Komunikaty PR

Te prezenty to obciach! Lepiej nie dawaj ich pracownikom ani kontrahentom

2024-09-30  |  07:42
Biuro prasowe
Do pobrania ( 0.24 MB )

Przez wiele lat normą w biznesie było obdarowywanie się butelką wina czy gadżetami z logo. Dziś takie upominki lepiej zachować dla siebie, bo mogą zostać odebrane jako wyraz cringu. Młodsze pokolenia pracowników wnosi na rynek nowe zasady współpracy, również w sferze benefitów i giftów. Jak zatem wybrać bezpieczny, ale też nie byle jaki prezent?


Współczesne trendy w biznesowych prezentach odchodzą od sztampowych upominków. Te, które kiedyś były normą, dziś mogą sprawić, że firma zostanie odebrana jako mało kreatywna, zbyt formalna lub niemodna. Kubki z logo, długopisy, a nawet alkohol mogą być postrzegane jako przestarzałe lub niewłaściwe z kilku powodów:

- Alkohol – obecnie to ryzykowny upominek. W niektórych kulturach czy firmach spożywanie alkoholu jest źle postrzegane. W Polsce od kilku lat picie wychodzi z mody. Świadomy wybór trzeźwości (np. picie drinków no alkohol i low alkohol) szczególnie mocno dotyczy młodej generacji pracowników, czyli tzw. zetek.

- Gadżety z logo firmy– tani plastik i przedmioty bez praktycznego zastosowania trafiają na półkę, a nawet – do kosza. Wysyłanie w prezencie obrandowanych długopisów, smyczy, notesów czy, co gorsza broszur, może zaszkodzić wizerunkowi firmy jako nieceniącej relacji z partnerami.

Firmowe tanie gadżety jako prezenty odchodzą do lamusa ale to wcale nie znaczy, że nie ma sposobów na gustowne zastosowanie brandingu. Nienachalnie wkomponowane logo lub wprowadzenie firmowej kolorystyki na opakowaniu i na kartce z życzeniami to świetny sposób na budowanie pozytywnych skojarzeń z firmą przy jednoczesnym zachowaniu estetyki - radzi Dominika Adeszko, B2B Manager w firmie Super Prezenty, która na co dzień pomaga firmom w wyborze najlepszych prezentów dla pracowników.

- Kubki z głupimi napisami – kubki z logo firmy są już passe, ale te z napisami typu “Szef ma zawsze rację”, “Piękna, mądra i wspaniała” i przaśną grafiką to już duży obciach. Kłócą się one ze stylem minimalistycznym, hygge, cozy oraz zazwyczaj całą zawartością domowych szafek.

- Standardowy kosz prezentowy - niby nie ryzykowny, ale jednak banalny pomysł na prezent. Grupa, na której szeleszcząca folia z błyszczącą kokardą, kawą i czekoladkami zrobi wrażenie topnieje z każdym rokiem.

Specjaliści od marketingu wiedzą, że budowaniu dobrego wizerunku marki sprzyja wywołanie u odbiorcy pozytywnych emocji. Dlatego dziś prezenty biznesowe nie ograniczają się jedynie do materialnych przedmiotów. Firmy szukają czegoś więcej – chcą obdarowywać swoich kontrahentów i pracowników czymś, co pozostanie w pamięci na długo, zaskakiwać ich i uszczęśliwiać - zauważa Dominika Adeszko. - W naszej ofercie prezentów w formie przeżyć dużą popularnością wśród firm cieszą się vouchery do restauracji, hoteli, SPA czy na przejazd samochodem wyścigowym. To forma prezentu, która daje dobre wspomnienia ale nie jest nachalna marketingowo - dodaje ekspertka z Super Prezentów.

Aktualne trendy w prezentach

Według danych z raportu Gen Z and Millennial Survey przeprowadzonego przez Deloitte w 2024 równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze pracodawcy przez pokolenie Z i millenialsów. Work-life balance w pracy znacznie przewyższająca inne tradycyjne wyznaczniki sukcesu, takie jak stanowiska i dobra materialne.

To również pokolenia, które wyróżnia troska o zrównoważony rozwój środowiska. Jak pokazuje badanie Deloitte, około sześciu na dziesięciu przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów twierdzi, że w ciągu ostatniego miesiąca odczuwało zmartwienie lub niepokój z powodu zmian klimatycznych.

Wybierając prezenty dla pracowników czy partnerów biznesowych z młodszych pokoleń, które wkrótce zdominują rynek pracy, warto kierować się wyznawanymi przez nich wartościami i odpowiadać na ich zainteresowania.

Jakie prezenty zatem wybrać?

- Mental health i work-life balance - prezenty, które wspierają dobrostan psychiczny i służą regeneracji obdarowywanych to np. voucher do SPA czy na relaks w hotelu, świeca relaksacyjna, bilety na wydarzenia sportowe, muzyczne i kulturalne.

- Sustainability i ekologia - ekologiczne opakowania i wypełniacze to już standard w prezentach. Świadomi ekologicznie obdarowywani docenią brak zbędnych wydruków czy folii, materiały z recyklingu oraz same prezenty niezaśmiecające planety. Dobrze odbierane są produkty od lokalnych, rzemieślniczych firm, jak również warsztaty z ich tworzenia (warsztaty artystyczne, rękodzieła, kulinarne) lub degustacje, np. w lokalnej winnicy, restauracji czy kawiarni.

- Personalizacja ale z wyczuciem - prezent taki jak książka lub gadżet wpisujący się w zainteresowania pracownika czy partnera biznesowego to wyraz szacunku i dowód, że go słuchamy. Nie może on jednak sprawiać wrażenia, że obdarowywany został porządnie ‘wygooglany’ i ‘obczajony na Facebooku’. Wiele pracowników wyraźnie oddziela strefę prywatną od służbowej i nie życzy sobie śledzenia osobistych zainteresowań przez osoby z pracy.

Ciekawym i w miarę uniwersalnym pomysłem na prezent jest voucher w postaci zestawu podarunkowego, czyli książeczki zbierającej kilkadziesiąt atrakcji i przeżyć, z których obdarowywany może wybrać jedno, najbardziej mu pasujące. Oferty są dobrane tematycznie, np. Dla niej, Dla niego czy lokalizacją, np. do realizacji w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu. Takie zestawy ułatwiają firmom zakup prezentów nawet dla kilkudziesięciu osób z zachowaniem indywidualnego podejścia do każdego z nich - wyjawia managerka z Super Prezentów.

No co to wszystko? Prezenty to relacje, warto w nie zainwestować

Przemyślane i spersonalizowane prezenty na Święta Bożego Narodzenia, jubileusz firmy albo pracownika, pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i budować skutecznie relacje z partnerami oraz pracownikami.


Super Prezenty to firma oferująca niezapomniane przeżycia w formie kart podarunkowych, voucherów oraz całych zestawów podarunkowych. W swojej bazie posiada ponad 10 tys. propozycji na super prezenty, m.in. z kategorii podróże i degustacje, zdrowie i uroda czy przeżycia ekstremalne, a liczba ta stale rośnie.

Super Prezenty to część międzynarodowej grupy Gera Dovana, jednego z pierwszych i największych dostawców voucherów podarunkowych w Europie, która funkcjonuje na rynku od 2012 r. Firma jest wyłącznym partnerem sieci Empik i Carrefour.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej Biuro prasowe
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.