Komunikaty PR

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

2025-03-27  |  09:00
Biuro prasowe

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest najniższe w Europie – według badania Gallupa Global Workplace Report 2024 tylko 10% z nich odczuwa satysfakcję z pracy, a wynik ten spadł o 4 p.p. względem 2022 roku. Tymczasem dane pokazują, że inwestycja w Employee Experience przynosi wymierne korzyści dla firm i pracowników: na poziomie całej grupy Pluxee wskaźnik retencji wynosi 90%, a poziom zaangażowania osiągnął 71,2% (Pluxee Annual Report 2024).

 
Praca bez radości? Nie tego potrzebują pracownicy

 

Rynek pracy mierzy się z kryzysem zaangażowania – tylko 10% Polek i Polaków odczuwa satysfakcję z pracy, co jest jednym z najniższych wyników w Europie (Gallup 2024). Jednocześnie 98% pracowników uważa radość za istotny element doświadczenia zawodowego (HRM Institute 2024), co pokazuje, że nie warto bagatelizować znaczenia przyjemności.

Dzień Przyjemności w Pracy to inicjatywa Pluxee Polska, której pierwsza edycja odbyła się 14 lutego 2024 roku. Jest odpowiedzią na potrzebę większej uważności i doceniania w kontekście zawodowym, zgodną z duchem marki Pluxee. To alternatywa dla Walentynek, gdzie zamiast skupiać się na relacjach romantycznych, koncentrują się na budowaniu pozytywnej atmosfery w zespołach, wzmacnianiu relacji zawodowych i tworzeniu przestrzeni do wzajemnego wsparcia poprzez wspólne aktywności i okazje do budującego feedbacku. Jednocześnie proponuje coś więcej niż przypadkowe rozmowy przy ekspresie do kawy. Tym sposobem święto wpisuje się w filozofię marki „przyjemności codzienności” jako element długofalowej strategii HR.

Dzień Przyjemności w Pracy to okazja do tego, by odłożyć na bok codzienny biznesowy rytm i skupić się na tym, co buduje zespół – radości z bycia razem. W tym roku biuro Pluxee zamieniło się w hawajską wyspę pełną kolorów, śmiechu i pozytywnej energii. Zespół mógł uwolnić swoją kreatywność podczas warsztatów robienia lei, czyli naszyjników z kwiatów czy nauki tradycyjnego tańca hula, ale nie tylko! Tego dnia pracownicy grali też w limbo, próbowali pysznych, egzotycznych smaków, robili pamiątkowe zdjęcia w fotobudce, a dzięki technologii VR nurkowali w oceanicznych głębinach. Ważnym punktem Dnia Przyjemności była poczta doceniania – ponad 400 „walentynkowych kartek” z dobrym słowem od współpracowników dla kolegi lub koleżanki, które przypomniały, jak ważne są małe gesty.

Każda z tych aktywności przekłada się na ogólny nastrój i poczucie większej integracji z zespołem, co jest niezwykle istotne, ponieważ aż 69% pracowników angażuje się w pracę bardziej, kiedy czuje wsparcie współpracowników (Enpulse, Zaangażowanie 2024). Tegoroczna edycja po raz kolejny pokazała, że Dzień Przyjemności w Pracy jest wartościową inicjatywą z punktu widzenia wellbeingu. Potwierdzają to zarówno nagroda w konkursie HR Dream Team 2024 za innowacyjne podejście do Employee Experience, jak i wyniki wewnętrznego badania pracowników.

Pluxx01
 
Drobne przyjemności, odczuwalna różnica – co mówią pracownicy?

 

Dane są jednoznaczne: pracownicy potrzebują inicjatyw, które realnie wpływają na ich dobrostan. Wewnętrzne badanie przeprowadzone przez Pluxee przed Dniem Przyjemności w Pracy i po nim pokazuje, że takie wydarzenia przekładają się na samopoczucie i relacje zespołowe.

  • Samopoczucie psychiczne – znacząco wzrosła grupa osób czujących się znakomicie lub raczej dobrze, bo z 40% do 88%.
  • Samopoczucie fizyczne – odsetek osób czujących się źle lub raczej źle zmniejszył się o 27 p.p., z 33% do jedynie 6%.
  • Ogólny nastrój – z 60% do 79% wzrosła liczba osób odczuwających dobry lub raczej dobry nastrój.
  • Poczucie integracji z zespołem – liczba osób odczuwających integrację z zespołem wzrosła z 74% do 92%.

