CV NA MIARĘ NOWYCH CZASÓW
PMM
ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Nie wszystkich recesja dotknie w podobny sposób – dla części osób poszukiwanie nowej pracy będzie związane z zupełną zmianą ścieżki kariery, szczególnie w branżach eventowej, hotelarskiej czy turystycznej. Czy zaktualizowanie ostatniej wersji CV o nowe doświadczenia zawodowe i wysłanie go do pracodawców zapewni nam sukces w postaci zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną?
– Niestety nie. Poprzednie CV przygotowywane było w zupełnie innej rzeczywistości. Odnosiło się do innych opisów stanowisk, inne były też oczekiwania pracodawców wobec pracowników. Warto napisać swój zawodowy życiorys od początku, kierując się logiką obecnego otoczenia gospodarczego – mówi Renata Kałużna, pomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute.
Przywykliśmy już, że w CV wymieniamy zdobyte wykształcenie, ścieżkę kariery, najlepsze projekty, co oczywiście jest kluczowe dla pracodawcy. Ale coraz popularniejsze jest również wskazywanie najważniejszych umiejętności miękkich. To one pozwalają stwierdzić, czy sprawdzimy się jako menadżer, czy bardziej pasujemy do pracy indywidualnej.
– To bardzo słuszny kierunek, biorąc pod uwagę, że w ciągu całego życia kilkukrotnie zmieniamy profesję, uczymy się nowych rzeczy, ale charyzma czy umiejętności przywódcze pozostają bez zmian i są uniwersalne. Wskazując nasze osiągnięcia nie bójmy się podkreślać zbudowania pozytywnej atmosfery w zespole, zdolności budowania relacji nie tylko z klientami, ale też z każdym pracownikiem – dodaje ekspertka.
Praca zdalna – czy stanie się normą?
Część zawodów może na stałe przenieść się do kategorii pracy zdalnej. Pracodawcy obserwują obecnie, w jakim stopniu są w stanie pozwolić pracownikom na wykonywanie zadań z dowolnego miejsca. Aplikując powinniśmy dobrze przemyśleć, czy dobrze czujemy się w takich warunkach, czy bezpośredni kontakt z resztą zespołu jest nam potrzebny do zachowania dobrego samopoczucia.
Czego poszukują pracodawcy na stanowiska pracy on-line? Głównie umiejętności obsługi programów/ serwisów z których pracownik będzie korzystać albo umiejętności szybkiego nauczenia się nowych systemów, wysokiej motywacji wewnętrznej, efektywnej organizacji warsztatu swojej pracy, umiejętności z korzystania z narzędzi wspomagających pracę zdalną np. MS Teams, umiejętności komunikacji z innymi ludźmi głównie przez telefon, czat, e-mail, komunikatory. Czy nasze ubiegłoroczne CV odnosiły się do tych cech? Zapewne w większości nie. Postarajmy się zrozumieć oczekiwania pracodawcy wobec naszej pracy zdalnej, przeanalizować, w których elementach dodajemy wartość i opisać w CV co oferujemy w tym zakresie. Umiejętności miękkie można „udowodnić” referencjami, raportami na nasz temat z narzędzi identyfikujących osobisty potencjał i talenty np. Gallup, FRIS itp.
– Mimo trwającej sytuacji, unikajmy tworzenia uniwersalnego CV i wpisywania w nim wszystkich informacji, a starajmy się dopasowywać je do konkretnej oferty pracy na którą aplikujemy. Jeśli pracodawca podkreśla konieczność codziennej obecności w zakładzie, zaznaczmy naszą dyspozycyjność i elastyczność. Jeśli natomiast mówimy o całkowitym lub częściowym wykonywaniu obowiązków zdalnie, skupmy się na wskazaniu konkretnych narzędzi, które w tym celu wykorzystujemy – podsumowuje Renata Kałużna.
Renata Kałużna – pomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute oraz powermeetings.eu., promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.
International Happiness at Work Institute – międzynarodowy zespół pasjonatów zajmujący się szeroko rozumianym tematem szczęścia w pracy. Misją Instytutu jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w zakresie tworzenia ‘happinessowej’ kultury pracy w organizacji.
powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji kongresów, warsztatów i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.
Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości
Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność
Jak stworzyć wartościowe środowisko pracy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.