Komunikaty PR

Kluczowa rola agencji pracy w sezonie wakacyjnym

2024-07-05  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Agencje pracy tymczasowej w sezonie letnim odgrywają kluczową rolę w sterowaniu ruchem 
na rynku pracy wobec zwiększonego zapotrzebowania na pracowników w różnych branżach. Dzięki ich wsparciu, przedsiębiorcy znajdują rozwiązania na problemy z organizacją pracy związane z urlopami, demotywacją pracowników, spadkiem efektywności czy wzmożoną produkcją.

Sezon wakacyjny to z pewnością ożywienie dla branży – mówi Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu 
w HR Quality.  Czas urlopowy wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami dla przedsiębiorców, które w zależności od branży dotyczą między innymi zwiększonej liczby zamówień, większego zapotrzebowania na usługi, czy tzw. szczytów produkcyjnych w branży rolno-spożywczej. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem na te problemy jest dostęp do dodatkowych zasobów pracowniczych na wypadek braków kadrowych lub niespodziewanego wzrostu zamówień. Te zasoby zapewniają właśnie agencje pracy – tym bardziej potrzebne w sytuacji, w której zmagamy się ze zmniejszeniem liczby chętnych do pracy sezonowej. Agencje dwoją się zatem i troją, by ściągnąć ludzi ze Wschodu Europy lub z Azji i w ten sposób zapełniać luki.

Brak pracowników dotyka przede wszystkim rolnictwa i gastronomii, jednak zauważalny jest również w innych sektorach gospodarki. Powodem takiego stanu rzeczy jest nie tylko odpływ pracowników z Ukrainy, którzy stanowili znaczną część sezonowej siły roboczej w Polsce, ale także zmieniające się podejście pracowników ze Wschodu, którzy wybierają lepiej płatne oferty poza Polską. Pomimo tych wyzwań, nadal można jednak obserwować zwiększenie zainteresowania obcokrajowców pracą w Polsce w okresie wakacyjnym i nie tylko.  Jak podaje GUS, w ubiegłym roku do pracy przyjechało ponad milion cudzoziemców, co stanowiło ok. 6.6% ich udziału w ogóle zatrudnionych sezonowo. 

Na polskim rynku obecnie działa blisko 9 tysięcy agencji pracy, jest więc ogromna konkurencja, 
w ramach której każdy chce się czymś wyróżnić. Warto jednak wiedzieć, że zaledwie 5% agencji prowadzi skuteczne działania, a jeszcze mniejszy procent tych firm to firmy o zasięgu ogólnokrajowym. Wiele agencji zostało założonych pod wpływem zapotrzebowania rynku na pracowników i to przez osoby, które nie miały nigdy nic wspólnego z branżą HR. 


Duża konkurencja na polskim rynku pracy paradoksalnie pomaga firmom, które dbają o jakość 
i rzetelność oferowanych usług
- mówi Andrzej Stec, Dyrektor Zarządzający w HR Quality.  Pracodawcy doceniają jakość, którą oferuje dana agencja, mądrze poukładane procesy sprzedaży, rekrutacji 
i operacji, a także dodatkowe usługi z zakresu szeroko pojętego doradztwa personalnego, 
jak np. optymalizację PFRON, aktywizację zawodową osób z orzeczeniem o niepełnosprawności, usługi rekrutacji typu direct search czy executive search. 

Zdaniem ekspertów HR Quality rynek pracy w Polsce w obecnych czasach rozwija się niezwykle dynamicznie, ale jest też pełen nowych wyzwań związanych choćby z konfliktem w Ukrainie. Jak podaje Rzeczpospolita, pomimo spowolnienia, to nie spadek popytu na pracowników, lecz ich deficyt jest teraz głównym problemem usług HR. Branża się obawia, że oczekiwane ożywienie w gospodarce dodatkowo nasili ten problem.

Na pewno bardzo zmienia się rynek pracownika w Polsce – stwierdza Andrzej Stec. Obecnie młodych ludzi coraz mniej przekonują pieniądze. Więcej z kolei wymagają od pracodawców w Polsce propozycji, które zainspirują ich do współpracy z potencjalną firmą. Dlatego musimy wychodzić coraz szerzej jako agencja pracy poza granice Polski w poszukiwaniu pracowników na Wschodzie Europy czy Azji. Mówimy tu jednak o prostszych pracach produkcyjnych, nie wymagających często specjalistycznych kwalifikacji.

Jako pracodawcy musimy się dostosować do mentalności młodych Polaków i najpierw zapoznać się 
z ich oczekiwaniami wobec zadań jakie się im powierzy pamiętając jednocześnie o tym, 
aby zainspirować ich do działania i przy tym mocno podkreślić ważność ich ról w naszych organizacjach. Brzmi to bardzo patetycznie, ale czasy się zmieniają i trzeba iść z ich duchem
– dodaje Łukasz Gwizdała, członek Zarządu w HR Quality.

 


Agencja Pracy HR Quality Polska Sp. z o.o. Sp. k. to firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, świadczącą kompleksowe usługi z branży HR. W swej działalności kieruje się wartościami w dążeniu do kreowania stabilnego środowiska biznesowego i budowania trwałych relacje opartych na zaufaniu i wartościach. HR Quality to przede wszystkim – wyjątkowi ludzie, pełni pasji i zaangażowania, którzy codziennie promują wartości i ideały społecznej odpowiedzialności biznesu. To oni tworzą unikalny klimat organizacyjny i sprawiają, że firma odnosi sukces.

Kontakt do mediów:
Karina Grygielska, Agencja Face It, e-mail: k.grygielska@agencjafaceit.pl, tel. +48 510 139 575

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań
Praca Rośnie czarny rynek zatrudnienia cudzoziemców
2024-06-28 | 11:30

Rośnie czarny rynek zatrudnienia cudzoziemców

W Polsce na ogromną skalę rośnie czarny rynek zatrudnienia cudzoziemców, który realnie zagraża konkurencyjności przedsiębiorców legalnie prowadzącym działalność
Praca Niedobór pracowników sezonowych w Polsce – wyzwania i perspektywy
2024-06-27 | 01:00

Niedobór pracowników sezonowych w Polsce – wyzwania i perspektywy

Polska stoi w obliczu poważnych wyzwań związanych z brakiem pracowników sezonowych, co ma znaczący wpływ na sektor rolnictwa i sadownictwa. Ewelina Gawlik, ekspertka ds. rynku pracy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.