Komunikaty PR

Pokwarantannowa rzeczywistość - jakie wyzwania przygotowała dla pracodawców?

2020-05-22  |  10:07
Biuro prasowe

Jak komunikować się z rozproszonym zespołem, zadbać o wizerunek firmy w niepewnym czasie, czy też odpowiednio rozstać się z pracownikiem? Po kwarantannie wyjątkowa odpowiedzialność spocznie na pracodawcach, którzy mają znaczny wpływ na adaptację personelu do nowych warunków. Od tego, w jaki sposób firmy zareagują na “inną rzeczywistość” często zależeć będzie, czy utrzymają się na rynku.

 

Pracodawcy w tej trudnej sytuacji nie pozostają jednak sami. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy stworzyli swoisty poradnik postępowania w tych wyjątkowych okolicznościach. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać zupełnie bezpłatnie z narzędzia, dedykowanego do motywowania i wspierania najważniejszych postaw pracowniczych w organizacji.

 

Troska o pracownika w czasie niepewności

Słynne powiedzenie głosi Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Jak wiele prawdy jest w tej sentencji, gdyby porównać jej znaczenie do obecnej sytuacji! W okresie pandemii szczególnie ważne jest to, żeby traktować się nawzajem z szacunkiem i prowadzić z personelem uczciwą i jasną komunikację. Dzięki takiemu podejściu kadra wie, co dokładnie dzieje się w przedsiębiorstwie i jakie są jego najbliższe plany. Pracownicy czują się też częścią swojego miejsca pracy i często - pomimo ciężkiego okresu - są w stanie lepiej zrozumieć całą sytuację.

 

Oczywiście proces adaptacji do nowych warunków jest kwestią bardzo indywidualną. Różnią się wypracowane przez nas mechanizmy radzenia sobie z nową rzeczywistością. Potrzebujemy też innej ilości czasu, by się w niej odnaleźć. Na tej drodze znaleźć można jednak pewne drogowskazy - mówi Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.


 

Specjaliści poszukują złotego środka i chcą się nim podzielić

Z pomocą pracodawcom wyszli specjaliści od motywacji i zarządzania pracą zdalną. Eksperci stworzyli poradnik, mający wesprzeć firmy w procesie zrozumienia obecnych zmian i nowego sposobu radzenia sobie w nieznanym dotąd trybie łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym. To bardzo specyficzny know-how koncentrujący się na psychologii społecznej, badaniach psychologicznych i organizacyjnych, a także konstruowaniu narzędzi diagnostycznych. 

 

Do udziału w projekcie zaprosiliśmy zaprzyjaźnionych cenionych praktyków, których kompetencje z zakresu komunikacji, PR czy zarządzania przedsiębiorstwem ubogacają przedstawiane treści o nowe perspektywy - dodaje Arkadiusz Kamiński, HR Services Lead z MC2 Innovations.


Konkretne porady na realne problemy

Publikacja stworzona przez ekspertów zawiera rzeczowe sugestie dotyczące właściwej organizacji pracy zdalnej, motywowania pracowników, czy też dbania o employer branding podczas koronawirusa. Jej celem jest edukowanie przedsiębiorców oraz dostarczenie użytecznych informacji, które pozwolą efektywniej prowadzić biznes. 

 

Porady dotyczą m.in. optymalnego podziału obowiązków i ustalania planu dnia podczas pracy zdalnej, konkretnych działań mających na celu budowanie godnego zaufania wizerunku firmy, czy sposobów prowadzenia precyzyjnej komunikacji na linii pracodawca-pracownik. Publikacja porusza również ważny temat dbania o zdrowie psychiczne w czasach niepewności i prezentuje pozytywne case study z działalności znanych marek.

 

Dodatkową wartością jest materiał wideo, w którym Anna Streżyńska oraz Aleksandra Chalimoniuk, inicjatorka platformy Popraw koronę. Nowa rzeczywistość w praktyce dzielą się spostrzeżeniami na temat tego, jakich pracowników będą poszukiwać pracodawcy po pandemii. 

Materiał jest dostępny całkowicie bezpłatnie, a pobrać można go ze strony https://carrotspot.com/rewolucja-praca-i-motywacja-w-nowych-czasach

 

Firma MC2 Innovations w ramach akcji organizowanej przez Grupę Pracuj.pl – PomagamyHR, udostępniła także zupełnie bezpłatnie przez okres 3 miesięcy swoją platformę Carrotspot – jest to narzędzie służące do motywowania i zarządzania zaangażowaniem pracowników, bez konieczności angażowania budżetu. Aby bezpłatnie skorzystać z platformy, należy skontaktować się z przedstawicielem Carrotspot – dane kontaktowe na stronie platformy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności? Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.
Praca Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:20

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.