DHL inwestuje w rozwój pracowników. Najnowszy program Upskilling sukcesem firmy

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL eCommerce Polska właśnie zakończył pilotażowy program Upskilling, którego celem było wyszkolenie i podniesienie kwalifikacji osób zainteresowanych pracą w Międzynarodowym Centrum Logistycznym. Biorąc pod uwagę, że rynek pracy w Poznaniu jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w kraju, ze stopą bezrobocia na poziomie 1% (stan na czerwiec 2023 r.), dla firmy kluczowe stało się pozyskanie i rozwijanie kwalifikacji obecnych pracowników, którzy byli gotowi na przeprowadzkę z innych lokalizacji DHL.
Poszukiwanie specjalistów zaczyna się od wewnątrz
- Głównym założeniem upskillingu jest wsparcie pracowników w procesie doskonalenia umiejętności i zdobywania kompetencji dostosowanych do zmieniających się potrzeb organizacji. W przypadku Międzynarodowego Centrum Logistycznego – najbardziej innowacyjnej inwestycji operacyjnej DHL, wymagania względem kompetencji pracowników są szczególne. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie pilotażowej edycji programu tak, by pomóc pracownikom rozwinąć kompetencje w różnych obszarach. MCL DHL to również innowacyjne procesy, nowe technologie, a w konsekwencji – potrzeba zupełnie nowych kompetencji na wielu płaszczyznach. Program Upskilling był skierowany do pracowników na różnych szczeblach, od magazynierów po kierowników,, którzy byli gotowi do relokacji z całego kraju – komentuje Agata Boroń, Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji Wewnętrznej DHL eCommerce Polska.
Przedstawiciele firmy prowadzący projekt przygotowali matrycę pożądanych kompetencji do pracy w Międzynarodowym Centrum Logistycznym, a następnie przeprowadzali rozmowy pogłębiające z kandydatami. Zespół HR zaprojektował rozwiązania szyte na miarę, aby umożliwić pracownikom rozwój. Korzystano z narzędzi First Choice, zwłaszcza dotyczących metodologii mierzenia się z wyzwaniami. Zespół HR współpracował również z działem operacyjnym, w szczególności z lokalnymi terminalami i sortowniami. Dzięki temu uczestnicy programu Upskilling mieli do dyspozycji m.in.: ocenę wymaganych kompetencji, plan rozwoju osobistego i wsparcie przełożonych (stworzono portfolio działań rozwojowych dla menedżerów pierwszej linii), spotkania z managerami MCL i zespołem HR wspierającym proces, sesje szkoleniowe (First Choice, podstawy zarządzania, zarządzanie zmianą, trudne rozmowy z pracownikami, jak dać z siebie wszystko podczas procesu rekrutacji, aktywne słuchanie i inne), sesje coachingowe, zajęcia z języka angielskiego, opiekę mentorską czy wizyty w placówkach za granicą.
W efekcie 30 uczestników awansowało lub zdobyło nowe umiejętności w drodze horyzontalnego rozwoju kariery.
- Obserwujemy również dodatkowe korzyści, takie jak zwiększone zaangażowanie, zmiany w ścieżce kariery osób pracujących na jednym stanowisku przez wiele lat, pielęgnowanie naszej kultury inwestowania w ludzi związanych z DHL, a także awanse wewnętrzne. Program pozwolił nam wyłonić wspaniałych menedżerów i ekspertów wewnątrz organizacji, dzięki czemu nie musimy szukać ich poza organizacją. Tym samym zmniejszamy potencjalne koszty rekrutacji i onboardingu – dodała Agata Boroń.
Z myślą o nowych pracownikach
Nowy program to niejedyne rozwiązanie, w jakie zainwestował DHL eCommerce Polska. Firma nadal wspiera menedżerów i pracowników. Oprócz standardowego onboardingu stworzono programy wprowadzające, które wspierają zdobywanie wiedzy w ciągu pierwszych miesięcy w nowej roli. Lokalne terminale i centra sortowania są wykorzystywane jako bezpieczne miejsca do wdrożeń. Planowane jest również kontynuowanie działań podnoszących kwalifikacje, aby umożliwić wewnętrzne awanse w przyszłości.
Nowa inicjatywa DHL eCommerce Polska to więcej niż tylko pojedyncze programy. Firma kontynuuje wsparcie swoich menedżerów i pracowników na różnych etapach ich kariery. Oprócz standardowego onboardingu stworzono programy wprowadzające, które wspierają zdobywanie wiedzy w ciągu pierwszych miesięcy w nowej roli. Lokalne terminale oraz centra sortowania pełnią funkcję przyjaznych miejsc do praktycznego pozyskiwania i pogłębiania wiedzy. DHL planuje także kontynuację działań edukacyjnych, które mają na celu podniesienie kwalifikacji pracowników, umożliwiając tym samym wewnętrzne awanse w przyszłości.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.