Niekompletne lub zbyt ogólne ogłoszenia o pracę mogą wpływać na wydłużenie proce
Według raportu[1] rekrutacja na jedno stanowisko zajmuje obecnie firmie średnio 24 dni (23,7). Na badanych 25 krajów, Polska znalazła się 13 miejscu z czasem rekrutacji równym 26 dni (25,9). Choć nie zajmujemy ostatniej pozycji w rankingu to nadal rekruterzy poświęcają sporo czasu na proces rekrutacyjny. Dlaczego tak jest? Powodów jest wiele. Jednym z nich może być np. publikowanie zbyt ogólnych bądź niekompletnych oferty pracy, które przyciągają nieodpowiednich kandydatów, co znacząco wydłuża jej przebieg. Jak zatem przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie odpowiednich kandydatów i pozwoli zaoszczędzić czas rekruterów? Już 28 maja na te i inne pytania odpowiedzą eksperci Aplikuj.pl i Elevato podczas bezpłatnego webinaru.
Klucz do sukcesu w rekrutacji
Precyzyjne określenie wymagań i oczekiwań wobec przyszłych pracowników w ofercie pracy jest nie tylko pierwszym etapem rekrutacji, ale i jednym z kluczowych. Tylko jasne i przejrzyste informacje zawarte w ogłoszeniu mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów, ale i pozwolą zaoszczędzić cenny czas pracy specjalistów HR w dalszym procesie. Ponadto, jak wynika z raportu Aplikuj.pl, aż 80 proc. respondentów potwierdza, że chce otrzymywać jasne i klarowne informacje względem stanowiska, na które aplikuje.
- Przygotowując ogłoszenie o pracę warto uwzględnić w nim potrzeby osób, których szukamy na konkretne stanowisko. A mogą się one różnić w zależności od pokoleń. Np. lokalizacja biura może mieć większe znaczenie dla generacji Z i Baby boomersów. Z kolei Zetki mogą przywiązywać większą uwagę do możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej. Dlatego polecam dostosowywać treść ogłoszenia do oczekiwań potencjalnych pracowników, chociażby za sprawą personalizacji ofert, uwzględniając widełki płacowe, tryb i rodzaj pracy czy dopuszczalne formy zatrudnienia oraz benefity pracownicze oferowane przez daną firmę – tłumaczy Izabela Foltyn, Aplikuj.pl
Opracowanie atrakcyjnego ogłoszenia o pracę nie należy do najprostszych. Samo prawidłowe dodanie formalnych i technicznych szczegółów oferty często nie wystarczy.
- Ofertę pracy, która przyciągnie właściwych kandydatów można przygotować na różne sposoby. Można na przykład spróbować przeanalizować motywacje kandydata i spróbować odwołać się do nich w ofercie. Można również postawić na wyjątkową formę i treść by w ten sposób dotrzeć do serca kandydatów lub uwzględnić w ogłoszeniu konkurencyjne warunki, benefity i programy wsparcia. Opcji jest wiele, natomiast warto pamiętać o tym, że zbyt skomplikowane i rozbudowane oferty mogą z kolei zniechęcać kandydatów – dodaje Piotr Wróbel, Aplikuj.pl
Jak uniknąć błędów i tworzyć odpowiednie ogłoszenia – webinar
We wtorek 28 maja o godz. 10:00 odbędzie się bezpłatny webinar podczas którego Izabela Foltyn, Dyrektor Handlowy i Piotr Wróbel, Performance Marketing Manager, Aplikuj.pl wraz z Jacekiem Krajewskim, HR Tech Advisor & Product Expert z Elevato podpowiedzą, jak przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie uwagę kandydatów i będzie efektywne, a także jak zoptymalizować proces rekrutacji by zaoszczędzić czas i przyciągnąć najlepszych kandydatów.
[1] tomHRM, analiza GlassDoor

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.