Pokwarantannowa rzeczywistość - jakie wyzwania przygotowała dla pracodawców?
Jak komunikować się z rozproszonym zespołem, zadbać o wizerunek firmy w niepewnym czasie, czy też odpowiednio rozstać się z pracownikiem? Po kwarantannie wyjątkowa odpowiedzialność spocznie na pracodawcach, którzy mają znaczny wpływ na adaptację personelu do nowych warunków. Od tego, w jaki sposób firmy zareagują na “inną rzeczywistość” często zależeć będzie, czy utrzymają się na rynku.
Pracodawcy w tej trudnej sytuacji nie pozostają jednak sami. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy stworzyli swoisty poradnik postępowania w tych wyjątkowych okolicznościach. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać zupełnie bezpłatnie z narzędzia, dedykowanego do motywowania i wspierania najważniejszych postaw pracowniczych w organizacji.
Troska o pracownika w czasie niepewności
Słynne powiedzenie głosi Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Jak wiele prawdy jest w tej sentencji, gdyby porównać jej znaczenie do obecnej sytuacji! W okresie pandemii szczególnie ważne jest to, żeby traktować się nawzajem z szacunkiem i prowadzić z personelem uczciwą i jasną komunikację. Dzięki takiemu podejściu kadra wie, co dokładnie dzieje się w przedsiębiorstwie i jakie są jego najbliższe plany. Pracownicy czują się też częścią swojego miejsca pracy i często - pomimo ciężkiego okresu - są w stanie lepiej zrozumieć całą sytuację.
Oczywiście proces adaptacji do nowych warunków jest kwestią bardzo indywidualną. Różnią się wypracowane przez nas mechanizmy radzenia sobie z nową rzeczywistością. Potrzebujemy też innej ilości czasu, by się w niej odnaleźć. Na tej drodze znaleźć można jednak pewne drogowskazy - mówi Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.
Specjaliści poszukują złotego środka i chcą się nim podzielić
Z pomocą pracodawcom wyszli specjaliści od motywacji i zarządzania pracą zdalną. Eksperci stworzyli poradnik, mający wesprzeć firmy w procesie zrozumienia obecnych zmian i nowego sposobu radzenia sobie w nieznanym dotąd trybie łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym. To bardzo specyficzny know-how koncentrujący się na psychologii społecznej, badaniach psychologicznych i organizacyjnych, a także konstruowaniu narzędzi diagnostycznych.
Do udziału w projekcie zaprosiliśmy zaprzyjaźnionych cenionych praktyków, których kompetencje z zakresu komunikacji, PR czy zarządzania przedsiębiorstwem ubogacają przedstawiane treści o nowe perspektywy - dodaje Arkadiusz Kamiński, HR Services Lead z MC2 Innovations.
Konkretne porady na realne problemy
Publikacja stworzona przez ekspertów zawiera rzeczowe sugestie dotyczące właściwej organizacji pracy zdalnej, motywowania pracowników, czy też dbania o employer branding podczas koronawirusa. Jej celem jest edukowanie przedsiębiorców oraz dostarczenie użytecznych informacji, które pozwolą efektywniej prowadzić biznes.
Porady dotyczą m.in. optymalnego podziału obowiązków i ustalania planu dnia podczas pracy zdalnej, konkretnych działań mających na celu budowanie godnego zaufania wizerunku firmy, czy sposobów prowadzenia precyzyjnej komunikacji na linii pracodawca-pracownik. Publikacja porusza również ważny temat dbania o zdrowie psychiczne w czasach niepewności i prezentuje pozytywne case study z działalności znanych marek.
Dodatkową wartością jest materiał wideo, w którym Anna Streżyńska oraz Aleksandra Chalimoniuk, inicjatorka platformy Popraw koronę. Nowa rzeczywistość w praktyce dzielą się spostrzeżeniami na temat tego, jakich pracowników będą poszukiwać pracodawcy po pandemii.
Materiał jest dostępny całkowicie bezpłatnie, a pobrać można go ze strony https://carrotspot.com/rewolucja-praca-i-motywacja-w-nowych-czasach
Firma MC2 Innovations w ramach akcji organizowanej przez Grupę Pracuj.pl – PomagamyHR, udostępniła także zupełnie bezpłatnie przez okres 3 miesięcy swoją platformę Carrotspot – jest to narzędzie służące do motywowania i zarządzania zaangażowaniem pracowników, bez konieczności angażowania budżetu. Aby bezpłatnie skorzystać z platformy, należy skontaktować się z przedstawicielem Carrotspot – dane kontaktowe na stronie platformy.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.