DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają
Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i radości z życia. Motywuje też do podejmowania działań, które przyczyniają się do budowania lepszej przyszłości. Wiedzą o tym pracownicy grupy spółek DANONE - w cyklicznym badaniu opinii aż 91%[1] z nich zadeklarowało, że nie tylko zna wartości, które przyświecają organizacji, ale są one dla nich ważne. Tworzenie środowiska, które jest najlepszym miejscem do pracy i rozwoju jest jednym ze strategicznych celów firmy.
Co łączy Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzn i Dzień Doceniania Pracownika? Wszystkie są obchodzone w marcu i wszystkie przypominają o nieocenionej roli zaangażowanych pracowników, którzy każdego dnia stoją za sukcesami swoich organizacji. Jednak dla grupy spółek DANONE, zatrudniającej w Polsce blisko 3 tysiące osób[2], nie potrzeba specjalnych okazji, by doceniać wkład pracowników i stwarzać możliwości ich dalszego rozwoju. Co więcej, takie podejście działa w obie strony. Jak wynika z ostatniego badania opinii pracowników grupy spółek DANONE, 87% z nich docenia firmę za działania pozytywnie wpływające na zdrowie, planetę i społeczności, a 86% przyznało, że ceni liderów, z którymi pracuje[3].
– Jesteśmy dumni z wyników badania opinii. Rezultaty pokazują, że jako organizacja rozumiemy potrzeby pracowników, zarówno zawodowe, jak również te związane z organizacją życia prywatnego, odpoczynkiem, cieszeniem się czasem z rodziną i bliskimi czy rozwijaniem pasji. Zależy nam, by pracownik nigdy nie musiał wybierać między rozwojem kariery a życiem prywatnym, by mógł zachować odpowiednią równowagę w obu tych ważnych częściach życia. Dlatego w centrum naszej uwagi, niezmiennie jest człowiek - jego dobrostan fizyczny i psychiczny – mówi Magda Dybska-Tabor, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w grupie spółek DANONE w Polsce.
Zrównoważony rozwój dla wszystkich
Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wspiera kultura organizacyjna spółek DANONE, która opiera się na wartościach takich jak Humanizm, Otwartość, Bliskość i Entuzjazm. Pozwala to stworzyć przestrzeń bez podziałów, bezpieczne i otwarte środowisko, którego siłą jest różnorodność. Wzajemny
szacunek, docenianie indywidualnych inicjatyw, zwracanie się do siebie po imieniu, transparentne zasady – te elementy kultury organizacyjnej są bardzo charakterystyczne w codziennym funkcjonowaniu firmy.
Kultura organizacyjna, oparta na wartościach, to wyróżnik firmy. Przełożyło się to m.in. na fakt, że grupa spółek DANONE przez dwa lata z rzędu – w 2022 i 2023 roku – otrzymała tytuł „Friendly Workplace” w plebiscycie organizowanym przez Redakcję Marki Pracodawcy. W konkursie brano pod uwagę budowanie partnerskich relacji pomiędzy pracownikami, stwarzanie im warunków do ciągłego rozwoju oraz wypracowany model zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, z uwzględnieniem dbania o dobrostan fizyczny oraz mentalny. DANONE zajął też trzecie miejsce w rankingu na najlepszego pracodawcę FMCG magazynu „Forbes”. – Wierzymy, że aby realizować nasza misję ,,Niesienia zdrowia przez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe” niezbędne jest zaangażowanie pracowników, co z kolei zaczyna się od codziennego środowiska pracy. Dlatego wielką wagę przywiązujemy do atmosfery i relacji, tworząc kulturę otwartości i bliskości. Jednocześnie cenimy przedsiębiorczość i innowacyjność – dodaje Magda Dybska-Tabor.
Elastyczność – droga do efektywności i równowagi
Jednoczesne realizowanie się na wielu życiowych polach może być wyzwaniem. Aby ułatwić pracownikom harmonijne łączenie różnych ról, w spółkach DANONE na stałe wprowadzono możliwość pracy hybrydowej. Dodatkowo na wszystkich stanowiskach, na których to możliwe - pracownicy mogą korzystać też z elastycznego czasu pracy. – Wierzymy, że nowoczesne środowisko pracy to takie, które skutecznie odpowiada na potrzeby pracowników. Do nich niewątpliwie można zaliczyć elastyczność, co sprzyja realizacji osobistych planów i łączenia ich z rozwojem zawodowym. Temu służy m.in. workation, dające możliwość połączenia pracy z odpoczynkiem, a nawet pasjami podróżniczymi – wyjaśnia Magda Dybska-Tabor.
W 2022 roku grupa spółek DANONE była jednym z pionierów rynkowych, jeśli chodzi o wprowadzenie workation, czyli rozwiązania umożliwiającego pracę zdalną przez 30 dni w roku, z niemal każdego miejsca w Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. – Dzięki workation pracownicy zyskują szansę na zmianę otoczenia, czy znalezienie słońca lub śniegu wtedy, gdy w Polsce ich nie ma. Wprowadziliśmy to rozwiązanie, aby oferować jak najlepsze warunki pracy, ale także podnosić satysfakcję pracowników zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego – dodaje Magda Dybska-Tabor.
Workation jest dostępne dla wszystkich pracowników, których charakter pracy na to pozwala. Wystarczy uzyskać zgodę przełożonego oraz zadbać o dostęp do internetu i bezpieczne, ergonomiczne miejsce pracy.
Zgodnie z wizją „One Planet. One Health”, która łączy wszystkie spółki DANONE, zdrowie ludzi i równowaga planety stanowią wspólny ekosystem, jedno nie może funkcjonować bez drugiego. Dlatego firma zachęca i wspiera pracowników w realizacji działań, mających wymierny i pozytywny wpływ nie tylko na otoczenie, w którym funkcjonują, ale także ich samych. Pomóc w tym mogą oferowane benefity, takie jak atrakcyjny pakiet prywatnej opieki zdrowotnej, karta Multisport, a także możliwość udziału w wewnętrznych zawodach i inicjatywach sportowych czy webinarach. Każdy pracownik posiada także pakiet ubezpieczenia na życie, może korzystać ze spotkań i wyjazdów integracyjnych oraz psychoedukacji (webinary i warsztaty). Wszystko to przyczynia się do czerpania radości i satysfakcji zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego.
[1] People Survey 2023 r.
[1] Tyle osób pod koniec 2022 roku pracowało łącznie w Danone, Żywiec Zdrój i Nutricia Polska oraz Nutricia Zakłady Produkcyjne.
[1] People Survey 2023 r.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.