Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Badanie markerów nowotworowych ufundował swoim pracownikom białostocki Promotech. To jedna z wielu prozdrowotnych inicjatyw zarządu spółki.
Wczesne wykrywanie chorób, zwłaszcza nowotworowych, to połowa sukcesu w ich leczeniu. Dlatego pracownicy Promotechu (włącznie z wydziałem śląskim) i łapskiego Promotechu – KM, chętnie wzięli udział w marcowych badaniach przesiewowych, zorganizowanych przez firmę. Pakiet dla kobiet obejmował markery CA 125- diagnostyka i monitorowanie leczenia raka jajnika, CA 15-3 -raka sutka oraz CEA – raka jelita grubego, zaś pakiet dla mężczyzn obejmował marker CEA, CA19-9 – wykrywający nowotwory trzustki i dróg żółciowych oraz PSA całkowity – raka prostaty.
- To dość drogie badania i nie każdy pozwoli sobie na taki wydatek, dlatego postanowiliśmy je sfinansować – mówi Artur Zawadzki, prezes Promotechu. - Jeśli dzięki temu można uratować życie lub zdrowie chociażby jednego pracownika, to naprawdę warto. Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, a takie działania przyczyniają się nie tylko do lepszej ochrony zdrowia pracowników, ale też do zwiększenia ich satysfakcji z pracy.
Badania były przeprowadzone sprawnie logistycznie, by jak najmniej zakłócić rytm pracy w firmie – w określonych terminach, laboratoryjne pielęgniarki w miejscu pracy pobierały krew do badań, a odbiór wyników możliwy był on-line.
Badania zostały sfinansowane ze środków pracodawcy.
Promotech od wielu lat prowadzi działania związane z profilaktyką zdrowotną swoich pracowników: wszyscy korzystają z pakietu medycznego (zawierającego leczenie stomatologiczne) w firmie LuxMed. Mogą też korzystać z dofinansowania (w ramach funduszu socjalnego) na zabiegi chirurgiczne, rehabilitację, zakup pompy insulinowej, zakup aparatu słuchowego, odczulanie itp. Warunkiem jest złożenie podania do rady pracowników o udzielenie takiego wsparcia. Promotech jest też znany, jako firma, która płaci pracownikom comiesięczny dodatek za niepalenie.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.