Jak szukamy pracy w Internecie w dobie pandemii koronawirusa?

Maria Fałatowicz
Adzuna
40 Vanston Pl, Fulham
SW6 1AX Londyn
mariaf|adzuna.com| |mariaf|adzuna.com
+44 2081917582
www.adzuna.pl
- W kwietniu najczęściej wyszukiwanym w Internecie kryterium ofert pracy była możliwość pracy zdalnej. Oferty pracy zdalnej cieszyły się największą popularnością, na rzecz bardziej tradycyjnych zawodów (np. kierowcy).
- Od początku roku do kwietnia wzrosła średnia wieku osób szukających pracy za pośrednictwem Internetu. W kwietniu aż o 6% wzrósł udział osób w wieku 35+, w tym o 2% osób 65+. Spadła nieznacznie aktywność internautów z grupy wiekowej 18-34
Adzuna indeksuje i udostępnia w formie wyszukiwarki oferty pracy publikowane codziennie na ponad 250 stronach, takich jak tablice z ogłoszeniami, portale pracy, portale rekrutacyjne, agencje zatrudnienia, serwisy typu ATS, oraz strony karier pracodawców.
Na podstawie obserwacji ilości indeksowanych w serwisie ofert pracy i tysięcy odwiedzających go codziennie internautów Adzuna przedstawia obraz rynku pracy i rynku kandydatów w okresie pandemii.
Serwis przeanalizował frazy kluczowe, po których osoby w styczniu i w kwietniu szukały pracy w serwisie oraz ich wiek (udział danych grup wiekowych), aby zobaczyć, jak zmienił się obraz internetowego kandydat o pracę oraz jego preferencje, po pierwszym pełnym miesiącu po ogłoszeniu pandemii wirusa.
Wyszukiwanie: Jak zmieniły się preferencje osób szukających pracy przez Internet?
W kwietniu stronę Adzuna odwiedziło o 2% mniej osób niż w styczniu. Niewielki spadek przypadał na czas Świąt Wielkanocnych.
W styczniu najczęściej stronę Adzuna odwiedzały osoby, które szukały pracy jako kierowca (i kierowca autobusu), programista (developer), tester oprogramowania, psycholog.
Porównując te dane na koniec kwietnia widzimy, że tak jak w przypadku branży IT ilość i zainteresowanie osób szukających pracy przez Adzuna nie uległa znacznej zmianie, to już w przypadku innych grup zawodowych widać zmiany w zachowaniu się internautów i popularności ofert.
Niezależnie od branży na pierwsze miejsce w kwietniu spośród najczęściej szukanych ofert, wysunęło się kryterium „praca zdalna”. W kwietniu internauci najczęściej szukali ofert pracy zdalnej (pracy z domu), nie tylko w kategorii IT. Zaraz na drugim miejscu największym zainteresowaniem cieszyły się oferty związane z marketingiem. Tu warto nadmienić, że z raportu Adzuna z drugiej połowy kwietnia wynika, że to właśnie branża PR i marketing, po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią, zaliczyła największy spadek w ilości publikowanych w Internecie (i zebranych na Adzuna.pl) wakatów.
Demografia: Jak zmienił się przekrój wieku osób szukających pracy przez Internet?
Adzuna przyjrzała się też danym demograficznym, czyli wiekowi osób szukających pracy przez Internet w styczniu i w kwietniu br.
Osobami, które najliczniej szukały pracy za pośrednictwem internetowej wyszukiwarki ofert Adzuna w obu analizowanych miesiącach, były osoby między 18-34 rokiem życia. Jednak w kwietniu można było zauważyć nieznaczny spadek w aktywności osób w wieku 18-24 w ogólnym stosunku
Osoby w wieku 25-34 stanowiły w kwietniu 36% wszystkich odwiedzających stronę, a to aż o 5% mniej niż w styczniu.
Przekrój demograficzny osób szukających pracy za pośrednictwem serwisu Adzuna w kwietniu przesunął się na korzyść osób z grup wiekowych 35+. Udział osób z grupy wiekowej 35-44, oraz 65+ zwiększył się w stosunku do stycznia o 2%. W sumie w kwietniu, na Adzuna udział osób szukających o pracy z grupy wiekowej 35-65+ był aż o 6% większy niż w styczniu.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.