Komunikaty PR

DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają

2024-03-28  |  10:00
Biuro prasowe

Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i radości z życia. Motywuje też do podejmowania działań, które przyczyniają się do budowania lepszej przyszłości. Wiedzą o tym pracownicy grupy spółek DANONE - w cyklicznym badaniu opinii aż 91%[1] z nich zadeklarowało, że nie tylko zna wartości, które przyświecają organizacji, ale są one dla nich ważne. Tworzenie środowiska, które jest najlepszym miejscem do pracy i rozwoju jest jednym ze strategicznych celów firmy.

Co łączy Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzn i Dzień Doceniania Pracownika? Wszystkie są obchodzone w marcu i wszystkie przypominają o nieocenionej roli zaangażowanych pracowników, którzy każdego dnia stoją za sukcesami swoich organizacji. Jednak dla grupy spółek DANONE, zatrudniającej w Polsce blisko 3 tysiące osób[2], nie potrzeba specjalnych okazji, by doceniać wkład pracowników i stwarzać możliwości ich dalszego rozwoju. Co więcej, takie podejście działa w obie strony. Jak wynika z ostatniego badania opinii pracowników grupy spółek DANONE, 87% z nich docenia firmę za działania pozytywnie wpływające na zdrowie, planetę i społeczności, a 86% przyznało, że ceni liderów, z którymi pracuje[3].

Jesteśmy dumni z wyników badania opinii. Rezultaty pokazują, że jako organizacja rozumiemy potrzeby pracowników, zarówno zawodowe, jak również te związane z organizacją życia prywatnego, odpoczynkiem, cieszeniem się czasem z rodziną i bliskimi czy rozwijaniem pasji. Zależy nam, by pracownik nigdy nie musiał wybierać między rozwojem kariery a życiem prywatnym, by mógł zachować odpowiednią równowagę w obu tych ważnych częściach życia. Dlatego w centrum naszej uwagi, niezmiennie jest człowiek - jego dobrostan fizyczny i psychiczny – mówi Magda Dybska-Tabor, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w grupie spółek DANONE w Polsce.

Zrównoważony rozwój dla wszystkich 

Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wspiera kultura organizacyjna spółek DANONE, która opiera się na wartościach takich jak Humanizm, Otwartość, Bliskość i Entuzjazm. Pozwala to stworzyć przestrzeń bez podziałów, bezpieczne i otwarte środowisko, którego siłą jest różnorodność. Wzajemny 

szacunek, docenianie indywidualnych inicjatyw, zwracanie się do siebie po imieniu, transparentne zasady – te elementy kultury organizacyjnej są bardzo charakterystyczne w codziennym funkcjonowaniu firmy.

Kultura organizacyjna, oparta na wartościach, to wyróżnik firmy. Przełożyło się to m.in. na fakt, że grupa spółek DANONE przez dwa lata z rzędu – w 2022 i 2023 roku – otrzymała tytuł „Friendly Workplace” w plebiscycie organizowanym przez Redakcję Marki Pracodawcy. W konkursie brano pod uwagę budowanie partnerskich relacji pomiędzy pracownikami, stwarzanie im warunków do ciągłego rozwoju oraz wypracowany model zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, z uwzględnieniem dbania o dobrostan fizyczny oraz mentalny. DANONE zajął też trzecie miejsce w rankingu na najlepszego pracodawcę FMCG magazynu „Forbes”. – Wierzymy, że aby realizować nasza misję ,,Niesienia zdrowia przez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe” niezbędne jest zaangażowanie pracowników, co z kolei zaczyna się od codziennego środowiska pracy. Dlatego wielką wagę przywiązujemy do atmosfery i relacji, tworząc kulturę otwartości i bliskości. Jednocześnie cenimy przedsiębiorczość i innowacyjność – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Elastyczność – droga do efektywności i równowagi

Jednoczesne realizowanie się na wielu życiowych polach może być wyzwaniem. Aby ułatwić pracownikom harmonijne łączenie różnych ról, w spółkach DANONE na stałe wprowadzono możliwość pracy hybrydowej. Dodatkowo na wszystkich stanowiskach, na których to możliwe - pracownicy mogą korzystać też z elastycznego czasu pracy. – Wierzymy, że nowoczesne środowisko pracy to takie, które skutecznie odpowiada na potrzeby pracowników. Do nich niewątpliwie można zaliczyć elastyczność, co sprzyja realizacji osobistych planów i łączenia ich z rozwojem zawodowym. Temu służy m.in. workation, dające możliwość połączenia pracy z odpoczynkiem, a nawet pasjami podróżniczymi – wyjaśnia Magda Dybska-Tabor.

W 2022 roku grupa spółek DANONE była jednym z pionierów rynkowych, jeśli chodzi o wprowadzenie  workation, czyli rozwiązania umożliwiającego pracę zdalną przez 30 dni w roku, z niemal każdego miejsca w Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. – Dzięki workation pracownicy zyskują szansę na zmianę otoczenia, czy znalezienie słońca lub śniegu wtedy, gdy w Polsce ich nie ma. Wprowadziliśmy to rozwiązanie, aby oferować jak najlepsze warunki pracy, ale także podnosić satysfakcję pracowników zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Workation jest dostępne dla wszystkich pracowników, których charakter pracy na to pozwala. Wystarczy uzyskać zgodę przełożonego oraz zadbać o dostęp do internetu i bezpieczne, ergonomiczne miejsce pracy.

Zgodnie z wizją „One Planet. One Health”, która łączy wszystkie spółki DANONE, zdrowie ludzi i równowaga planety stanowią wspólny ekosystem, jedno nie może funkcjonować bez drugiego. Dlatego firma zachęca i wspiera pracowników w realizacji działań, mających wymierny i pozytywny wpływ nie tylko na otoczenie, w którym funkcjonują, ale także ich samych. Pomóc w tym mogą oferowane benefity, takie jak atrakcyjny pakiet prywatnej opieki zdrowotnej, karta Multisport, a także możliwość udziału w wewnętrznych zawodach i inicjatywach sportowych czy webinarach. Każdy pracownik posiada także pakiet ubezpieczenia na życie, może korzystać ze spotkań i wyjazdów integracyjnych oraz psychoedukacji (webinary i warsztaty). Wszystko to przyczynia się do czerpania radości i satysfakcji zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego.

[1] People Survey 2023 r.

[1] Tyle osób pod koniec 2022 roku pracowało łącznie w Danone, Żywiec Zdrój i Nutricia Polska oraz Nutricia Zakłady Produkcyjne.

[1] People Survey 2023 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.