Polski Olivit zwiększył przychody o 43 proc. r/r i wprowadził nową markę

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Przychody Olivit – polskiej firmy dystrybuującej i produkującej suplementy diety w Polsce i za granicą – wzrosły o 10,3 mln zł w 2021 roku do poziomu 34 mln zł (wzrost o 43 proc. r/r). W ubiegłym roku rodzima firma zyskała na związanym z pandemią, ponad dwukrotnie większym zainteresowaniu suplementami wśród Polaków. W 2021 poznański Olivit z sukcesem wprowadził na rynek nową markę suplementów diety – OSAVI, a w tym roku planuje uruchomić aplikację internetową z zaawansowanym testem dopasowania suplementów diety.
Polacy w pandemii kupują suplementy
Polacy w czasie pandemii znacznie chętniej niż wcześniej sięgają po suplementy diety. Z danych firmy PMR wynika, że najczęściej kupowane są suplementy poprawiające odporność, a w szczególności witamina D. Szacunki wskazują, że w zeszłym roku wartość rynku suplementów w Polsce przekroczyła 6,5 mld zł, a przyrost sprzedaży był dwukrotnie wyższy w stosunku do 2020 roku.
Dystrybuując suplementy diety w Polsce, Wielkiej Brytanii i niemal całej EU przez prawie 15 lat, widzimy jak rynek się przemienia, a ostanie 2 lata to całkowita zmiana w podejściu Polaków do tematu profilaktyki zdrowotnej, której częścią jest suplementacja. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez PMR 44 proc. badanych kupuje suplementy częściej niż przed pandemią, a blisko połowa – 48 proc. – chce dzięki nim wspierać odporność swojego organizmu. Ten trend powinien utrzymać się przez kolejne lata. Dlatego mamy nadzieję na dalsze zwiększanie udziału rynku jako polska firma, ale też przychodów oraz zysku, który planujemy przeznaczać na rozwój i badania naszych suplementów – podsumowuje Armand Przygodzki, CEO Olivit.
Dobry rok dla Olivit
Olivit to poznański dystrybutor i producent suplementów diety, który powstał w 2015 roku. W poznańskiej siedzibie firmy zatrudnionych jest 90 pracowników. Wstępne dane finansowe za 2021 rok wskazują, że przychody firmy sięgnęły 34 mln zł. Stanowi to wzrost o 43 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w 2020 roku (23,7 mln zł). Wtedy też firma odnotowała zysk netto na kwotę prawie 1,5 mln zł. Dane dotyczące poziomu zysku netto osiągniętego w 2021 roku nie są jeszcze dostępne.
OSAVI planuje ekspansję
Nasze plany ekspansji zakładają rozbudowę portfolio o kolejne 20-30 produktów oraz edukację konsumentów na temat tego, jak ważna jest jakość przyjmowanych suplementów. Dlatego nasz cel na 2022 rok to rozwiewanie wątpliwości na temat składów i jakości suplementów diety. Jesteśmy firmą, która jako jedna z niewielu w branży zleca badania swoich produktów niezależnym laboratorium oraz wierzy w proste i naturalne składy pozbawione zbędnych wypełniaczy i niezdrowych dodatków. W produktach OSAVI dbamy o ograniczanie do minimum śladu węglowego w produkcji. Używamy opakowań z tzw. BioPET-u (30% tworzywa pochodzi z trzciny cukrowej), które wraz z etykietami są w całości zdatne do recyklingu. Dbamy nie tylko o planetę, lecz także o zdrowie oraz dobre samopoczucie konsumentów. Dlatego jeszcze w tym roku planujemy udostępnić platformę online, która dopasuje niezbędne i brakujące witaminy oraz składniki diety. Pozwoli to precyzyjnie dobrać indywidualny zestaw suplementów i zadbać holistycznie o nasze zdrowie – dodaje Armand Przygodzki.
Poznański Olivit posiada sieć dystrybucyjną w Polsce składającą się z ponad 1500 partnerów biznesowych – od zielarni aż po największe sieci handlowe. W zeszłym roku Olivit wprowadził na rynek własną polską markę suplementów diety premium – OSAVI. Suplementy firmy są dziś dostępne m.in. w sklepach sieci Super-Pharm, a ich sprzedaż prowadzona jest również w wielu sklepach online, a także na platformach Allegro i Amazon.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.