Pokwarantannowa rzeczywistość - jakie wyzwania przygotowała dla pracodawców?
Jak komunikować się z rozproszonym zespołem, zadbać o wizerunek firmy w niepewnym czasie, czy też odpowiednio rozstać się z pracownikiem? Po kwarantannie wyjątkowa odpowiedzialność spocznie na pracodawcach, którzy mają znaczny wpływ na adaptację personelu do nowych warunków. Od tego, w jaki sposób firmy zareagują na “inną rzeczywistość” często zależeć będzie, czy utrzymają się na rynku.
Pracodawcy w tej trudnej sytuacji nie pozostają jednak sami. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy stworzyli swoisty poradnik postępowania w tych wyjątkowych okolicznościach. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać zupełnie bezpłatnie z narzędzia, dedykowanego do motywowania i wspierania najważniejszych postaw pracowniczych w organizacji.
Troska o pracownika w czasie niepewności
Słynne powiedzenie głosi Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Jak wiele prawdy jest w tej sentencji, gdyby porównać jej znaczenie do obecnej sytuacji! W okresie pandemii szczególnie ważne jest to, żeby traktować się nawzajem z szacunkiem i prowadzić z personelem uczciwą i jasną komunikację. Dzięki takiemu podejściu kadra wie, co dokładnie dzieje się w przedsiębiorstwie i jakie są jego najbliższe plany. Pracownicy czują się też częścią swojego miejsca pracy i często - pomimo ciężkiego okresu - są w stanie lepiej zrozumieć całą sytuację.
Oczywiście proces adaptacji do nowych warunków jest kwestią bardzo indywidualną. Różnią się wypracowane przez nas mechanizmy radzenia sobie z nową rzeczywistością. Potrzebujemy też innej ilości czasu, by się w niej odnaleźć. Na tej drodze znaleźć można jednak pewne drogowskazy - mówi Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.
Specjaliści poszukują złotego środka i chcą się nim podzielić
Z pomocą pracodawcom wyszli specjaliści od motywacji i zarządzania pracą zdalną. Eksperci stworzyli poradnik, mający wesprzeć firmy w procesie zrozumienia obecnych zmian i nowego sposobu radzenia sobie w nieznanym dotąd trybie łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym. To bardzo specyficzny know-how koncentrujący się na psychologii społecznej, badaniach psychologicznych i organizacyjnych, a także konstruowaniu narzędzi diagnostycznych.
Do udziału w projekcie zaprosiliśmy zaprzyjaźnionych cenionych praktyków, których kompetencje z zakresu komunikacji, PR czy zarządzania przedsiębiorstwem ubogacają przedstawiane treści o nowe perspektywy - dodaje Arkadiusz Kamiński, HR Services Lead z MC2 Innovations.
Konkretne porady na realne problemy
Publikacja stworzona przez ekspertów zawiera rzeczowe sugestie dotyczące właściwej organizacji pracy zdalnej, motywowania pracowników, czy też dbania o employer branding podczas koronawirusa. Jej celem jest edukowanie przedsiębiorców oraz dostarczenie użytecznych informacji, które pozwolą efektywniej prowadzić biznes.
Porady dotyczą m.in. optymalnego podziału obowiązków i ustalania planu dnia podczas pracy zdalnej, konkretnych działań mających na celu budowanie godnego zaufania wizerunku firmy, czy sposobów prowadzenia precyzyjnej komunikacji na linii pracodawca-pracownik. Publikacja porusza również ważny temat dbania o zdrowie psychiczne w czasach niepewności i prezentuje pozytywne case study z działalności znanych marek.
Dodatkową wartością jest materiał wideo, w którym Anna Streżyńska oraz Aleksandra Chalimoniuk, inicjatorka platformy Popraw koronę. Nowa rzeczywistość w praktyce dzielą się spostrzeżeniami na temat tego, jakich pracowników będą poszukiwać pracodawcy po pandemii.
Materiał jest dostępny całkowicie bezpłatnie, a pobrać można go ze strony https://carrotspot.com/rewolucja-praca-i-motywacja-w-nowych-czasach
Firma MC2 Innovations w ramach akcji organizowanej przez Grupę Pracuj.pl – PomagamyHR, udostępniła także zupełnie bezpłatnie przez okres 3 miesięcy swoją platformę Carrotspot – jest to narzędzie służące do motywowania i zarządzania zaangażowaniem pracowników, bez konieczności angażowania budżetu. Aby bezpłatnie skorzystać z platformy, należy skontaktować się z przedstawicielem Carrotspot – dane kontaktowe na stronie platformy.

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.