Komunikaty PR

Eksperci poszukiwani od zaraz

2020-04-10  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania akademia ( 0.07 MB )

Mimo natłoku rozmaitych szkoleń, zarówno rozwijających umiejętności miękkie, jak i gwarantujących specjalistyczne certyfikaty, znalezienie wartościowego programu stanowi duże wyzwanie. Każdorazowo przed wdrożeniem szkoleń niezbędne jest przeprowadzenie analizy długofalowego zapotrzebowania firmy. Obecna sytuacja to dobry czas na przeanalizowanie umiejętności pracowników i zastanowienie się nad konkretnymi potrzebami szkoleniowymi, które pozwolą z pełnym potencjałem wrócić do dotychczasowego funkcjonowania zakładu.

–Część firm marnuje pieniądze przez wysyłanie pracowników na szkolenia, z których nic nie wynoszą i do których od samego początku są niechętnie nastawieni. Dlatego tak ważna jest współpraca i wysłuchanie opinii wszystkich stron. Szczególnie młodsze pokolenia są przyzwyczajone do zmiany miejsc pracy i szukania wyzwań zawodowych – takie osoby chętnie skorzystają z możliwości nauki i w realny sposób przyłożą się do rozwoju firmy – mówi Krzysztof Bernaciak,twórca AMB Technic Academy i autor programu szkoleniowego, stworzonego w oparciu o 25-letnie doświadczenie firmy AMB Technic. W organizowanych sesjach skierowanych do firm z branży montażu uczestnicy wykorzystują możliwości jedynego na polskim rynku wysoce specjalistycznego laboratorium.

–W ramach AMB TECHNIC ACADEMY przygotowaliśmy program łączący zajęcia teoretyczne z praktycznymi. Nasze laboratorium znajduje się na miejscu i możemy w każdej chwili do niego przejść, więc maksymalnie wykorzystujemy czas, jaki uczestnicy poświęcają na naukę. Pełen program przedstawia specjalistyczne zagadnienia, potrzebne w zdobyciu pozycji eksperta. Dużą przewagę daje nam budowana przez lata pozycja na rynku – udało nam się stworzyć miejsce wyjątkowe, w którym można zapoznać się z zaawansowaną technologią, niedostępną gdzieindziej w kraju, jednocześnie otrzymując wsparcie specjalistów doświadczonych we wprowadzaniu i wykorzystywaniu nowoczesnych rozwiązań na linii produkcyjnej. Dzięki oddzielnej działalności Akademii pracownicy AMB Technic mogą się wykazać się wiedzą techniczną i sprawdzić w roli mentorów. Również dla nich to wartościowa nauka, pozwalająca w nowy sposób spojrzeć na wykonywany zawód  i lepiej zrozumieć perspektywę klienta.

W procesie przygotowywania planów szkoleniowych ważna jest również rzadko wspominana kwestia – zaufanie do pracownika. Obecnie pracodawcy mierzą się z problemem rekrutacji specjalistów i brakiem osób o odpowiednich kompetencjach, co zwiększa zainteresowanie szkoleniem pracowników i przystosowywaniem ich umiejętności do wymagań firmy. W Polsce w porównaniu do krajów Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych stosunkowo niewielkie kwoty przeznacza się na proces rekrutacji, jednak później zdecydowanie więcej kosztuje przygotowanie pracownika do tego, by podjął się on wszystkich wymaganych od niego zadań. Wiele firm zaczyna pracę nad wdrożeniem kandydata niemal od zera, przez co dodatkowe koszty związane ze szkoleniami w dużej części mogłyby być niemalże rozliczane wraz z kosztami rekrutacji. Dopiero po przejściu angażującego i często wieloletniego procesu firma ma do pełnej dyspozycji pracownika, który jest do niej najlepiej dostosowany. Odejście takiej osoby do konkurencji to duży cios, zarówno finansowy, jak i organizacyjny.

– Dobry pracodawca nie może mieć oporów przed inwestowaniem w umiejętności swoich pracowników. Nie powinny kierować nim obawy, że taka osoba odejdzie od niego, bo dostanie lepszą propozycję pracy. Przeciwnie – to powód do dumy, że odkryło się nowy talent i dało mu szansę rozwoju. Pracownicy, którzy widzą zaangażowanie firmy w ich rozwój, niechętnie zmieniają miejsce zatrudnienia, a ci, którzy się na to decydują, prezentują osobom z zewnątrz pozytywny wizerunek firmy. Budowanie potencjału całej firmy zaczyna się na najniższym jej szczeblu – podsumowuje Marek Bernaciak, założyciel AMB Technic.

 

AMB Technic – polska firma specjalizująca się w technologiach precyzyjnego dozowania płynów montażowych (jak kleje, żywice, smary). Założona w 1995 roku w Kole, obecnie obsługująca klientów m.in. z sektorów produkcji motoryzacyjnej, elektronicznej i urządzeń medycznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.