 

To nie tylko symboliczna inicjatywa, ale element strategii HR. Szczęście w pracy nie jest efektem sukcesu, ale jego przyczyną – to pozytywne nastawienie zwiększa produktywność, kreatywność i zaangażowanie pracowników, co pokazuje m.in. Shawn Achor, ekspert w dziedzinie psychologii pozytywnej.

Działania na rzecz poprawy doświadczenia pracowników powinny się stać integralnym elementem strategii biznesowej również z perspektywy ESG – wpływają na dobrostan zespołu, a tym samym na retencję, kulturę organizacji oraz postrzeganie pracodawcy przez kandydatów.

Pluxx02
 
Szczęśliwi pracownicy, silniejsze firmy – jak przyjemność wspiera efektywność

 

Dzień Przyjemności w Pracy jest świadomym działaniem na rzecz integracji, pozytywnej atmosfery i angażowania zespołów. W rzeczywistości, w której pracownicy coraz częściej doświadczają wypalenia zawodowego, a hybrydowy model współpracy utrudnia spontaniczne interakcje, firmy potrzebują rozwiązań, które stworzą przestrzeń do komunikacji i niewymuszonej radości.

W tym roku obchodziliśmy drugą edycję Dnia Przyjemności w Pluxee. To walentynkowe święto pracowników, podczas którego zwiększamy poziom endorfin i powodujemy, że ludzie się śmieją i są szczęśliwsi. Naszym celem jest integracja, budowanie pozytywnej kultury firmy, a tym samym wzmacnianie zaangażowania i wellbeingu. Jestem przekonany, że szczęście i radość sprawiają, że chce nam się bardziej i lepiej wspólnie osiągać cele – tłumaczy Arkadiusz Rochala, Dyrektor Zarządzający Pluxee Polska.

Pluxee wierzy, że firmy, które świadomie dbają o Employee Experience, realnie zyskują – nie tylko budują lojalność i zaangażowanie pracowników, ale także wzmacniają swoją markę pracodawcy. W obliczu wyzwań, z jakimi mierzą się pracodawcy, takimi jak wielopokoleniowość czy wysoki poziom stresu i ryzyko wypalenia zawodowego, warto wprowadzić do kalendarza HR dzień, który promuje docenianie, integrację i codzienne przyjemności. Z tego powodu Pluxee zachęca inne firmy do podjęcia podobnej inicjatywy – bo szczęśliwi pracownicy to nie tylko lepsza atmosfera, ale także większa efektywność i długoterminowy sukces organizacji.

Pluxx03
 
Jak organizacje mogą świętować Dzień Przyjemności?

 

Dzień Przyjemności w Pracy warto dostosować do kultury organizacji, preferencji zespołu i dostępnych zasobów, tym bardziej że 67% pracowników oczekuje od pracodawców większego wsparcia w zakresie wellbeingu (Randstad Workmonitor 2025).

Firmy mogą celebrować ten dzień na różne sposoby – od warsztatów mindfulness i dni bez spotkań po wspólne przerwy na kawę czy rekreację. Warto zainspirować się praktyką Pluxee, czyli pracowniczymi „walentynkami” z wartościowym feedbackiem. Można również postawić na prezenty, np. karty podarunkowe na sprawienie sobie przyjemności, na którą ma się najbardziej ochotę. Najważniejsze, żeby zaangażować w to zespół.

Według raportu Blanchard 2024 organizacje, które inwestują w pozytywną kulturę organizacyjną i employee experience notują o 31% mniejszą absencję. To wyraźny sygnał, że dbałość o dobrostan zespołu przynosi realne korzyści biznesowe. Warto więc traktować Dzień Przyjemności nie jako jednorazowe wydarzenie, ale element długofalowej strategii HR.

Źródło: Pluxee

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Rynek pracy w Polsce 2025: gdzie szukać pracy i jak zwiększyć swoje szanse na sukces? Biuro prasowe
2025-03-24 | 09:00

Rynek pracy w Polsce 2025: gdzie szukać pracy i jak zwiększyć swoje szanse na sukces?

Rynek pracy w Polsce w 2025 roku nie jest już tym samym miejscem, co kilka lat temu. Pandemia, rozwój technologii i zmieniające się oczekiwania pracowników
Praca Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych
2025-02-28 | 11:40

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Michał Solecki, założyciel i właściciel agencji Worksol Group, od lat specjalizuje się w międzynarodowej rekrutacji pracowników tymczasowych. Jego firma, założona
Praca Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG

Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.

Problemy społeczne

Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.