Pokwarantannowa rzeczywistość - jakie wyzwania przygotowała dla pracodawców?
Jak komunikować się z rozproszonym zespołem, zadbać o wizerunek firmy w niepewnym czasie, czy też odpowiednio rozstać się z pracownikiem? Po kwarantannie wyjątkowa odpowiedzialność spocznie na pracodawcach, którzy mają znaczny wpływ na adaptację personelu do nowych warunków. Od tego, w jaki sposób firmy zareagują na “inną rzeczywistość” często zależeć będzie, czy utrzymają się na rynku.
Pracodawcy w tej trudnej sytuacji nie pozostają jednak sami. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy stworzyli swoisty poradnik postępowania w tych wyjątkowych okolicznościach. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać zupełnie bezpłatnie z narzędzia, dedykowanego do motywowania i wspierania najważniejszych postaw pracowniczych w organizacji.
Troska o pracownika w czasie niepewności
Słynne powiedzenie głosi Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Jak wiele prawdy jest w tej sentencji, gdyby porównać jej znaczenie do obecnej sytuacji! W okresie pandemii szczególnie ważne jest to, żeby traktować się nawzajem z szacunkiem i prowadzić z personelem uczciwą i jasną komunikację. Dzięki takiemu podejściu kadra wie, co dokładnie dzieje się w przedsiębiorstwie i jakie są jego najbliższe plany. Pracownicy czują się też częścią swojego miejsca pracy i często - pomimo ciężkiego okresu - są w stanie lepiej zrozumieć całą sytuację.
Oczywiście proces adaptacji do nowych warunków jest kwestią bardzo indywidualną. Różnią się wypracowane przez nas mechanizmy radzenia sobie z nową rzeczywistością. Potrzebujemy też innej ilości czasu, by się w niej odnaleźć. Na tej drodze znaleźć można jednak pewne drogowskazy - mówi Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.
Specjaliści poszukują złotego środka i chcą się nim podzielić
Z pomocą pracodawcom wyszli specjaliści od motywacji i zarządzania pracą zdalną. Eksperci stworzyli poradnik, mający wesprzeć firmy w procesie zrozumienia obecnych zmian i nowego sposobu radzenia sobie w nieznanym dotąd trybie łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym. To bardzo specyficzny know-how koncentrujący się na psychologii społecznej, badaniach psychologicznych i organizacyjnych, a także konstruowaniu narzędzi diagnostycznych.
Do udziału w projekcie zaprosiliśmy zaprzyjaźnionych cenionych praktyków, których kompetencje z zakresu komunikacji, PR czy zarządzania przedsiębiorstwem ubogacają przedstawiane treści o nowe perspektywy - dodaje Arkadiusz Kamiński, HR Services Lead z MC2 Innovations.
Konkretne porady na realne problemy
Publikacja stworzona przez ekspertów zawiera rzeczowe sugestie dotyczące właściwej organizacji pracy zdalnej, motywowania pracowników, czy też dbania o employer branding podczas koronawirusa. Jej celem jest edukowanie przedsiębiorców oraz dostarczenie użytecznych informacji, które pozwolą efektywniej prowadzić biznes.
Porady dotyczą m.in. optymalnego podziału obowiązków i ustalania planu dnia podczas pracy zdalnej, konkretnych działań mających na celu budowanie godnego zaufania wizerunku firmy, czy sposobów prowadzenia precyzyjnej komunikacji na linii pracodawca-pracownik. Publikacja porusza również ważny temat dbania o zdrowie psychiczne w czasach niepewności i prezentuje pozytywne case study z działalności znanych marek.
Dodatkową wartością jest materiał wideo, w którym Anna Streżyńska oraz Aleksandra Chalimoniuk, inicjatorka platformy Popraw koronę. Nowa rzeczywistość w praktyce dzielą się spostrzeżeniami na temat tego, jakich pracowników będą poszukiwać pracodawcy po pandemii.
Materiał jest dostępny całkowicie bezpłatnie, a pobrać można go ze strony https://carrotspot.com/rewolucja-praca-i-motywacja-w-nowych-czasach
Firma MC2 Innovations w ramach akcji organizowanej przez Grupę Pracuj.pl – PomagamyHR, udostępniła także zupełnie bezpłatnie przez okres 3 miesięcy swoją platformę Carrotspot – jest to narzędzie służące do motywowania i zarządzania zaangażowaniem pracowników, bez konieczności angażowania budżetu. Aby bezpłatnie skorzystać z platformy, należy skontaktować się z przedstawicielem Carrotspot – dane kontaktowe na stronie platformy.
BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.