Komunikaty PR

Jak szukamy pracy w Internecie w dobie pandemii koronawirusa?

2020-05-21  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maria Fałatowicz
Adzuna

40 Vanston Pl, Fulham
SW6 1AX Londyn
mariaf|adzuna.com| |mariaf|adzuna.com
+44 2081917582
www.adzuna.pl
Do pobrania Raport ( 0.24 MB )
  • W kwietniu najczęściej wyszukiwanym w Internecie kryterium ofert pracy była możliwość pracy zdalnej. Oferty pracy zdalnej cieszyły się największą popularnością, na rzecz bardziej tradycyjnych zawodów (np. kierowcy).
  • Od początku roku do kwietnia wzrosła średnia wieku osób szukających pracy za pośrednictwem Internetu. W kwietniu aż o 6% wzrósł udział osób w wieku 35+, w tym o 2% osób 65+. Spadła nieznacznie aktywność internautów z grupy wiekowej 18-34

Adzuna indeksuje i udostępnia w formie wyszukiwarki oferty pracy publikowane codziennie na ponad 250 stronach, takich jak tablice z ogłoszeniami, portale pracy, portale rekrutacyjne, agencje zatrudnienia, serwisy typu ATS, oraz strony karier pracodawców.

Na podstawie obserwacji ilości indeksowanych w serwisie ofert pracy i tysięcy odwiedzających go codziennie internautów Adzuna przedstawia obraz rynku pracy i rynku kandydatów w okresie pandemii.

Serwis przeanalizował frazy kluczowe, po których osoby w styczniu i w kwietniu szukały pracy w serwisie oraz ich wiek (udział danych grup wiekowych), aby zobaczyć, jak zmienił się obraz internetowego kandydat o pracę oraz jego preferencje, po pierwszym pełnym miesiącu po ogłoszeniu pandemii wirusa.

Wyszukiwanie: Jak zmieniły się preferencje osób szukających pracy przez Internet?

W kwietniu stronę Adzuna odwiedziło o 2% mniej osób niż w styczniu. Niewielki spadek przypadał na czas Świąt Wielkanocnych.

W styczniu najczęściej stronę Adzuna odwiedzały osoby, które szukały pracy jako kierowca (i kierowca autobusu), programista (developer), tester oprogramowania, psycholog.

Porównując te dane na koniec kwietnia widzimy, że tak jak w przypadku branży IT ilość i zainteresowanie osób szukających pracy przez Adzuna nie uległa znacznej zmianie, to już w przypadku innych grup zawodowych widać zmiany w zachowaniu się internautów i popularności ofert.

Niezależnie od branży na pierwsze miejsce w kwietniu spośród najczęściej szukanych ofert, wysunęło się kryterium „praca zdalna”. W kwietniu internauci najczęściej szukali ofert pracy zdalnej (pracy z domu), nie tylko w kategorii IT. Zaraz na drugim miejscu największym zainteresowaniem cieszyły się oferty związane z marketingiem. Tu warto nadmienić, że z raportu Adzuna z drugiej połowy kwietnia wynika, że to właśnie branża PR i marketing, po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią, zaliczyła największy spadek w ilości publikowanych w Internecie (i zebranych na Adzuna.pl) wakatów.

Demografia: Jak zmienił się przekrój wieku osób szukających pracy przez Internet?

Adzuna przyjrzała się też danym demograficznym, czyli wiekowi osób szukających pracy przez Internet w styczniu i w kwietniu br.

Osobami, które najliczniej szukały pracy za pośrednictwem internetowej wyszukiwarki ofert Adzuna w obu analizowanych miesiącach, były osoby między 18-34 rokiem życia. Jednak w kwietniu można było zauważyć nieznaczny spadek w aktywności osób w wieku 18-24 w ogólnym stosunku

Osoby w wieku 25-34 stanowiły w kwietniu 36% wszystkich odwiedzających stronę, a to aż o 5% mniej niż w styczniu.

Przekrój demograficzny osób szukających pracy za pośrednictwem serwisu Adzuna w kwietniu przesunął się na korzyść osób z grup wiekowych 35+. Udział osób z grupy wiekowej 35-44, oraz 65+ zwiększył się w stosunku do stycznia o 2%. W sumie w kwietniu, na Adzuna udział osób szukających o pracy z grupy wiekowej 35-65+ był aż o 6% większy niż w styczniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adzuna
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Pracujący rodzic? O co tyle szumu… Biuro prasowe
2024-08-21 | 12:05

Pracujący rodzic? O co tyle szumu…

Pracujący rodzice to wbrew pozorom bardzo liczna grupa. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego można oszacować, że stanowią oni około 1/3 wszystkich pracujących
Praca Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli
2024-08-20 | 12:34

Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli

Blisko połowa pracujących Polaków doświadcza wypalenia zawodowego, a niemal 30 proc. czuje się przepracowanych. Jednocześnie po pracy średnio 2 godziny i 15 minut przeznaczają na
Praca 6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie
2024-08-20 | 09:45

6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie

70% Polaków w okresie od czerwca do sierpnia planowało urlop – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. Koniec wakacyjnego wyjazdu dla większości osób oznacza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.