Komunikaty PR

Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność

2024-05-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Budowa aktywnej społeczności wciąż spędza sen z powiek operatorom centrów biurowych, tymczasem nieszablonowe i konsekwentnie realizowane działania prowadzą do sukcesu. Właśnie zakończył się Olivia Quest: gra, która zaangażowała blisko 650 graczy z 80 firm.

Zdjęcia: 

Onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jNgAapXgjXjccuyqCg?e=II3lDI 

Wetransfer: https://we.tl/t-FMELYHM5yy 

 

W grze mogły brać wszystkie osoby, które pracują na co dzień w Olivia Centre w Gdańsku, największym centrum biurowym w Polsce. Olivia Quest to projekt, który trwał 3 tygodnie i polegał na rozwiązywaniu różnego rodzaju wyzwań i łamigłówek, prowadzących do odgadnięcia hasła głównego. W zmaganiach udział wzięło aż 645 graczy, spośród których o wygraną w finale walczyło 38 osób. Zwycięzcą okazał się Filip Smurawa z firmy Capgemini. Codziennie, przez cały czas trwania gry zawodnicy musieli podejmować próby odgadnięcia hasła dnia, do którego prowadziły ich zadania rozsiane po całym centrum biznesowym. Wszystkie one stanowiły podpowiedź hasła głównego, za którego odgadnięcie czekała nagroda finansowa dla zwycięzcy w wysokości 1000 zł.

 

Jak przyznaje Filip Smurawa, z początku nie był on zainteresowany udziałem w konkursie, ale to koledzy i koleżanki z pracy zmotywowali go do tego, żeby w końcu spróbował swoich sił: Początkowe hasła były stosunkowo proste i to przez to gra na starcie nie wzbudziła mojego zainteresowania. Do udziału zainspirowali mnie głównie współpracownicy z Capgemini i zainspirowany ich próbami odgadnięcia kolejnych haseł po trzech czy czterech dniach dołączyłem do zabawy. Wraz z kolejnymi dniami poziom trudności rósł, a wraz z nim moja ciekawość. Dość szybko wpadliśmy na trop hasła głównego, co niewątpliwie pomogło z hasłami pomocniczymi, które prowadziły nas do finału konkursu.

 

Maciej Olszewski, dyrektor Działu Komunikacji Olivii podkreśla, że inicjowanie tego typu akcji to nie tylko satysfakcja, ale także świetna zabawa dla całego zespołu: Po raz kolejny efekty proponowanego najemcom projektu przerosły nasze wyobrażenia. Taką grę przygotowaliśmy po raz pierwszy, zatem na początku nie wiedzieliśmy z jakim odbiorem pracowników naszych rezydentów możemy się liczyć, a liczby wręcz zdumiewają: uczestnicy podjęli 32 845 prób odgadnięcia słowa dnia, a jedno ze słów zyskało rekordową liczbę 1386 prób. W jednej z firm udział w zabawie wzięło aż 63 graczy, którzy głowili się nad wprowadzanymi przez nas hasłami. Te dane pokazują, że warto takie projekty realizować, zatem ta edycja Olivia Quest z pewnością nie będzie jedyna. Liczymy, że w kolejnych odsłonach do zabawy przyłączy się większa liczba uczestników. – mówi Maciej Olszewski. Przedsięwzięcie realizowane było we współpracy z O4 Coworking, począwszy od strony koncepcyjnej po realizację. To pokazuje, że najlepsze pomysły są owocem wspólnej pracy.

 

Olivia Centre od początku swojego istnienia konsekwentnie rozwija ideę tworzenia społeczności na swoim terenie. Grupa ta na co dzień skupiona jest w licznych klubach zainteresowań, łączących miłośników fotografii, tworzenia i edycji filmów, pielęgnacji roślin, klubach sportowych (piłka nożna, biegi przełajowe, siatkówka czy żeglarstwo), ale także w tak unikalnych projektach jak Chór Olivia Centre, który ma za sobą szereg występów, wydał swoją pierwszą płytę, a w ostatnich tygodniach dał swój pierwszy komercyjny koncert na który bilety rozeszły się długo przed wydarzeniem. Zasadność istnienia zwartej i aktywnej społeczności potwierdziła się także w tak wyjątkowych okresach jak pandemia czy początek wojny na Ukrainie, kiedy to pracownicy firm z Olivii prowadzili zbiórkę komputerów dla dzieci w czasie nauki zdalnej, robili zakupy seniorom i osobom potrzebującym czy organizowali zbiórkę najpilniej potrzebnych darów dla walczących na froncie i wszystkiego, czego potrzebowali przybywający do Polski uchodźcy wojenni. Na co dzień pracownicy Olivii organizują zbiórki krwi i działają na rzecz schronisk dla zwierząt, a liczne inicjatywy pozwalają im się integrować, wymieniać pomysły i inspirować do rozwoju kolejnych klubów zainteresowań.

 

To duża wartość naszego projektu, która ma znaczenie przy rekrutacji, a jeszcze większe jako czynnik motywacyjny i pozwalający utrzymać pracowników oraz przyczyniający się do większej frekwencji w pracy. – mówi Bogusław Wieczorek, przedstawiciel Olivia Centre. Badania przez nas przeprowadzone dowodzą, że w dniach, kiedy organizowane są wydarzenia dodatkowe w naszym centrum frekwencja w biurach jest wyższa niż w dni, kiedy nie ma takich inicjatyw i potwierdzają to sami pracownicy: 64% badanych uzależnia termin przyjścia do biura od harmonogramu dodatkowych aktywności, jakie czekają na nich w Olivii Centre. Aktywnie z naszej oferty korzysta 12% pracowników biur, a kolejne 12 % deklaruje chęć przyłączenia się w najbliższym czasie. To twarde dane liczbowe, stanowiące odzwierciedlenie obecnych trendów w pracy i dające nam podstawę do rozwijania tych projektów w przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.