Komunikaty PR

Home office: jak zorganizować sobie pracę w czasie pandemii?

2020-03-23  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Walczak
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
joanna.walczak|goodonepr.pl| |joanna.walczak|goodonepr.pl
+48 796 996 272
www.goodonepr.pl
Do pobrania Press ( 0.03 MB )

W obecnej sytuacji, gdy mierzymy się z pandemią koronawirusa wyzwaniem staje się nie tylko troska o nasze zdrowie, ale także odpowiednie zorganizowanie się podczas pracy zdalnej. Jak efektywnie pracować z domu i mądrze korzystać z home office?

Dla wielu osób, które do tej pory pracowały wyłącznie w biurze, przestawienie się na pracę z domu może nie należeć do najłatwiejszych zadań. W momencie, gdy dom staje się naszym miejscem pracy, oddzielenie życia prywatnego od zawodowego może stać się problematyczne. Niewłaściwa organizacja pracy oraz brak systematyczności skutkować może zaległościami oraz sprawiać trudności przy wykonaniu powierzonych nam zadań. Poniżej przedstawiamy mini poradnik, który pomoże odpowiednio zorganizować pracę zdalną.

Stwórz swoje tymczasowe miejsce pracy

Zdalne wykonywanie obowiązków służbowych wymaga od nas dyscypliny oraz dobrej organizacji pracy. Właśnie dlatego chcąc efektywniej pracować podczas home office warto odpowiednio przygotować przestrzeń do pracy.  Jak zatem powinno wyglądać nasze domowe biuro? Wszystko zależy od charakteru pracy jaki wykonujemy oraz od naszych indywidualnych potrzeb i upodobań. Należy jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach. – Najważniejsze jest to, aby strefa pracy była wydzielona od reszty naszego mieszkania. Stwórzmy przestrzeń, w której będziemy mogli bez problemu się skupić, a także wykonywać niezbędne obowiązki służbowe. Zadbajmy o swoją wygodę. Zapewnijmy sobie odpowiednie biurko, krzesło oraz dobre oświetlenie. Przygotujmy urządzenia biurowe, które będą niezbędne przy wykonywaniu codziennych zadań. Znajdźmy także miejsce na dokumenty potrzebne do pracy. Wszystkie segregatory i materiały, które wykorzystujemy podczas pracy trzymajmy w miejscu, do którego będziemy mieli łatwy dostęp. Przygotujmy nasze „tymczasowe biuro” tak aby kojarzyło nam się z pracą i wykonywanymi obowiązkami. Odpowiednio nas to zmotywuje i nastroi do realizacji pracowniczych zadań – wyjaśnia Dorota Kobierska trener rozwoju osobistego, coach, psychoterapeuta, właścicielka firmy Personal Effect.

Ustal plan dnia

Podczas pracy zdalnej warto stworzyć plan dnia, wyznaczyć godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz stworzyć listę zadań do wykonania. Równie ważne jest, aby podczas pracy nie rozpraszać się domowymi obowiązkami. – Podczas pracy zdalnej ważna jest nasza samodyscyplina i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Nie łączmy obowiązków pracowniczych z obowiązkami domowymi. Robienie przerwy w pracy, aby np. wytrzeć kurze, pozmywać czy nastawić pranie, nie będzie najlepszym pomysłem. Starajmy zachowywać się tak, jak w ciągu dnia pracy w biurze. Zaczynajmy dzień od stworzenia listy zadań do wykonania, dzięki czemu ustalimy cele i priorytety, a nasza praca będzie bardziej zorganizowana i efektywna. Trzymajmy się wyznaczonych godzin pracy, które obowiązują nas podczas pracy w biurze. Nawet jeśli wykonamy wcześniej wszystkie służbowe obowiązki poświęćmy ten czas na rozwój i zdobycie nowych kompetencji. Poszukajmy szkoleń on-line, platform e-learningowych, podcastów, raportów czy artykułów, które warto przeczytać, aby poszerzyć swoją wiedzę – dodaje Dorota Kobierska. Nawet podczas home office nie możemy zapomnieć o work-life balance. – Pracując zdalnie, pamiętajmy, aby nie przestawić się na tryb pracy 24 godziny na dobę. To, że pracujemy z domu nie oznacza, że musimy pracować non stop. Zachowajmy równowagę między pracą, a życiem osobistym. Po zakończonej pracy zaplanujmy coś przyjemnego, co sprawi, że wypoczniemy i nabierzemy sił na kolejny dzień pracy – wyjaśnia Dorota Kobierska z Personal Effect.

Rozmawiaj z współpracownikami

Praca z domu utrudnia nam bezpośredni kontakt z naszymi współpracownikami, co ogranicza możliwość uczenia się od kolegów i koleżanek, a to znacząco ogranicza nasz rozwój zawodowy. Ponadto „presja” koleżeńska wpływa motywująco, a dla niektórych osób może być niezbędnym czynnikiem do wykonywania efektywniejszej pracy. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zadbali o kontakt z innymi osobami z zespołu, szczególnie tymi, którzy nas motywują, inspirują oraz sprawiają, że mamy dobry nastrój. W tym celu skorzystać możemy z wideokonferencji, chatu czy telefonu. Rozmowy z współpracownikami spowodują, że poczujemy się częścią zespołu. Dodatkowo motywacja do skończenia zadania rośnie, kiedy wiemy, że inni też pracują i angażują się w wykonywane projekty.

Praca zdalna dla wielu osób może być nie lada wyzwaniem. Wymaga dyscypliny i motywacji oraz wprowadzenia kilku zasad ułatwiających efektywne wykonywanie obowiązków służbowych. Zadbajmy o stworzenie komfortowego miejsca pracy, stwórzmy plan dnia oraz trzymajmy się ustalonych godzin pracy. Komunikujmy się z zespołem, inspirujmy się, bądźmy kreatywni oraz wymieniajmy się pomysłami, dzięki czemu łatwiej nam będzie odnaleźć się w nowej sytuacji i efektywnie wykonywać pracę z domu.    

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.