Dlaczego opinie o firmie są ważnym czynnikiem podczas poszukiwania pracy?
Szukanie pracy w obecnych czasach to prawdziwe wyzwanie. Choć ofert jest wiele, kandydaci często nie znajdują propozycji spełniających ich potrzeby i oczekiwania. Można też czuć rozczarowanie i rozdźwięk pomiędzy tym, co obiecywano w procesie rekrutacji, a sytuacją po przyjęciu oferty. Dlatego coraz ważniejsze podczas poszukiwania nowej pracy stają się opinie o pracodawcach, które pozwalają zdobyć cenne informacje na temat przyszłego miejsca pracy.
Szukasz pracy? Sprawdź przyszłego szefa!
Fundamentalnym elementem każdego procesu rekrutacyjnego jest weryfikacja kandydatów. Praktyka ta odgrywa ważną rolę w zapewnieniu, że organizacja będzie miała możliwość pozyskania najlepszych spośród wszystkich dostępnych talentów, co przyczynia się do osiągania jej celów i długoterminowego sukcesu.
Skoro pracodawca ma możliwość oceny przyszłego pracownika, to również pracownik powinien poświęcić czas na zapoznanie się z przyszłym szefem przed podjęciem ostatecznej decyzji o zatrudnieniu. Chodzi nie tylko o zdobycie informacji o firmie i oferowanym stanowisku (ta wiedza przyda się podczas rozmowy kwalifikacyjnej), ale również poznanie zdania innych osób o pracy w danym przedsiębiorstwie. Może się bowiem okazać, że to właśnie opinie o pracodawcy staną się jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze miejsca pracy.
Opinie o firmach – wiarygodne źródło informacji o pracodawcach
Kandydaci, którzy starają się o wymarzone stanowisko, coraz częściej sprawdzają w Internecie opinie na temat przedsiębiorstw. Wynika to po części z chęci upewnienia się, że dana organizacja oferuje odpowiednie warunki pracy, a także po prostu z chęci uniknięcia rozczarowań związanych z nową pracą. Sprawdzając opinie o firmach, można znaleźć wiele prawdziwych, realnych informacji o funkcjonowaniu konkretnych przedsiębiorstw. Taka strategia to idealna opcja dla osób rozważnych i takich, które nie chcą zmieniać pracy na gorszą.
Warto dodać, że w popularnych serwisach z opiniami o pracodawcach - takich jak GoWork.pl - pojawiają się wpisy dotyczące nie tylko dużych firm i korporacji, ale także wpływa coraz więcej informacji o mniejszych, działających lokalnie organizacjach. Jeśli interesuje Cię możliwość zatrudnienia w konkretnych miastach, nieocenionym narzędziem będą portale internetowe skupiające ogłoszenia dla poszczególnych regionów. Niektóre z takich portali, takie właśnie serwis GoWork.pl, łączą w sobie sprawdzone i bezpieczne ogłoszenia od pracodawców z recenzjami byłych i obecnych pracowników. Korzystając z platformy, możesz wyszukać np. oferty pracy w Krakowie, a przy okazji dowiedzieć się, czy warto zaufać danej firmie.
Sprawdź opinie o firmie przed przyjęciem oferty
Aby dobrze ocenić przyszłego pracodawcę, warto sprawdzić, jakie doświadczenia mają inni pracownicy. W podejmowaniu decyzji dotyczącej przyszłej pracy niezwykle pomocne mogą być sugestie na temat atmosfery w firmie, podejścia do zatrudnionych oraz możliwości rozwoju zawodowego wewnątrz organizacji.
Pamiętaj, że nie wszystkiego dowiesz się od rekrutera na rozmowie kwalifikacyjnej. Szukaj opinii o firmach, gdzie tylko się da. Wyszukując oferty pracy w Poznaniu na GoWork.pl, postaraj się lepiej poznać pracodawcę, zanim odpowiesz na jego ogłoszenie. Tak samo warto postępować, gdy poszukujesz zajęcia w innych miastach – przeanalizuj ofertę, poczytaj opinie na temat przedsiębiorstwa i dokonaj świadomego wyboru miejsca zatrudnienia. To może być ważny krok w Twojej karierze.
Źródło informacji: Gowork.pl
Materiał promocyjny

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.