Komunikaty PR

Niekompletne lub zbyt ogólne ogłoszenia o pracę mogą wpływać na wydłużenie proce

2024-05-27  |  13:30
Biuro prasowe

Według raportu[1] rekrutacja na jedno stanowisko zajmuje obecnie firmie średnio 24 dni (23,7). Na badanych 25 krajów, Polska znalazła się 13 miejscu z czasem rekrutacji równym 26 dni (25,9). Choć nie zajmujemy ostatniej pozycji w rankingu to nadal rekruterzy poświęcają sporo czasu na proces rekrutacyjny. Dlaczego tak jest? Powodów jest wiele. Jednym z nich może być np. publikowanie zbyt ogólnych bądź niekompletnych oferty pracy, które przyciągają nieodpowiednich kandydatów, co znacząco wydłuża jej przebieg. Jak zatem przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie odpowiednich kandydatów i pozwoli zaoszczędzić czas rekruterów? Już 28 maja na te i inne pytania odpowiedzą eksperci Aplikuj.pl i Elevato podczas bezpłatnego webinaru. 

Klucz do sukcesu w rekrutacji

Precyzyjne określenie wymagań i oczekiwań wobec przyszłych pracowników w ofercie pracy jest nie tylko pierwszym etapem rekrutacji, ale i jednym z kluczowych. Tylko jasne i przejrzyste informacje zawarte w ogłoszeniu mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów, ale i pozwolą zaoszczędzić cenny czas pracy specjalistów HR w dalszym procesie. Ponadto, jak wynika z raportu Aplikuj.pl, aż 80 proc. respondentów potwierdza, że chce otrzymywać jasne i klarowne informacje względem stanowiska, na które aplikuje. 

Przygotowując ogłoszenie o pracę warto uwzględnić w nim potrzeby osób, których szukamy na konkretne stanowisko. A mogą się one różnić w zależności od pokoleń. Np. lokalizacja biura może mieć większe znaczenie dla generacji Z i Baby boomersów. Z kolei Zetki mogą przywiązywać większą uwagę do możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej. Dlatego polecam dostosowywać treść ogłoszenia do oczekiwań potencjalnych pracowników, chociażby za sprawą personalizacji ofert, uwzględniając widełki płacowe, tryb i rodzaj pracy czy dopuszczalne formy zatrudnienia oraz benefity pracownicze oferowane przez daną firmę – tłumaczy Izabela Foltyn, Aplikuj.pl

Opracowanie atrakcyjnego ogłoszenia o pracę nie należy do najprostszych. Samo prawidłowe dodanie formalnych i technicznych szczegółów oferty często nie wystarczy. 

Ofertę pracy, która przyciągnie właściwych kandydatów można przygotować na różne sposoby. Można na przykład spróbować przeanalizować motywacje kandydata i spróbować odwołać się do nich w ofercie. Można również postawić na wyjątkową formę i treść by w ten sposób dotrzeć do serca kandydatów lub uwzględnić w ogłoszeniu konkurencyjne warunki, benefity i programy wsparcia. Opcji jest wiele, natomiast warto pamiętać o tym, że zbyt skomplikowane i rozbudowane oferty mogą z kolei zniechęcać kandydatów – dodaje Piotr Wróbel, Aplikuj.pl

Jak uniknąć błędów i tworzyć odpowiednie ogłoszenia – webinar 

We wtorek 28 maja o godz. 10:00 odbędzie się bezpłatny webinar podczas którego Izabela Foltyn, Dyrektor Handlowy i Piotr Wróbel, Performance Marketing Manager, Aplikuj.pl wraz z Jacekiem Krajewskim, HR Tech Advisor & Product Expert z Elevato podpowiedzą, jak przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie uwagę kandydatów i będzie efektywne, a także jak zoptymalizować proces rekrutacji by zaoszczędzić czas i przyciągnąć najlepszych kandydatów. 

 

[1]  tomHRM, analiza GlassDoor

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Różnorodność to nasza siła! – miesiąc diversity w MediaMarkt Biuro prasowe
2024-06-17 | 11:00

Różnorodność to nasza siła! – miesiąc diversity w MediaMarkt

W ramach miesiąca różnorodności, pracownicy centrali MediaMarkt mieli okazję wziąć udział w wydarzeniu Stacja - Edukacja. Jego celem było umożliwienie pracownikom doświadczenia,
Praca Jak będzie wyglądał rynek pracy za 10 lat?
2024-06-13 | 12:10

Jak będzie wyglądał rynek pracy za 10 lat?

Polska stoi w obliczu kryzysu demograficznego o znaczącym wpływie na przyszłość rynku pracy. Przedsiębiorstwa, ze względu na coraz niższy wskaźnik dzietności, muszą zacząć
Praca Klasa patronacka KAN. Inwestycja w zawodową przyszłość
2024-06-11 | 12:40

Klasa patronacka KAN. Inwestycja w zawodową przyszłość

Uczniowie kierunku „Operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych” poznawali tajniki innowacyjnych wtryskarek bezpośrednio u producenta tych maszyn. Trwa też

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary

Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.

Prawo

Reforma finansowania samorządów ma im pomóc wyjść z dramatycznej sytuacji. Zmiany możliwe już od 2025 roku

Pod koniec czerwca lub w pierwszych dniach lipca ma zostać skierowany do konsultacji publicznych projekt nowych przepisów dotyczących finansowania jednostek samorządu terytorialnego. To odpowiedź na spustoszenie, jakie wywołały w samorządowych budżetach zmiany wprowadzone m.in. przez Polski Ład. Ministerstwo Finansów chce, aby reforma zaczęła obowiązywać już z początkiem 2025 roku. Z wyliczeń resortu wynika, że dzięki nim w przyszłym roku do JST trafiłoby o kilkadziesiąt miliardów złotych więcej niż w obecnym.

Transport

Port lotniczy w Modlinie chce rozbudować terminal i stanowiska dla samolotów. W planach także uruchomienie pozaeuropejskich kierunków

W piątek 14 czerwca minister infrastruktury Dariusz Klimczak zatwierdził plan generalny portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022–2045, w zakresie zgodności z polityką transportową kraju. Położone około 35 km od centrum stolicy lotnisko czeka rozbudowa. Władze spółki mówią o konieczności powiększenia zarówno terminalu pasażerskiego, jak również płyt postojowych dla samolotów. Konieczna jest także budowa nowej drogi startowej. Bez tych inwestycji za kilka lat mazowiecki port lotniczy osiągnie kres przepustowości zaplanowanej na 4,2 mln pasażerów. Tym bardziej że władze lotniska myślą o rozwoju kierunków pozaeuropejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.