Komunikaty PR

JAK SKUTECZNIE ZORGANIZOWAĆ PRACĘ ZDALNĄ

2020-03-16  |  14:00
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania HO ( 0.04 MB )

W obliczu ciągle zmieniającej się sytuacji, warto jest zwrócić uwagę, jak wpływa ona na sposób wykonywanej przez nas pracy. Dla wielu osób praca zdalna to rutyna, ale dla niektórych coś nowego, co wymaga wypracowania planu dnia, dotychczas regulowanego przez rytm życia biura.

 

Kilka inspiracji, na co warto zwrócić uwagę przy pracy zdalnej:

 

- Uzgodnienie ze swoim pracodawcą, że będziemy pracować zdalnie, w jakich godzinach będziemy pracować, jakich narzędzi komunikacyjnych będziemy używać (poczty elektronicznej, komunikatorów audio/video).

- Przygotowanie sobie przestrzeni do pracy w domu - miejsce gdzie można rozłożyć komputer, dokumenty papierowe, które sprzyja skupieniu.

- Odcięcie niepotrzebnych boźdzców, żeby jak najlepiej skoncentrować się na zadaniach.

- Opracowanie planu - najlepiej jest uzgodnić konkretne zadania i umówić się kto je robi, na kiedy i w jakiej formie mają być wykonane.

- Wyznaczenie sobie sztywnych godziny, kiedy skupiamy sie tylko na pracy, a kiedy załatwiamy inne sprawy.

 

Praca zdalna to dobre ćwiczenie z samodyscypliny i koncentracji. Dobrze jest starać się nie rozpraszać uwagi na sprawy domowe i urzędowe w godzinach, które wyznaczymy sobie na pracę.

 

Niestety nie wszystkie zadania można wykonywać zdalnie. Jeżeli praca polega na świadczeniu usług dla innych ludzi np. edukacja i zajęcia są odwołane, pracodawca może poprosić pracowników o wykonanie innych zdań zamiast normalnej rutyny, a które wnoszą wartość do firmy np. opracowanie założeń nowego projektu, przygotowanie planów, rozliczeń. Często te czynności nie są wykonywane na bieżąco z powodu braku czasu i można wykorzystać nietypowy okres, w którym sie znaleźliśmy na nadrobienie zaległości.

 

Obecna sytuacja uczy nas uważności, trzymania ręki na pulsie tu i teraz, refleksji nad tym co jest dla nas naprawdę ważne w życiu i w pracy oraz elastyczności. Wszystkie trzy elementy warto ćwiczyć, bo wspierają one nasze dobre samopoczucie zarówno w czasach awaryjnych jak i po unormowaniu sytuacji.

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka Powermeetings.eu, promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

Powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji konferencji i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.