałużna, pomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute.

Przywykliśmy już, że w CV wymieniamy zdobyte wykształcenie, ścieżkę kariery, najlepsze projekty, co oczywiście jest kluczowe dla pracodawcy. Ale coraz popularniejsze jest również wskazywanie najważniejszych umiejętności miękkich. To one pozwalają stwierdzić, czy sprawdzimy się jako menadżer, czy bardziej pasujemy do pracy indywidualnej.

– To bardzo słuszny kierunek, biorąc pod uwagę, że w ciągu całego życia kilkukrotnie zmieniamy profesję, uczymy się nowych rzeczy, ale charyzma czy umiejętności przywódcze pozostają bez zmian i są uniwersalne. Wskazując nasze osiągnięcia nie bójmy się podkreślać zbudowania pozytywnej atmosfery w zespole, zdolności budowania relacji nie tylko z klientami, ale też z każdym pracownikiem – dodaje ekspertka.

Praca zdalna – czy stanie się normą?

Część zawodów może na stałe przenieść się do kategorii pracy zdalnej. Pracodawcy obserwują obecnie, w jakim stopniu są w stanie pozwolić pracownikom na wykonywanie zadań z dowolnego miejsca. Aplikując powinniśmy dobrze przemyśleć, czy dobrze czujemy się w takich warunkach, czy bezpośredni kontakt z resztą zespołu jest nam potrzebny do zachowania dobrego samopoczucia.    

Czego poszukują pracodawcy na stanowiska pracy on-line? Głównie umiejętności obsługi programów/ serwisów z których pracownik będzie korzystać albo umiejętności szybkiego nauczenia się nowych systemów, wysokiej motywacji wewnętrznej, efektywnej organizacji warsztatu swojej pracy, umiejętności z korzystania z narzędzi wspomagających pracę zdalną np. MS Teams, umiejętności komunikacji z innymi ludźmi głównie przez telefon, czat, e-mail, komunikatory. Czy nasze ubiegłoroczne CV odnosiły się do tych cech? Zapewne w większości nie. Postarajmy się zrozumieć oczekiwania pracodawcy wobec naszej pracy zdalnej, przeanalizować, w których elementach dodajemy wartość i opisać w CV co oferujemy w tym zakresie. Umiejętności miękkie można „udowodnić” referencjami, raportami na nasz temat z narzędzi identyfikujących osobisty potencjał i talenty np. Gallup, FRIS itp.

Mimo trwającej sytuacji, unikajmy tworzenia uniwersalnego CV i wpisywania w nim wszystkich informacji, a starajmy się dopasowywać je do konkretnej oferty pracy na którą aplikujemy. Jeśli pracodawca podkreśla konieczność codziennej obecności w zakładzie, zaznaczmy naszą dyspozycyjność i elastyczność. Jeśli natomiast mówimy o całkowitym lub częściowym wykonywaniu obowiązków zdalnie, skupmy się na wskazaniu konkretnych narzędzi, które w tym celu wykorzystujemypodsumowuje Renata Kałużna.

 

 

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute oraz powermeetings.eu., promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

International Happiness at Work Institute – międzynarodowy zespół pasjonatów zajmujący się szeroko rozumianym tematem szczęścia w pracy. Misją Instytutu jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w zakresie tworzenia ‘happinessowej’ kultury pracy w organizacji.

powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji kongresów, warsztatów i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Pracujący rodzic? O co tyle szumu… Biuro prasowe
2024-08-21 | 12:05

Pracujący rodzic? O co tyle szumu…

Pracujący rodzice to wbrew pozorom bardzo liczna grupa. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego można oszacować, że stanowią oni około 1/3 wszystkich pracujących
Praca Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli
2024-08-20 | 12:34

Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli

Blisko połowa pracujących Polaków doświadcza wypalenia zawodowego, a niemal 30 proc. czuje się przepracowanych. Jednocześnie po pracy średnio 2 godziny i 15 minut przeznaczają na
Praca 6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie
2024-08-20 | 09:45

6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie

70% Polaków w okresie od czerwca do sierpnia planowało urlop – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. Koniec wakacyjnego wyjazdu dla większości osób oznacza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.