Komunikaty PR

CV NA MIARĘ NOWYCH CZASÓW

2020-04-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania RK ( 0.04 MB )

Nie wszystkich recesja dotknie w podobny sposób – dla części osób poszukiwanie nowej pracy będzie związane z zupełną zmianą ścieżki kariery, szczególnie w branżach eventowej, hotelarskiej czy turystycznej. Czy zaktualizowanie ostatniej wersji CV o nowe doświadczenia zawodowe i wysłanie go do pracodawców zapewni nam sukces w postaci zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną?  

– Niestety nie. Poprzednie CV przygotowywane było w zupełnie innej rzeczywistości. Odnosiło się do innych opisów stanowisk, inne były też oczekiwania pracodawców wobec pracowników. Warto napisać swój zawodowy życiorys od początku, kierując się logiką obecnego otoczenia gospodarczego – mówi Renata Kałużna, pomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute.

Przywykliśmy już, że w CV wymieniamy zdobyte wykształcenie, ścieżkę kariery, najlepsze projekty, co oczywiście jest kluczowe dla pracodawcy. Ale coraz popularniejsze jest również wskazywanie najważniejszych umiejętności miękkich. To one pozwalają stwierdzić, czy sprawdzimy się jako menadżer, czy bardziej pasujemy do pracy indywidualnej.

– To bardzo słuszny kierunek, biorąc pod uwagę, że w ciągu całego życia kilkukrotnie zmieniamy profesję, uczymy się nowych rzeczy, ale charyzma czy umiejętności przywódcze pozostają bez zmian i są uniwersalne. Wskazując nasze osiągnięcia nie bójmy się podkreślać zbudowania pozytywnej atmosfery w zespole, zdolności budowania relacji nie tylko z klientami, ale też z każdym pracownikiem – dodaje ekspertka.

Praca zdalna – czy stanie się normą?

Część zawodów może na stałe przenieść się do kategorii pracy zdalnej. Pracodawcy obserwują obecnie, w jakim stopniu są w stanie pozwolić pracownikom na wykonywanie zadań z dowolnego miejsca. Aplikując powinniśmy dobrze przemyśleć, czy dobrze czujemy się w takich warunkach, czy bezpośredni kontakt z resztą zespołu jest nam potrzebny do zachowania dobrego samopoczucia.    

Czego poszukują pracodawcy na stanowiska pracy on-line? Głównie umiejętności obsługi programów/ serwisów z których pracownik będzie korzystać albo umiejętności szybkiego nauczenia się nowych systemów, wysokiej motywacji wewnętrznej, efektywnej organizacji warsztatu swojej pracy, umiejętności z korzystania z narzędzi wspomagających pracę zdalną np. MS Teams, umiejętności komunikacji z innymi ludźmi głównie przez telefon, czat, e-mail, komunikatory. Czy nasze ubiegłoroczne CV odnosiły się do tych cech? Zapewne w większości nie. Postarajmy się zrozumieć oczekiwania pracodawcy wobec naszej pracy zdalnej, przeanalizować, w których elementach dodajemy wartość i opisać w CV co oferujemy w tym zakresie. Umiejętności miękkie można „udowodnić” referencjami, raportami na nasz temat z narzędzi identyfikujących osobisty potencjał i talenty np. Gallup, FRIS itp.

Mimo trwającej sytuacji, unikajmy tworzenia uniwersalnego CV i wpisywania w nim wszystkich informacji, a starajmy się dopasowywać je do konkretnej oferty pracy na którą aplikujemy. Jeśli pracodawca podkreśla konieczność codziennej obecności w zakładzie, zaznaczmy naszą dyspozycyjność i elastyczność. Jeśli natomiast mówimy o całkowitym lub częściowym wykonywaniu obowiązków zdalnie, skupmy się na wskazaniu konkretnych narzędzi, które w tym celu wykorzystujemypodsumowuje Renata Kałużna.

 

 

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka International Happiness at Work Institute oraz powermeetings.eu., promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

International Happiness at Work Institute – międzynarodowy zespół pasjonatów zajmujący się szeroko rozumianym tematem szczęścia w pracy. Misją Instytutu jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w zakresie tworzenia ‘happinessowej’ kultury pracy w organizacji.

powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji kongresów, warsztatów i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.