Komunikaty PR

DHL inwestuje w rozwój pracowników. Najnowszy program Upskilling sukcesem firmy

2023-12-22  |  14:38
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

DHL eCommerce Polska właśnie zakończył pilotażowy program Upskilling, którego celem było wyszkolenie i podniesienie kwalifikacji osób zainteresowanych pracą w Międzynarodowym Centrum Logistycznym. Biorąc pod uwagę, że rynek pracy w Poznaniu jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w kraju, ze stopą bezrobocia na poziomie 1% (stan na czerwiec 2023 r.), dla firmy kluczowe stało się pozyskanie i rozwijanie kwalifikacji obecnych pracowników, którzy byli gotowi na przeprowadzkę z innych lokalizacji DHL.

Poszukiwanie specjalistów zaczyna się od wewnątrz

- Głównym założeniem upskillingu jest wsparcie pracowników w procesie doskonalenia umiejętności i zdobywania kompetencji dostosowanych  do zmieniających się potrzeb organizacji. W przypadku Międzynarodowego Centrum Logistycznego – najbardziej innowacyjnej inwestycji operacyjnej DHL, wymagania względem kompetencji pracowników są szczególne. Dlatego też  zdecydowaliśmy się na wdrożenie pilotażowej edycji programu tak, by pomóc pracownikom rozwinąć kompetencje w różnych obszarach. MCL DHL to również innowacyjne procesy, nowe technologie, a w konsekwencji – potrzeba zupełnie nowych kompetencji na wielu płaszczyznach. Program Upskilling był skierowany do pracowników na różnych szczeblach, od magazynierów po kierowników,, którzy byli gotowi do relokacji z całego krajukomentuje Agata Boroń, Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji Wewnętrznej DHL eCommerce Polska.

Przedstawiciele firmy prowadzący projekt przygotowali matrycę pożądanych kompetencji do pracy w Międzynarodowym Centrum Logistycznym, a następnie przeprowadzali rozmowy pogłębiające z kandydatami. Zespół HR zaprojektował rozwiązania szyte na miarę, aby umożliwić pracownikom rozwój. Korzystano z narzędzi First Choice, zwłaszcza dotyczących metodologii mierzenia się z wyzwaniami. Zespół HR współpracował również z działem operacyjnym, w szczególności z lokalnymi terminalami i sortowniami. Dzięki temu uczestnicy programu Upskilling mieli do dyspozycji m.in.: ocenę wymaganych kompetencji, plan rozwoju osobistego i wsparcie przełożonych (stworzono portfolio działań rozwojowych dla menedżerów pierwszej linii), spotkania z managerami MCL i zespołem HR wspierającym proces, sesje szkoleniowe (First Choice, podstawy zarządzania, zarządzanie zmianą, trudne rozmowy z pracownikami, jak dać z siebie wszystko podczas procesu rekrutacji, aktywne słuchanie i inne), sesje coachingowe, zajęcia z języka angielskiego, opiekę mentorską czy wizyty w placówkach za granicą.

W efekcie 30 uczestników awansowało lub zdobyło nowe umiejętności w drodze horyzontalnego rozwoju kariery.

- Obserwujemy również dodatkowe korzyści, takie jak zwiększone zaangażowanie, zmiany w ścieżce kariery osób pracujących na jednym stanowisku przez wiele lat, pielęgnowanie naszej kultury inwestowania w ludzi związanych z DHL, a także awanse wewnętrzne. Program pozwolił nam wyłonić wspaniałych menedżerów i ekspertów wewnątrz organizacji, dzięki czemu nie musimy szukać ich poza organizacją. Tym samym zmniejszamy potencjalne koszty rekrutacji i onboardingudodała Agata Boroń.

Z myślą o nowych pracownikach

Nowy program to niejedyne rozwiązanie, w jakie zainwestował DHL eCommerce Polska. Firma nadal wspiera menedżerów i pracowników. Oprócz standardowego onboardingu stworzono programy wprowadzające, które wspierają zdobywanie wiedzy w ciągu pierwszych miesięcy w nowej roli. Lokalne terminale i centra sortowania są wykorzystywane jako bezpieczne miejsca do wdrożeń. Planowane jest również kontynuowanie działań podnoszących kwalifikacje, aby umożliwić wewnętrzne awanse w przyszłości.

Nowa inicjatywa DHL eCommerce Polska to więcej niż tylko pojedyncze programy. Firma kontynuuje wsparcie swoich menedżerów i pracowników na różnych etapach ich kariery. Oprócz standardowego onboardingu stworzono programy wprowadzające, które wspierają zdobywanie wiedzy w ciągu pierwszych miesięcy w nowej roli. Lokalne terminale oraz centra sortowania pełnią funkcję przyjaznych miejsc do praktycznego pozyskiwania i pogłębiania wiedzy. DHL planuje także kontynuację działań edukacyjnych, które mają na celu podniesienie kwalifikacji pracowników, umożliwiając tym samym wewnętrzne awanse w przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.