Komunikaty PR

Jak szukamy pracy w Internecie w dobie pandemii koronawirusa?

2020-05-21  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maria Fałatowicz
Adzuna

40 Vanston Pl, Fulham
SW6 1AX Londyn
mariaf|adzuna.com| |mariaf|adzuna.com
+44 2081917582
www.adzuna.pl
Do pobrania Raport ( 0.24 MB )
  • W kwietniu najczęściej wyszukiwanym w Internecie kryterium ofert pracy była możliwość pracy zdalnej. Oferty pracy zdalnej cieszyły się największą popularnością, na rzecz bardziej tradycyjnych zawodów (np. kierowcy).
  • Od początku roku do kwietnia wzrosła średnia wieku osób szukających pracy za pośrednictwem Internetu. W kwietniu aż o 6% wzrósł udział osób w wieku 35+, w tym o 2% osób 65+. Spadła nieznacznie aktywność internautów z grupy wiekowej 18-34

Adzuna indeksuje i udostępnia w formie wyszukiwarki oferty pracy publikowane codziennie na ponad 250 stronach, takich jak tablice z ogłoszeniami, portale pracy, portale rekrutacyjne, agencje zatrudnienia, serwisy typu ATS, oraz strony karier pracodawców.

Na podstawie obserwacji ilości indeksowanych w serwisie ofert pracy i tysięcy odwiedzających go codziennie internautów Adzuna przedstawia obraz rynku pracy i rynku kandydatów w okresie pandemii.

Serwis przeanalizował frazy kluczowe, po których osoby w styczniu i w kwietniu szukały pracy w serwisie oraz ich wiek (udział danych grup wiekowych), aby zobaczyć, jak zmienił się obraz internetowego kandydat o pracę oraz jego preferencje, po pierwszym pełnym miesiącu po ogłoszeniu pandemii wirusa.

Wyszukiwanie: Jak zmieniły się preferencje osób szukających pracy przez Internet?

W kwietniu stronę Adzuna odwiedziło o 2% mniej osób niż w styczniu. Niewielki spadek przypadał na czas Świąt Wielkanocnych.

W styczniu najczęściej stronę Adzuna odwiedzały osoby, które szukały pracy jako kierowca (i kierowca autobusu), programista (developer), tester oprogramowania, psycholog.

Porównując te dane na koniec kwietnia widzimy, że tak jak w przypadku branży IT ilość i zainteresowanie osób szukających pracy przez Adzuna nie uległa znacznej zmianie, to już w przypadku innych grup zawodowych widać zmiany w zachowaniu się internautów i popularności ofert.

Niezależnie od branży na pierwsze miejsce w kwietniu spośród najczęściej szukanych ofert, wysunęło się kryterium „praca zdalna”. W kwietniu internauci najczęściej szukali ofert pracy zdalnej (pracy z domu), nie tylko w kategorii IT. Zaraz na drugim miejscu największym zainteresowaniem cieszyły się oferty związane z marketingiem. Tu warto nadmienić, że z raportu Adzuna z drugiej połowy kwietnia wynika, że to właśnie branża PR i marketing, po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią, zaliczyła największy spadek w ilości publikowanych w Internecie (i zebranych na Adzuna.pl) wakatów.

Demografia: Jak zmienił się przekrój wieku osób szukających pracy przez Internet?

Adzuna przyjrzała się też danym demograficznym, czyli wiekowi osób szukających pracy przez Internet w styczniu i w kwietniu br.

Osobami, które najliczniej szukały pracy za pośrednictwem internetowej wyszukiwarki ofert Adzuna w obu analizowanych miesiącach, były osoby między 18-34 rokiem życia. Jednak w kwietniu można było zauważyć nieznaczny spadek w aktywności osób w wieku 18-24 w ogólnym stosunku

Osoby w wieku 25-34 stanowiły w kwietniu 36% wszystkich odwiedzających stronę, a to aż o 5% mniej niż w styczniu.

Przekrój demograficzny osób szukających pracy za pośrednictwem serwisu Adzuna w kwietniu przesunął się na korzyść osób z grup wiekowych 35+. Udział osób z grupy wiekowej 35-44, oraz 65+ zwiększył się w stosunku do stycznia o 2%. W sumie w kwietniu, na Adzuna udział osób szukających o pracy z grupy wiekowej 35-65+ był aż o 6% większy niż w styczniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adzuna
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.