Komunikaty PR

Program „W drodze do pracy” – zmiana społeczna przez aktywizację zawodową

2020-05-20  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Grafika ( 0.11 MB )

Wysoka skuteczność programu potwierdzona w badaniu
 

Program „W drodze do pracy”
– zmiana społeczna przez aktywizację zawodową

 

Trwa jubileuszowa, X edycja programu reaktywacji zawodowej kobiet „W drodze do pracy”, którego organizatorami są firma Henkel Polska i Fundacja Miejsce Kobiet. W jaki sposób program wpływa na życie zawodowe i prywatne uczestniczek? Próbą odpowiedzi na to pytanie było badanie wpływu programu przeprowadzone pod koniec 2019 przez firmę Better.

 

Program „W drodze do pracy”, rozpoczęty w 2013 roku, jest odpowiedzią na trudną sytuację kobiet na rynku pracy, które po dłuższej przerwie starają się wrócić do zawodowej aktywności. Do tej pory w 9 edycjach programu wzięło udział 180 kobiet, z których – jak wynika z danych Fundacji – blisko 70% wróciło do aktywności zawodowej, wiele zdecydowało się na założenie własnego biznesu lub przebranżowienie się. Trwająca obecnie jubileuszowa, X edycja programu okazuje się być – z uwagi na pandemię COVID-19 – dość wyjątkowa. Obecnie wszystkie zajęcia prowadzone są zdalnie, a zajęcia, które będą wymagały bezpośredniego kontaktu, np. ćwiczenia z autoprezentacji czy emisji głosu, odbędą się w późniejszym, bezpieczniejszym terminie. Pomimo przejścia na tryb zdalny uczestniczki nadal mogą zdobywać nowe umiejętności oraz brać udział w zajęciach, które wzmacniają ich pewność siebie.

Pierwsze spotkania w ramach X edycji „W drodze do pracy” odbyły się jeszcze przed wprowadzeniem obostrzeń dotyczących zgromadzeń. Nie mogłyśmy zawieść uczestniczek, stąd nasza decyzja o kontynuacji programu w trybie zdalnym – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska. Umiejętność pracy z domu jest niezwykle cenna teraz, w dobie pandemii, ale będzie także zyskiwała na znaczeniu w przyszłości. To więc dla uczestniczek niezwykle ważna lekcja, która pozwoli im jeszcze lepiej przygotować się do realiów rynku pracy.  

Miałyśmy wielkie obawy co do tego, jak zmiana trybu programu wpłynie na jego przebieg, a co najważniejsze na uczestniczki. Szybko się jednak okazało, że kobiety są elastyczne i umieją dopasować się do każdej sytuacji, co jest ważną cechą na rynku pracy – powiedziała Agnieszka Kramm z Fundacji Miejsce Kobiet. Zmiana formy spotkań nie osłabiła ich motywacji i chęci powrotu do życia zawodowego, a zajęcia zyskały nową wartość: są dodatkowym wsparciem dla uczestniczek w tym trudnym okresie. Pomimo dzielącej je odległości, zbudowały one prawdziwą więź, która w dzisiejszych czasach jest bezcenna.  

W 2019 r., po IX edycji programu „W drodze do pracy”, organizatorzy postanowili zbadać jego wpływ na życie zawodowe i prywatne uczestniczek. W badaniu realizowanym przez firmę Better udział wzięła ponad połowa wszystkich kobiet, które od 2013 r. uczestniczyły w kolejnych edycjach programu. Wyniki badania wpływu mówią same za siebie. Ponad 75% respondentek zadeklarowało, że jest obecnie zatrudnionych, co potwierdza jego wyjątkowo wysoką skuteczność. Program pomógł także wielu z nich odnaleźć swoje miejsce w życiu zawodowym – prawie 56% uczestniczek po udziale w nim zmieniło branżę zatrudnienia. Niektóre ze zmian były rewolucyjne: od pracy w bankowości do nauczania yogi, od pracy w sprzedaży do home stagingu. Poza wpływem na życie zawodowe badane uczestniczki wskazały na następujące efekty miękkie programu: wzmocnienie psychiczne (83,9%), świadomość posiadania wartościowych kompetencji oraz wiedzy (74,2%), poczucie, że mają oparcie w grupie oraz w osobach prowadzących zajęcia i warsztaty (55,9%). Zdecydowana większość respondentek – 90,3% – uważa, że program raczej lub zdecydowanie wzmacnia pozycję kobiet na rynku pracy.

Program „W drodze do pracy” wpłynął także na lepszy wizerunek Henkla, co podkreśliło 82% badanych uczestniczek. Firma, oprócz finansowania projektu, organizuje w każdej edycji spotkania networkingowe w swojej siedzibie z udziałem pracownic Henkla. Dla uczestniczek programu jest to szansa na zapoznanie się z pracą w dużej korporacji, dla wolontariuszek Henkla – możliwość podzielenia się wiedzą i własnym doświadczeniem. Wyniki badania pokazały, że dzięki uczestnictwu w programie wolontariuszki poczuły się dumne ze swoich osiągnięć (100%), nabrały pewności co do swoich dotychczasowych umiejętności (80%) i doceniły to, że firma, w której pracują, angażuje się w pomoc innym (60%). 

 

O badaniu

Badanie wpływu programu „W drodze do pracy” zostało przeprowadzone we wrześniu 2019 r. przez firmę Better na zlecenie firmy Henkel Polska. Celem badania było poznanie wpływu programu na jego uczestniczki oraz na samą firmę. Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy. Wzięło w nim udział 97 uczestniczek programu „W drodze do pracy” oraz 7 wolontariuszek z firmy Henkel Polska.

 

O organizatorach programu „W drodze do pracy”

Fundacja Miejsce Kobiet to organizacja non-profit, która działa na rzecz rozwoju osobistego i zawodowego kobiet oraz wyrównywania szans kobiet w społeczeństwie. Najwyższy poziom i profesjonalny przebieg kursów gwarantuje zespół ekspertek – pracowniczek i współpracowniczek Fundacji, w skład którego wchodzą psycholożki, terapeutki, socjolożki i menadżerki, posiadające odpowiednie wykształcenie i doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi.

Henkel Polska aktywnie realizuje politykę różnorodności w odniesieniu do kultury, wieku i płci pracowników. Jednym z podstawowych celów polityki personalnej w firmie jest wspieranie karier kobiet i stopniowe zwiększanie udziału kobiet w kadrze menadżerskiej. Służą temu liczne programy HR wdrożone w firmie, m.in. projekt networkingowy Women in Leadership, program mentoringu czy rozwiązania organizacyjne, takie jak możliwość pracy w niepełnym wymiarze, praca z domu czy elastyczne godziny pracy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.