Komunikaty PR

JAK SKUTECZNIE ZORGANIZOWAĆ PRACĘ ZDALNĄ

2020-03-16  |  14:00
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania HO ( 0.04 MB )

W obliczu ciągle zmieniającej się sytuacji, warto jest zwrócić uwagę, jak wpływa ona na sposób wykonywanej przez nas pracy. Dla wielu osób praca zdalna to rutyna, ale dla niektórych coś nowego, co wymaga wypracowania planu dnia, dotychczas regulowanego przez rytm życia biura.

 

Kilka inspiracji, na co warto zwrócić uwagę przy pracy zdalnej:

 

- Uzgodnienie ze swoim pracodawcą, że będziemy pracować zdalnie, w jakich godzinach będziemy pracować, jakich narzędzi komunikacyjnych będziemy używać (poczty elektronicznej, komunikatorów audio/video).

- Przygotowanie sobie przestrzeni do pracy w domu - miejsce gdzie można rozłożyć komputer, dokumenty papierowe, które sprzyja skupieniu.

- Odcięcie niepotrzebnych boźdzców, żeby jak najlepiej skoncentrować się na zadaniach.

- Opracowanie planu - najlepiej jest uzgodnić konkretne zadania i umówić się kto je robi, na kiedy i w jakiej formie mają być wykonane.

- Wyznaczenie sobie sztywnych godziny, kiedy skupiamy sie tylko na pracy, a kiedy załatwiamy inne sprawy.

 

Praca zdalna to dobre ćwiczenie z samodyscypliny i koncentracji. Dobrze jest starać się nie rozpraszać uwagi na sprawy domowe i urzędowe w godzinach, które wyznaczymy sobie na pracę.

 

Niestety nie wszystkie zadania można wykonywać zdalnie. Jeżeli praca polega na świadczeniu usług dla innych ludzi np. edukacja i zajęcia są odwołane, pracodawca może poprosić pracowników o wykonanie innych zdań zamiast normalnej rutyny, a które wnoszą wartość do firmy np. opracowanie założeń nowego projektu, przygotowanie planów, rozliczeń. Często te czynności nie są wykonywane na bieżąco z powodu braku czasu i można wykorzystać nietypowy okres, w którym sie znaleźliśmy na nadrobienie zaległości.

 

Obecna sytuacja uczy nas uważności, trzymania ręki na pulsie tu i teraz, refleksji nad tym co jest dla nas naprawdę ważne w życiu i w pracy oraz elastyczności. Wszystkie trzy elementy warto ćwiczyć, bo wspierają one nasze dobre samopoczucie zarówno w czasach awaryjnych jak i po unormowaniu sytuacji.

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka Powermeetings.eu, promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

Powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji konferencji i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland Biuro prasowe
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.