Praca opiekunki w Niemczech. Jakie są obowiązki?
Na pracę opiekunki za granicą decydują się głównie osoby, które potrzebują dobrego zarobku w bardzo szybkim czasie. Warto pamiętać, że osoba, którą pracownik będzie się opiekować często ma wiele problemów zdrowotnych. Wielu z podopiecznych wymaga wsparcia zarówno fizycznego, jak i psychicznego.
W Centrum Językowym Konik każda opiekunka osób starszych w Niemczech otrzymuje wynagrodzenie na warunkach polskich lub niemieckich, uzależnione od stopnia znajomości języka, a także od stanu zdrowia danego podopiecznego. Opieka obejmuje między innymi:
- prowadzenie domu (gotowanie, sprzątanie, pranie)
- dbanie o ogród
- pomoc w codziennej toalecie
- spacery, rozmowy, aktywne spędzanie czasu
- dbanie o regularne spożywanie posiłków przez seniora (z uwzględnieniem indywidualnej diety i nietolerancji pokarmowych)
- podawanie leków, aplikowanie zastrzyków
- zmianę opatrunków i kroplówek
- dowożenie samochodem m.in. do placówek medycznych (auto do dyspozycji)
- robienie zakupów dla seniora, a także realizowanie recept.
W wielu przypadkach do seniora przychodzą pielęgniarki, więc opiekun nie musi zajmować się podawaniem zastrzyków czy też zmianą kroplówek bądź opatrunków. W tym czasie mogą zająć się własnymi potrzebami.
Dodatkowo, osoby zatrudnione w charakterze opiekunki osób starszych w Niemczech mogą liczyć również na stałą pomoc konsultanta, zwrot kosztów transportu, a także specjalne bonusy.
Praca opiekunki w Niemczech trwa przeważnie 8 tygodni i można ją rozpocząć praktycznie od zaraz. Lecz Centrum Językowe Konik dysponuje ofertami z krótszymi terminami pobytu. Po czasie, który minie, wraca się do Polski również na dwa miesiące, a potem przyjeżdża się z powrotem do danego podopiecznego (chyba że osoba zatrudniona lub sam senior nie wyrażą takiej chęci). – Niemcy chętnie zatrudniają Polki, dlatego też poszukujemy kandydatek do pracy w całym kraju – mówi specjalista do spraw rekrutacji w Centrum Językowym Konik.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.