Komunikaty PR

Inkluzywny rynku pracy - rusza program pilotażowy

2024-05-20  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

W Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbyła się konferencja „Różnorodność jako strategia biznesowa. Osoby niepełnosprawne w zespole pracowników”. Wydarzenie, którego organizatorem są: Urząd Pracy miasta stołecznego Warszawy, Business Centre Club oraz Feel Comfort Sp. z o.o. otworzyło  sześciomiesięczny projekt pilotażowy mający na celu zwrócenie uwagi na potencjał osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy, zidentyfikowanie i zniwelowanie rzeczywistych barier w ich zatrudnianiu oraz wsparcie przedsiębiorców we włączaniu osób niepełnosprawnych do zespołu pracowników.


Według danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Polsce żyje około 3,1 mln osób z niepełnosprawnościami. Aż 2.5 mln osób z tej grupy nie pracuje i nie szuka pracy. Mniej niż 7,7% osób z niepełnosprawnościami w wieku produkcyjnym jest aktywnych zawodowo. Aktywizacja tej grupy jest obecnie niezmiernie istotna. W obliczu globalnych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny rynek pracy, który powinien być inkluzywny, jak również problemów niedoboru pracowników i wykorzystanie pełnego potencjału zawodowego tej grupy społecznej - inicjatywy, skierowane do osób niezatrudnionych, posiadających orzeczenie o niepełnosprawności, nabierają coraz większego znaczenia.
Pilotażowy projekt realizowany będzie przy współpracy z wybranymi podmiotami, zrzeszonymi w Business Centre Club. 
- Wiedza na temat barier w zatrudnianiu osób z niepełnosprawnościami nadal jest znikoma. Wciąż brakuje też efektywnej platformy łączącej kandydatów, pracodawców i urzędy pracy. W obliczu rosnącej potrzeby równości i inkluzywności na rynku pracy, konieczna jest szeroka kampania informacyjna i obalenie stereotypów związanych z niepełnosprawnością. Wierzę, że takie projekty przyczynią się do zwiększenia otwartości biznesu na osoby z niepełnosprawnościami na rynku pracy. Dlatego cieszy mnie, że BCC jest parterem tego projektu - mówi Ewa Rzodkiewicz, Dyrektorka Loży Warszawskiej Business Centre Club.
Podczas konferencji poruszono między innymi kwestie takie jak: korzyści finansowe i społeczne związane z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami, a także wyzwania oraz sposoby ich pokonywania.
- Wystąpienia uczestników konferencji pozwalały na zapoznanie się z możliwościami jakie mogą wnieść do aktywizacji osób z niepełnosprawnościami pracodawcy, organizacje pozarządowe, służby zatrudnienia oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Prezentacje dotyczyły praktycznych informacji na temat przygotowania pracodawców do budowy różnorodnych zespołów w pracy, finansowych instrumentów wsparcia a także doświadczeń pracodawców, którzy już osoby z niepełnosprawnościami zatrudniają. Zaprezentowane zostały także wyniki badań i statystyki związane z sytuacją osób niepełnosprawnych na rynku pracy – powiedziała Monika Fedorczuk, Dyrektor Urzędu Pracy m.st. Warszawy.
- W trakcie pandemii firmy zatrudniały pracowników zdalnie. Rekrutacja odbywała się online. Do spotkania na żywo dochodziło po pewnym czasie i okazywało się, że ten nowy, dobry pracownik to osoba z niepełnosprawnością. Gdyby ten pracodawca wiedząc w momencie rekrutacji, że chodzi o osobę z niepełnosprawnością nie zdecydował się na współpracę to by popełnił błąd. Wyciągnijmy wnioski z tego przykładu i nie obawiajmy się zatrudniać – mówił Piotr Cieszewski, Zastępca Dyrektora Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
Bardzo cieszy mnie otwartość osób reprezentujących Warszawski Urząd Pracy do wspólnego działania. Rola instytucji wsparcia rynku pracy zmienia się na naszych oczach. Jako pracodawcy musimy wziąć w tym czynny udział, bo tak naprawdę sami jesteśmy odpowiedzialni za otoczenie wpływające na nasze biznesy. Kształtowanie inkluzyjnych, otwartych na osoby z niepełnosprawnościami środowisk, to jeden z fundamentów projektowania przyszłych miejsc pracy – podsumował Tomasz Szklarski, Prezes Zarządu Feel Comfort Sp. z o.o.
Swoimi doświadczeniami w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych z perspektywy pracodawcy i wieloletniego przedsiębiorcy podzielił się Cezary Gizka, Wiceprezes Business Centre Club, Kanclerz Loży Warszawskiej BCC
- Jednym z najbardziej zaskakujących doświadczeń z początków mojej kariery zawodowej w branży gier, kasyn gry, było zatrudnianie osób niepełnosprawnych na wszystkich de facto stanowiskach w branży rozrywkowej - kasynach i hotelach w Las Vegas. W rozmowach z zarządami kasyn usłyszałem, że skoro wśród klientów jest wielu niepełnosprawnych to dlaczego nie miałoby ich być wśród  pracowników.  W kolejnych latach przenosiłem te doświadczenia z doskonałymi rezultatami do zarządzanych przeze mnie firm, budując zręby tego co dzisiaj nazywamy CSR i ESG. - powiedział Cezary Gizka. 

W panelu dyskusyjnym wzięli udział pracodawcy zatrudniający osoby z niepełnosprawnością: Andrzej Szymonek - Pakar Service; Małgorzata Makowska – Auchan Polska Sp. z o.o., Andrzej Waszkowski - Citytech Sp. z o.o.; Robert Wojniak – Qulineo,  Adam Goździcki Sp.K. oraz Maksymilian Lewandowski - Clever Investment P. S.A.

Kontakt dla mediów:

Agencja Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl
Renata Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.