Komunikaty PR

Jak skutecznie znaleźć pracę, nie mając doświadczenia w danej branży?

2021-11-29  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

W jaki sposób znaleźć satysfakcjonującą pracę bez wysyłania tygodniami setek CV, nawet gdy nie ma się doświadczenia w danej branży? To może być bardzo trudne albo proste i łatwo osiągalne, jeśli kandydaci zastosują się do jednej z trzech taktyk sprawdzonych przez doświadczonych ekspertów ds. rekrutacji i trenerów biznesu.

Pandemia wszystkim pokrzyżowała plany. Znaleźć wymarzoną pracę nie było łatwo przed COVID-19, teraz jest znacznie gorzej. Wiele osób straciło pracę, wiele firm zredukowało zatrudnienie i nie szuka nowych kandydatów, dużo pracowników musiało się przebranżowić, bo pandemia dotknęła ich sektory. Jak zatem znaleźć dobrą pracę obecnie - w czasach kryzysu, nawet wtedy, gdy nie ma się doświadczenia?

- Każdy może zwiększyć swoją skuteczność na rynku pracy i znaleźć pracę, która da mu satysfakcję, odpowiednie wynagrodzenie i motywację do rozwoju zawodowego i osobistego. Warto wykorzystać sprawdzone i rekomendowane przez ekspertów taktyki, które ułatwią proces poszukiwania pracy. Przede wszystkim kandydat musi określić swoje umiejętności, które w 100% może wykorzystać w pracy, o którą się stara. Po drugie konieczne jest przygotowanie skutecznego CV, a po trzecie poznanie sposobów na zwiększenie swojej szansy na rynku pracy - mówi Marta Woźny-Tomczak, trener biznesu i ekspert ds. HR, która w lutym br. znalazła się na 9. miejscu na liście 25 Mistrzyń LinkedIn w Polsce w magazynie Forbes Women. - Te wszystkie punkty omawiamy szczegółowo podczas bezpłatnych webinarów dostępnych dla wszystkich zainteresowanych. Najbliższy odbędzie się w czwartek 2 grudnia o godz. 10.15. Można się zapisać poprzez stronę https://www.personia.pl/. Serdecznie zapraszam - dodaje Anna Czurak, trener biznesu i doradca kariery, z której porad dotyczących kreowania swojej ścieżki kariery i rozwoju zawodowego skorzystało w ostatnim roku ponad 5 000 osób.

 TRZY TAKTYKI NA SKUTECZNE ZNALEZIENIE SATYSFAKCJONUJĄCEJ PRACY:

  1. Określ swoje umiejętności, które w 100% możesz wykorzystać w pracy, niezależnie od specyfiki danej branży – warto zadać sobie pytania: W czym się czuję dobrze? Co lubię robić? Jakie moje cechy charakteru pomogą mi w tej firmie? Dlaczego nadaję się do tej pracy? Im więcej pozytywów znajdziesz, tym pewniej będziesz się czuć podczas rozmowy rekrutacyjnej. Zapytaj innych, co jest twoją mocną stroną, a co słabą, byś był świadomy / świadoma swych plusów i minusów. Co więcej, z cech „negatywnych”, takich jakich bycie upartym, można zrobić atut.
  2. Opracuj skuteczne CV - zarówno wtedy, gdy masz wieloletnie doświadczenie, jak i wtedy, gdy nie masz doświadczenia w konkretnej branży - aby to zrobić, wyróżnij CV grafiką i dostosuj ją do danej branży. Ludzie są wzrokowcami i grafiki lub zdjęcia są skuteczną metodą na przyciągnięcie uwagi potencjalnego pracodawcy. Dopasuj także CV do konkretnego ogłoszenia. Nigdy nie wysyłaj szablonowego i ogólnego CV, gdyż to spowoduje, że twoje CV nie będzie się niczym wyróżniać na tle innych. Dodatkowo, wysyłając sprofilowane CV, pracodawca będzie wiedział, że zależy ci na tej pracy i jesteś zaangażowany w proces rekrutacji.
  3. Działaj w taki sposób, aby zwiększyć swoją szansę na rynku pracy, a nie czekać na decyzję rekrutera - przede wszystkim wyszukaj firmy, w których chcesz pracować i wyślij CV bezpośrednio, nawet jeśli aktualnie firma nie poszukuje nowych pracowników. Pracodawca może się do ciebie odezwać nawet po kilku miesiącach, gdy będzie potrzebować kogoś takiego jak ty. Ponadto stwórz swój profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystaj możliwości tego zasięgowego portalu. Warto wykorzystać wszelkie metody szukania pracy, a wiele liczących się na rynku firm szuka pracowników właśnie poprzez LinkedIn. Są tam obecni także rekruterzy firm HR, dla których twoje CV może okazać się bardzo interesujące.

 

Marta Woźny-Tomczak - trener biznesu. Doradca biznesowy. Prezes zarządu firmy rekrutacyjno-szkoleniowej Personia https://www.personia.pl/. W lutym 2021 roku znalazła się w Magazynie Forbes Women na liście 25 Mistrzyń LinkedIn w Polsce. Rozpoznawalny ekspert w dziedzinie HR, biznesu, przedsiębiorczości i sprzedaży. Jako mówca inspiracyjny występowała na scenie m.in. z takimi ekspertami jak, Jakub B. Bączek, Marek Kamiński, Szymon Hołownia. Od 14 lat z powodzeniem rozwija obszar kompetencyjny pracowników firm poprzez prowadzone szkolenia i rekrutacje. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategicznego rozwoju ich firm i talentów.

Jest autorką książek "Własny Biznes. Jak dojść do sukcesu?" oraz "Jak zmotywować się do regularnego biegania? Poradnik dla zapracowanych". Prowadzi jedyny w Polsce blog o przedsiębiorczości (www.JPWF.pl), pisany z punktu widzenia eksperta mającego wiedzę zarówno biznesową, jak i HR-ową.

 

Anna Czurak - doradca kariery i Manager Działu Rekrutacji w firmie rekrutacyjno-szkoleniowej PERSONIA. Tylko w ostatnim roku ponad 5 000 pracowników skorzystało z jej porad dotyczących kreowania swojej ścieżki kariery i rozwoju zawodowego. Podczas konsultacji daje wskazówki, w jaki sposób efektywnie szukać pracy oraz przygotowuje kandydatów do rozmów rekrutacyjnych. Opracowuje skuteczne CV, które zwiększają szanse na zdobycie wymarzonej pracy. Do tej pory poprowadziła setki Diagnoz Potencjału, dzięki którym pomogła pracownikom i osobom szukających swojej drogi zawodowej odkryć ich talenty oraz wskazać, jakie zadania i stanowiska pracy będą dla nich satysfakcjonujące. Jako headhunter do tej pory samodzielnie przeprowadziła ponad 100 projektów rekrutacyjnych.

Występuje na konferencjach branżowych i pisze publikacje na tematy związane z doradztwem zawodowym, rekrutacjami, budowaniem marki pracodawcy (Employer Branding), zarządzania talentami.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.