Komunikaty PR

Kinnarps zaprasza do zabawy - Jakim jesteś typem pracownika zdalnego?

2020-04-17  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Krawsz
Kinnarps Polska

ul. Puławska 354/356
02-819 Warszawa
aleksandra.krawsz|kinnarps.pl| |aleksandra.krawsz|kinnarps.pl
+48 22 314 64 70
www.kinnarps.pl
Do pobrania Quiz ( 0.02 MB )

Zachęcamy, aby w formie zabawnego quizu zadać sobie i swoim współpracownikom z rozproszonych zespołów pytania, jak nam się pracuje w domu? Co nam pomaga, a co rozprasza? Czy home office to nasze naturalne środowisko? Czy raczej nie możemy się już doczekać powrotu do biur?

W latach 2008- 2009 r. prof. Jeremy Myerson oraz Caterine Green w projekcie badawczym Przestrzeń dla myśli (Space for Thought), analizowali nowe sposoby pracy w biurze, biorąc pod uwagę, jako kryterium różnicujące mobilność pracowników wiedzy. Myerson i Green zidentyfikowali wówczas 4 typy, które doskonale ilustrują różnorodność naszych wzorców pracy: kotwice (The Anchors), łączników (The Connectors), zbieraczy (The Gatherers) oraz żeglarzy* (The Navigators).

Jak łatwo się domyślić kotwice preferują pracę w stałych miejscach i stałą rutynę dnia, łącznicy przy swoich stanowiska pracy spędzają połowę czasu, a reszta dnia upływa im na wymianie informacji. Zbieracze pracują przeważnie poza biurem, dlatego w miejscu pracy mogą korzystać z miejsc współdzielonych, a żeglarze, znajdują się przeważnie w terenie i tylko raz na pewien zjawiają się w biurze.

Ponieważ w każdej organizacji występują różne style pracy i zarządzania, to uniwersalne rozwiązanie przestrzeni biura nie istnieje. Dlatego Kinnarps zazwyczaj we współpracy z klientami analizuje te kwestie, aby proponowany podział funkcjonalny przestrzeni oraz umeblowanie i aranżacja biura wspomagały organizacje w uzyskaniu przewag rynkowych. Tę metodologię nazywamy Next Office®.

Dziś, gdy z perspektywy naszych biur, większość z nas stała się żeglarzami, przyszedł nam do głowy pomysł, aby przyjrzeć się naszemu stylowi pracy w domu. Dlatego opracowaliśmy quiz, w którym zidentyfikowaliśmy 5 typów pracowników zdalnych: Zadowolony Rezydent, Pomysłowy Marzyciel, Mistrz Improwizacji, Komunikacyjny Prymus i Wędrowny Nomad. Zachęcamy, aby w formie zabawy zadać sobie i swoim kolegom z rozproszonych zespołów całkiem serio pytania, w jaki sposób pracujemy w domu? Co nam pomaga, a co nas rozprasza?

Z pewnością wiele osób, czuje się znakomicie w warunkach domowego biura, ale są również tacy, którzy cierpią na niedostatek kontaktów społecznych lub trudno im pogodzić wymagania życia rodzinnego i zawodowego. Czy home office to nasze naturalne środowisko? Czy raczej nie możemy się już doczekać powrotu do biur? I jak też będą one wówczas wyglądały?

A Wy, do której grupy należycie? Sprawdźcie na: https://www.kinnarps.pl/wiedza/style-pracy-w-domu/

 

*tłumaczenia za: K. J. Dudek, Koniec ery calvadosu, 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości Biuro prasowe
2024-05-09 | 15:08

Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości

Legalność pobytu obywateli Ukrainy w Polsce ma zostać przedłużona do 30 września 2025 roku. Jednak zdaniem ekspertów to za mało, aby powstrzymać odpływ pracowników z naszego
Praca Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność
2024-05-09 | 12:00

Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność

Budowa aktywnej społeczności wciąż spędza sen z powiek operatorom centrów biurowych, tymczasem nieszablonowe i konsekwentnie realizowane działania prowadzą do sukcesu. Właśnie
Praca Jak stworzyć wartościowe środowisko pracy?
2024-05-08 | 10:46

Jak stworzyć wartościowe środowisko pracy?

Co zrobić by pracownicy byli lojalni? Jak zapewnić im najlepsze employee journey? Przede wszystkim zadbać o atmosferę panującą w firmie – to jeden z kluczowych elementów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.